
To μικρότερο SUV με τα σήματα της Honda επιστρέφει ανανεωμένο και αναβαθμισμένο στα σημεία για να δοκιμάσουμε την αυτόματη CVT έκδοσή του…
Σε μια περίοδο που μικρά και μεγάλα SUV ξεφυτρώνουν σε διάφορα χωράφια το HR-V είναι ένα από εκείνα που δεν χρειάζονται συστάσεις. Μαζί με το CR-V είχαν δείξει το μέλλον της κατηγορίας τολμώντας ακόμη καιν πριν από δύο δεκαετίες να έχει κίνηση μόνο στους δύο τροχούς. Κάτι που ακούγονταν σαν ασέλγεια για την εποχή εκείνη όπου ένα SUV όφειλε να έχει στάνταρ τετρακίνηση.
Είκοσι χρόνια μετά το HR-V βαδίζει στα ίδια χνάρια αλλά με ένα πιο ώριμο και πρακτικό στιλ. Η πιο πρόσφατη γενιά του λανσαρίστηκε πριν από τρία χρόνια και πλέον διαθέσιμη είναι η facelift εκδοχή που ξεχωρίζει από την μάσκα πασπαλισμένη με αρκετό χρώμιο, τους επανασχεδιασμένους προβολείς με τα LED περίγραμμα, τους νέους προφυλακτήρες, τα πιο καθαρά κρύσταλλα των πίσω φωτιστικών με επίσης φιλέτο χρωμίου κ.α. Οι κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες και ψηλά κοντά στις τελευταίες κολόνες συνεχίζουν να προσδίδουν μια δυναμικά αλά κουπέ εμφάνιση μαζί με την κάπως χαμηλωμένη κλίση της οροφής προς τα πίσω.
Περνώντας στο εσωτερικό υπάρχει μια εμφανώς μια πιο έντονη αύρα “πολυτέλειας” που τονίζεται από το piano black της πλούσιας έκδοσης της δοκιμής μας. Το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί στα σημεία, ο μινιμάλ φωτιζόμενος πίνακας οργάνων είναι εντυπωσιακός, η οθόνη αφής 7″ ενσωματώνεται ιδανικά στο μέσο όταν και τα χειριστήρια ελέγχου του κλιματισμού είναι επίσης αφής. Φυσικά υπάρχουν όλες οι δυνατότητες συνδεσιμότας, θύρες USB και HDMI, αλλά το σύστημα πολυμέσων της Android θεωρώ πως έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης.
Ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα του HR-V απέναντι στον ανταγωνισμό αφορά στους πολύ καλούς χώρους και στην πρακτικότητα. Οι μικρότεροι για αντικείμενα μικρού όγκου είναι υπεραρκετοί, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν δύο έξυπνες ποτηροθήκες. Από εκεί και πέρα ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας και το σύστημα Magic Seats όπου τα καθίσματα διπλώνουν, ξαπλώνουν ή σηκώνονται σε κάθετη θέση προσφέρουν πάμπολλους συνδυασμούς και λύσεις για κάθε μεταφορική ανάγκη. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 470 λίτρα και κορυφώνεται στα 1.533.
photos: nmarinopoulos
Προς το παρόν το ανανεωμένο HR-V είναι διαθέσιμο με τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.5 i-VTEC με τους 130 ίππους (αργότερα αναμένεται ο ντίζελ 1.6 i-DTEC με 120 ίππους και ίσως η turbo εκδοχή του με 182 άλογα). Το μοτέρ (με άμεσο ψεκασμό και μεταβαλλόμενο χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων) συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο ψυχωμένα και δυνατά της κατηγορίας του (αν και μας έχει καλομάθει το turbo) ανεβάζοντας γραμμικά στροφές και παρόλο που χαμηλά δεν είναι και το πιο ροπάτο.
Ειδικά στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας με το CVT η επιτάχυνση είναι στρωτή αλλά μαζί ανεβαίνουν και τα επίπεδα θορύβου (ειδικά στην Sport λειτουργία, υπάρχει και η Normal). Αφήνοντας το γκάζι το CVT αφήνει το μοτέρ να μειώσει τις σ.α.λ. και να λειτουργεί σαφώς πιο ήσυχα και οικονομικά. Υπάρχει και χειροκίνητη αλλαγή των 7 “σχέσεων/ διαβαθμίσεων”, ενώ για άμεση επιτάχυνσή θα χρειαστεί να πιέσεις το γκάζι βαθιά για να πετύχεις το kick-down (αν μπορούμε να το πούμε έτσι για ένα CVT). Γενικότερα, το CVT θέλει ένα ιδιαίτερο στιλ οδήγησης, έχει καλή λειτουργία, αλλά όχι όπως αυτή στο Civic.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εξαιρετική και πάει γάντι στο χαρακτήρα του HR-V πετυχαίνοντας την χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, την ησυχία θα διαταράξει μόνο ο θορυβώδης κινητήρας, αλλά μόνο όταν τον πιέσεις να ανεβάσει απότομα στροφές (και λόγω του CVT). Όσο για την κατανάλωση αυτή κυμαίνεται στα περίπου 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και κάτω από τα 7 σε χαλαρό ταξίδι. Μία πολύ καλή τιμή για κόμπακτ SUV. Καλή είναι η πληροφόρηση από το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, δυνατά και με καλό πάτημα τα φρένα.
Το HR-V δεν είναι τετρακίνητο αλλά τα 18,5 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος αποτελούν εχέγγυο για άνετες βόλτες σε χωματόδρομους και στην ύπαιθρο. Εκεί δηλαδή που θα κινηθεί μακριά από την άσφαλτο το 99% των οδηγών που θα επιλέξουν να αγοράσουν αυτό το Honda. Το οποίο μπορεί να έχει κάπως τσιμπημένη τιμή (από το 22.325€ με το μηχανικό 6άρι, από 28.070€ το αυτόματο CVT με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, εδώ ο τιμοκατάλογος), που ωστόσο αντισταθμίζεται από τον πλήρη εξοπλισμό και φυσικά τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα ενός καλοστημένου SUV.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA
Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.498 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 73,0 x 89,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 96 kW (130 PS) / 6.600 rpm | |||
Ροπή | 155 Nm (15,8 kgm) / 4.600 rpm | |||
Τροφοδοσία | Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,2 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 187 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,3 / 5,3 / 4,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 694 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 130 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο τύπου CVT με 7 διαβαθμίσεις | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Energy Saver, 215/60 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.334 x 1.772 x 1.605 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.535/1.540 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.610 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 470-1.533 lt | |||
Απόβαρο | 1.249 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.325€ (με το μηχανικό κιβώτιο, στις τιμές περιλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα) |