NEASMSΔΙΑΦΟΡΑ

Η Bugatti Type 10 ήταν η πρώτη μιας εμβληματικής ιστορίας

Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που ξεκίνησε να σχεδιάζει το 1908 ο Ettore Bugatti για να τη διαδεχθεί η Type 13.

Η Type 10, έστω και ανεπίσημα η πρώτη Bugatti της ιστορίας, ήταν μέχρι και το 1939 το προσωπικό αυτοκίνητο της συζύγου του Ettore Bugatti. Επέζησε από τους δύο Παγκόσμιους Πολέμους και σήμερα βρίσκεται σε μια ιδιωτική συλλογή στις ΗΠΑ. Έχει αναπαλαιωθεί, κινείται κανονικά όμως αυτό γίνεται πολύ σπάνια.

Η ιστορία της ξεκινά την δεκαετία του 1910 ο Bugatti εργαζόταν στην Deutz και είχε ως στόχο να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό που θα διέφερε από τα πολύ-κύλινδρα θηρία που ξεπερνούσαν στο χαλαρό τον τόνο. Έτσι προέκυψε το Pur Sang (καθαρόαιμο στα γαλλικά) το οποίο ζύγιζε μόλις 365 κιλά και ο κινητήρας είχε μόλις 1.200 κ.εκ. με επικεφαλής εκκεντροφόρο.

Κάτι το πρωτότυπο για την εποχή εκείνη με ισχύ όμως μόλις 10 ίππους που περνούσαν στους πίσω τροχούς με άξονα (και όχι με καδένα όπως συνηθιζόταν) με τελική που έφτανε τα 80 χλμ./ώρα. Στη συνέχεια η Type 10 εξελίχθηκε σε Bugatti Type 13 με κινητήρα 1.500 κ.εκ. ισχύος 15 ίππων και τελικής 90 χλμ./ώρα.

Πάντως, η Type 10 την είχε κάνει την δουλειά της. Είχε πάρει κολακευτικές κριτικές, μεταξύ αυτών που την επαινούσαν και ο άσος πιλότος Bleriot. Έτσι ο Bugatti αποφάσισε να παραιτηθεί από την Deutz και να ανοίξει τη δική του εταιρεία. Η αρχή είχε γίνει…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close