Με το Seat Tarraco στην Ισπανία [first drive]

To Tarraco θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Μάρτιο ως μία ακόμη επιλογή στα μεγάλα ευρύχωρα πενταθέσια ή επταθέσια SUV. Εκτιμώμενη τιμή έναρξης από τις 28.000€.

Η Seat έχει αναπτύξει μια ταχεία διείσδυση στην κατηγορία των SUV και πλέον διαθέτει μία ολοκληρωμένη γκάμα λανσάροντας δίπλα στα Ateca και Arona το Tarraco. To μεγαλύτερο από πλευράς χώρων και όγκου Seat του οποίου η ονομασία επιλέχθηκε μετά από διαδικτυακή ψηφοφορία και που προέρχεται από την αρχαία ισπανική πόλη της Ταρραγόνα.  Το Tarraco σχεδιάστηκε στο εργοστάσιο του Martorell (Βαρκελώνη) και κατασκευάζεται στο Wolfsburg (Γερμανία).

Από κοντά αποσπά κολακευτικά σχόλια και δείχνει πιο όμορφο απ’ ότι στις φωτογραφίες. Η μάσκα δένει πολύ όμορφα με τους δυναμικούς σε σχήμα προβολείς, η οροφή χαμηλώνει κομψά προς τα πίσω όπου τα φωτιστικά σώματα γεφυρώνει μια λεπτή κόκκινη λωρίδα δημιουργώντας ένα χαρακτηριστικό αποτύπωμα στο σκοτάδι.

Για να εξασφαλιστεί η προαιρετική επταθέσια διάταξη (στάνταρ η πενταθέσια) το μήκος του αμαξώματος δεν θα μπορούσε να είναι κάτω από τα 4,73 μέτρα με το ύψος να φτάνει τα 1,65 και το πλάτος του τα 1,83.  Τα μεσαία καθίσματα σύρονται και αναδιπλώνονται αρκετά ώστε να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στις δύο τελευταίες θέσεις όπου μπορούν να βολευτούν δύο παιδιά. Στην 5-θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών είναι στα 760 λίτρα και στην 7-θέσια μειώνεται ελαφρώς στα 700.

Κατά τα ειωθότα του γερμανικού ομίλου και της Seat στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται μια οθόνη αφής 8 ιντσών που προεξέχει «ελεύθερη» προσδίδοντας μια διαφορετική νότα στο ποιοτικό εσωτερικό με τα προσεγμένα σε φινίρισμα και συναρμολόγηση πλαστικά. Η touch-screen έχει εξαιρετικά γραφικά και πολύ γρήγορη απόκριση και φυσικά υποστηρίζει όλες τις επιλογές συνδεσιμότητας μέσω του SEAT Full Link και smartphone που υποστηρίζουν τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay.

Επιπρόσθετα το SEAT DriveApp παρέχει στους χρήστες εξατομικευμένες επιλογές για να απολαμβάνουν λειτουργίες όπως καταγραφή διαδρομών, έλεγχος κατάστασης αυτοκινήτου ή αναγνώριση τραγουδιού μέσω Shazam (μόνο για Android Auto) κ.α. Επίσης υπάρχει επιλογή του ψηφιακού πίνακα οργάνων Digital Cockpit με οθόνη 10,25’’ και τρεις διαφορετικές θεματικές ενότητες, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως το Tarraco είναι το πρώτο SEAT που θα διαθέτει λειτουργία ελέγχου με χειρονομίες (στην έκδοση με Navigation Plus).

Το Tarraco θα διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις κινητήρων: στις βενζίνης 1.5 TSI (150 PS και 2.0 TSI (190 PS), καθώς και στις diesel 2.0 TDI (150 PS) και 2.0 (190 PS). Οι εκδόσεις των 150 ίππων συνδυάζονται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο με επιλογή σε διπλόδισκο DSG-7 και τετρακίνηση 4Drive, ενώ οι εκδόσεις των 190 ίππων έχουν μόνο αυτόματες εκδόσεις.

Η πρώτη μας επαφή έγινε με την προσθιοκίνητη 1.5 TSI Evo των 150 ίππων που λογικά θα γνωρίσει την μεγαλύτερη ζήτηση. Ο τετρακύλινδρος TSI είναι γνωστός και από άλλα μοντέλα του ομίλου και με την καλή του ροπή κινεί αγόγγυστα το απόβαρο των 1.600+ κιλών. Είναι πολύ ήσυχος και γραμμικός στην λειτουργιά του συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης και στα χαμηλά επίπεδα θορύβου.

Συνδυάζεται στάνταρ με μηχανικό 6άρι κιβώτιο, ενώ από πλευράς επιδόσεων η Seat δίνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,78 δλ. με τελική στα 201 χλμ./ώρα. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και είναι πολύ καλό σε πληροφόρηση ενώ η ανάρτηση (πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) είναι αυτή που ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου ώστε να εξασφαλίζονται υψηλά επίπεδα άνεσης και να διατηρείται το οδηγοκεντρικό στοιχείο της Seat.

Οδηγήσαμε και τις diesel εκδόσεις, τόσο την βασική με τους 150 ίππους όσο και την κορυφαία τετρακίνητη με τους 190. Και εδώ το Tarraco εντυπωσιάζει, παρόλο που δεν είναι τόσο ήσυχο όσο με τον TSI. Από την άλλη υπάρχει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ροπής (από 340 Nm αντί των 250) και φυσικά το μικρότερο κόστος χρήσης.

Συμπερασματικά η Seat κατάφερε να κατασκευάσει ένα ευρύχωρο και απολαυστικό SUV με αποδοτικούς κινητήρες. Το τρίτο… και μεγαλύτερο SUV της αποτελεί αναμφίβολα μία εξαιρετική επιλογή για όποιον γλυκοκοιτάζει π.χ. ένα Skoda Kodiaq, ένα Nissan X-Trail ή ένα Peugeot 5008 και αν δεν υπάρχει βιασύνη στα σίγουρα αξίζει να περιμένει μέχρι το Tarraco να φτάσει στην χώρα μας…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close