NEA

Γιατί αποχωρούν κορυφαία στελέχη από την BMW;

Σύμφωνα με γερμανικές ιστοσελίδες, η κοινή συνισταμένη όλων των αποχωρήσεων είναι το κακό κλίμα που επικρατεί στα γραφεία των πάνω ορόφων στα κεντρικά του Μονάχου.

Κάτι που αν δεν αλλάξει αναμένονται και άλλες ηχηρές αποχωρήσεις. Συγκεκριμένα, στην BMW τα τελευταία 2-3 χρόνια παρατηρείται με πολύ μεγάλη διαρροή κορυφαίων στελεχών που έπαιζαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της μάρκας. Και τα οποία φυσικά δεν μένουν καθόλου άνευ αντικειμένου, μιας και πηγαίνουν κατευθείαν σε ανταγωνιστές. Είτε άμεσους είτε έμμεσους.

Το χορό άνοιξε στις αρχές του 2015 ο τότε επικεφαλής της εξέλιξης της BMW Herbert Diess, ο οποίος πήγε στη Volkswagen και τώρα είναι ο ισχυρός άντρας του ομίλου, ενώ την ίδια χρονιά αποχώρησε, έπειτα από 30 ολόκληρα χρόνια, ο Albert Biermann, ο υπεύθυνος εξέλιξης των μοντέλων Μ. Ο Biermann πήγε τη Hyundai, όπου δημιούργησε με επιτυχία τα μοντέλα N ενώ πρόσφατα ανέλαβε υπεύθυνος έρευνας και εξέλιξης του όμιλου της Hyundai.

Επίσης το 2015 αποχώρησαν τόσο ο υπεύθυνος του πρότζεκτ i8 Carsten Breitfeld όσο και ο σχεδιαστής του Benoit Jacob. Και οι δύο πήγαν στην κινέζικη FCM (Future Mobility Corporation) στην οποία ανήκει και η νεόκοπη και φιλόδοξη Byton.

Στην FCM πήγε αρχικά και ο πρώην επικεφαλής των ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης της βαυαρικής εταιρείας Dirk Abendroth o οποίος είναι πλέον ο Chief Technology Officer της Continental. Το 2016 αποχώρησε, μετά από 20 χρόνια, ο αρχισχεδιαστής της Mini Anders Worming, ο οποίος πήγε στην κινέζικη Borgward για να ακολουθήσει μετά από ένα χρόνο ο πολύ γνωστός Karim Habib, επικεφαλής του τμήματος Design της BMW ο οποίος πήγε στην Infiniti.

Το 2018 ο επικεφαλής προμηθειών του ομίλου BMW Markus Duesmann πήγε στη VW και προαλείφεται για επικεφαλής της Audi, ενώ η τελευταία αποχώρηση είναι αυτή της Hindegard Wortmann, μια από τις ελάχιστες γυναίκες στην κορυφή της στελεχιακής πυραμίδας της BMW καθότι ήταν αντιπρόεδρος με ευθύνη την Ασία και τον Ειρηνικό, η οποία θα πάει μάλλον σε άμεσο ανταγωνιστή της μάρκας.

Φυσικά δεν υπάρχει μόνο το θέμα των αποχωρήσεων αλλά και η αντικατάστασή τους. Και έτσι όπως δείχνουν τα πράγματα η BMW δεν πρέπει πλέον να περιλαμβάνεται στις top διευθύνσεις για ικανά στελέχη. Και επειδή οι άνθρωποι κάνουν πάντα τη διαφορά η πενία ικανών στελεχών -κάτι που ισχύει και για τις ανά τοπική αγορά εκπροσωπήσεις της μάρκας- μπορεί να δημιουργήσει αλυσίδα προβλημάτων.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button