SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Toyota RAV4 στην Ισπανία [first drive]

Το νέο Toyota RAV4 θα διατίθεται στην χώρα μας από τα μέσα Φεβρουαρίου σε μία δίλιτρη έκδοση και μία υβριδική. Οι τιμές θα ξεκινούν από τις 27.700 ευρώ.

Συστάσεις για το RAV4 δεν χρειάζονται. Είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1994 ως ένα “Recreational Active Vehicle with 4WD” κατοχυρώνοντας το tag του μοντέλου που εγκαινίασε την κατηγορία των SUV. Για να φτάσουμε στην 5η γενιά του μοντέλου που συνεχίζει ως ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά. Με την πρώτη ματιά το νέο RAV4 έχει μια αισθητά πιο δυναμική και επιβλητική σχεδίαση, κυρίως χάρη στη μεγαλύτερη «κάθετη» μάσκα που εναρμονίζεται όμορφα με τους προβολείς όταν στο πίσω μέρος η εικόνα είναι εξίσου ελκυστική.  

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο RAV4 είναι ελάχιστα πιο κοντό (-5 χλστ. με συνολικό μήκος στα 4,6 μέτρα), χαμηλότερο κατά 10 χλστ. (1,685 μέτρα) και φαρδύτερο κατά επίσης 10 χλστ. (1,855 μέτρα). Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ. (2,690 μέτρα) με μεγάλο όφελος για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Πράγματι, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι αρχοντικοί, τόσο για τα γόνατα όσο και πάνω από τα κεφάλια τους. Ταυτόχρονα το πορτμπαγκάζ  έχει αυξηθεί κατά 79 λίτρα (συνολικά 580 λίτρα).

Στις top εκδόσεις εξοπλισμού που οδηγήσαμε η ποιότητα στο εσωτερικό είναι πραγματικά αξιοσημείωτη και πολύ ανώτερη από ότι μας έχει συνηθίσει η Toyota με προσεγμένα πλαστικά, μπόλικο δέρμα και εξαιρετικό φινίρισμα. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια touch-screen με διαγώνιο 7 ίντσες που πλαισιώνεται από πολύ βολικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες.

Εννοείται πως υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα με smartphone, συνολικά 5 θύρες USB (3 μπροστά), ασύρματη φόρτιση κινητού, εσωτερικός καθρέπτης που μετατρέπεται σε ψηφιακός (για πρώτη φορά στην Ευρώπη), ηχοσύστημα της JBL, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα φτάνουν και περισσεύουν.

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει στο μέσο του μία οθόνη 4,2 ιντσών απεικονίζοντας διάφορες πληροφορίες. Εδώ να πούμε πως το προσθιοκίνητο (FWD) έχει διαφορετικό πίνακα από το τετρακίνητο που έχει και έναν πιεζοπεριστροφικό διακόπτη (που αλλάζει και χρώμα) για την επιλογή του προγράμματος κίνησης (Eco, Normal ή Sport). Φυσικά υπάρχει η επιλογή της EV κίνησης για περιορισμένη απόσταση, ενώ στο AWD υπάρχει και η επιλογή Trail για οδήγηση εκτός δρόμου.

To νέο RAV4 θα προσφέρεται σε δύο ατμοσφαιρικές εκδόσεις βενζίνης. Την βασική δίλιτρη άμεσου ψεκασμού με το νέο τετρακύλινδρο με τους 175 ίππους και τα 208 Nm ροπής που συνδυάζεται (τόσο στην FWD όσο και στην AWD έκδοση) με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (0-100 σε 9,8 δλ.) ή αυτόματο CVT (0-100 σε 10,7 δλ.) με τελική στα 190 χλμ./ώρα.

Στην ευρύτερη περιοχή της Βαρκελώνης οδηγήσαμε μόνο το υβριδικό RAV4 (ήταν το μόνο διαθέσιμο), οπότε το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στο νέο τετρακύλινδρο των 2.487 κ.εκ. που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έχει διπλό ψεκασμό D-4S (άμεσο και πολλαπλών σημείων) και φουλ μεταβλητό χρονισμό (υδραυλικό VVT-i στης εξαγωγής, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο VVT-iE στις εισαγωγής).

Η συνδυασμένη ισχύς είναι στα 218 άλογα για το FWD και στα 222 για το AWD, ενώ τον D-4S και τον ίδιο συνδυασμό χρονισμού τον συναντάμε και στο δίλιτρο μοτέρ. Σε κάθε περίπτωση η ροπή είναι ίδια στα 221 Nm.

Ο 2,5-λιτρος κινητήρας αποτελεί το βασικό στοιχείο στην γνωστή μεικτή υβριδική διάταξη της Toyota που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων και τον πλανητικό μηχανισμό CVT μετάδοσης. Στο τετρακίνητο υβριδικό RAV4 υπάρχει ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας 54 ίππων και 121 Nm ροπής. Η τεχνητή κατανομή εμπρός/πίσω μεταβάλλεται από 100/0 έως 20/80. Στο δίλιτρο RAV4 η τετρακίνηση είναι μηχανική με διπλή σύμπλεξη να μεταφέρει την ροπή σε κάθε πίσω τροχό για βέλτιστη πρόσφυση.

Για το νέο RAV4 μόνο καλά λόγια έχω να πω. Είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά με τη νέα πλατφόρμα GA-K (εξέλιξη της TNGA) να αποτελεί το βασικό συστατικό της φόρμουλας με 57% αυξημένη δυσκαμψία. Παράλληλα το RAV4 (με διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση) έχει γίνει πιο απολαυστικό στην οδήγηση και πιο δυναμικό. Το set-up της ανάρτησης είναι ιδανικά ρυθμισμένο με την άνεση να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως και η ποιότητα κύλισης. Στον ανοιχτό δρόμο το υβριδικό RAV4 είναι πολύ πιο ήσυχο με το CVT να έχει καλύτερη διαχείριση και λειτουργία (με σταθερά paddles στο τιμόνι) για να πέφτουν πιο γρήγορα οι σ.α.λ. (και τα ντεσιμπέλ.

Εκτός δρόμου το RAV4 συνεχίζει να τα καταφέρνει μια χαρά. Και, ναι, η τεχνητή τετρακίνηση δουλεύει με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα συμβάλλει περισσότερο (ως κατανομή κίνησης) και να προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση. Παρόλο που η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο “ασφάλτινη” η άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να είναι στα 19 εκατοστά (19,5 για το δίλιτρο RAV4). Σημειώστε πως το απόβαρο ξεκινά από τα 1.480 κιλά (στο 2.0 FWD), ενώ σε όλα τα RAV4 υπάρχει κατανομή βάρους 59/41 (μπροστά/πίσω).

Από πλευράς εξοπλισμού ασφάλειας, τo Τoyota Safety Sense είναι αναβαθμισμένο με πρόσθετες λειτουργίες και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το Pre-Collision System με ανίχνευση πεζών, έξυπνο Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert με ενεργή διόρθωση ακόμη κι αν δεν υπάρχει εμφανής ή επαρκής διαγράμμιση, Road Sign Assist, αυτόματη εναλλαγή φώτων και επιπλέον Lane Tracing Assist που φέρνει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας.

Μέχρι την δοκιμή μας και επί ελληνικού εδάφους να πούμε πως το νέο RAV4 έχει καταφέρει να ανέβει ένα σκαλί ψηλότερα μέσα από τον βελτιωμένο συνολικά σασί του, την αισθητά ανώτερη ποιότητα στο εσωτερικό και τον πλούσιο τεχνολογικά εξοπλισμό δίνοντας το δικαίωμα στους ιθύνοντες της Toyota να συμπεριλαμβάνουν στον ανταγωνισμό -πέρα από κλασικούς παίχτες όπως το VW Tiguan, premium μοντέλα όπως είναι τα Volvo XC40, Audi Q3, BMW X1 κ.α.

Εδώ να πούμε πως το RAV4 Hybrid θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά λίγο αργότερα και προς τα μέσα  Μαρτίου με ενδεικτικές τιμές στις 35.000-36.000 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση (μάλιστα η Toyota Europe εκτιμά πως το 90% των πωλήσεων RAV4 θα είναι hybrid έκδοση). Περισσότερα προσεχώς, εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Toyota RAV4.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!