Πρωταθλήτρια για 4η συνεχόμενη φορά η SkodaFabia R5!

Μετά το 2015, το 2016 και το 2017, η SKODA Motorsport εξασφαλίζει και πάλι, για 4η συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της WRC 2.

Η WRC 2, η κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι στην οποία συμμετέχουν αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική υπόθεση. Η παρουσία κορυφαίων αυτοκινήτων αλλά και πληρωμάτων, την έχει καταστήσει πέρα από δημοφιλή και ιδιαίτερα απαιτητική, με τη νίκη ακόμα και σε ένα μόνο αγώνα να αποτελεί πραγματικό άθλο για πλήρωμα και ομάδα και τίτλο τιμής για το αυτοκίνητο.

Αν όμως όλα τα παραπάνω, αποτελούν άξιο μνείας γεγονός, τότε πώς θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος την ομάδα της SKODA Motorsport, η οποία δεν κερδίζει απλά αγώνες στην κατηγορία WRC 2, αλλά πρωταγωνιστεί αδιάλειπτα τα τελευταία χρόνια κατακτώντας τα αντίστοιχα πρωταθλήματα; Μία ομάδα που, χωρίς υπερβολή, μονοπωλεί τους παγκόσμιους τίτλους, με τη SKODA Fabia R5, στα τέσσερα χρόνια από το αγωνιστικό ντεμπούτο της, να έχει καταστήσει το όνομά της ως το απόλυτο αυτοκίνητο στη WRC 2 καθώς και σε πολλά άλλα πρωταθλήματα που χρησιμοποιούν αυτοκίνητα προδιαγραφών R5.

Όντως, η εφετινή σαιζόν ήταν η καλύτερη για την SKODA Motorsport και σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχαν περισσότεροι από ένας υποψήφιοι για τον τίτλο μέσα από την ίδια την ομάδα. Από την αρχή, ο Σουηδός Pontus Tidemand και ο Τσέχος Jan Kopecky πήραν κεφάλι στο πρωτάθλημα WRC 2. Ο Kopecky κέρδισε στο Μόντε Κάρλο. Ο Tidemand τερμάτησε δεύτερος στη Σουηδία και κέρδισε στο Μεξικό.

Ο Jan κέρδισε το Γύρο της Κορσικής, ενώ ο Pontus τερμάτισε πρώτος στην Αργεντινή και την Πορτογαλία, ενώ ήταν η σειρά του Jan για ακόμη μια νίκη στη Σαρδηνία. Ενώ η Φινλανδία ήταν το μόνο ράλι της σαιζόν χωρίς θέση στο βάθρο για την SKODA Motorsport, η ομάδα σημείωσε νίκες στα επόμενα τέσσερα ράλι στη σειρά, δύο για τον Jan Kopecky και δύο για τον μόλις 18-χρονο Kalle Rovanperä, στην Ουαλία και την Ισπανία, με τη χρονιά να κλείνει θριαμβευτικά για τη SKODA Motorsport, που κατέκτησε τον τίτλο στους κατασκευαστές για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ενώ τα πληρώματά της μονοπώλησαν και τις τρεις θέσεις του βάθρου!

Οι ρίζες της SKODA Motorsport ξεπερνούν τα 117 χρόνια. Τον Ιούνιο του 1901, ο Narcis Podsedníček συμμετείχε για πρώτη φορά στον αγώνα μεγάλων αποστάσεων από το Παρίσι στο Βερολίνο, οδηγώντας μια μοτοσικλέτα L&K που δημιούργησαν οι ιδρυτές της SKODA, Laurin και Klement. Αυτό που είχε ξεκινήσει το 1901 σε δύο τροχούς, συνεχίστηκε στη δεκαετία του 1970 και του ’80 με μια παγκόσμια σειρά νικών σε αγώνες ταχύτητας και ράλι. Σήμερα, η SKODA Fabia R5 είναι το πιο επιτυχημένο WRC 2 αυτοκίνητο του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι της FIA, συνεχίζοντας την ιστορία επιτυχίας της SKODA Motorsport.

Πρωταγωνιστής σε όλον τον κόσμο η SKODA Fabia R5

Όμως τα SKODA Fabia R5, δεν κέρδισαν μόνο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC 2. Κέρδισαν, στα χέρια ιδιωτών ή ιδιωτικών ομάδων, πολλά πρωταθλήματα σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Αναλυτικότερα, στα υπόλοιπα περιφερειακά Πρωταθλήματα Ράλι ανά την υδρόγειο έχουμε τα εξής εντυπωσιακά στοιχεία για τη SKODA:

  • 2018 FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC)

Ο Ιάπωνας οδηγός της SKODA, Yuya Sumiyama με συνοδηγό τον Takahiro Yasui κατέκτησαν το πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού. Αυτοκίνητα της SKODA Motorsport κερδίζουν το πρωτάθλημα αυτό ανελλιπώς από το 2012!

  • FIA African Rally Championship (ARC)

Το μικτό πλήρωμα του Κενυάτη Manvir Singh Baryan και του Βρετανού Drew Sturrock κέρδισαν – όπως και πέρυσι – με SKODA Fabia R5, το πρωτάθλημα ράλι της Αφρικής.

  • FIA South American Rally Championship (CODASUR)

Ο Παραγουανός Gustavo Saba με συνοδηγό τον Αργεντίνο Fernando Mussano και ένα SKODA Fabia R5, κέρδισαν και πάλι το πρωτάθλημα ράλι Νοτίου Αμερικής, κάτι που είχαν πετύχει και τις χρονιές 2013, 2016 και 2017!

  • FIA European Rally Championship (ERC) Under 28 category

Οι Ρώσοι, γνωστοί μας από το Ράλλυ Ακρόπολις, Nikolay Gryazin-Yaroslav Fedorov κέρδισαν τον επίζηλο τίτλο για νέους οδηγούς κάτω από 28 ετών με αυτοκίνητα R5, οδηγώντας κι αυτοί μία SKODA Fabia R5.

Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close