NEA

Ποιες είναι οι αλλαγές στην εξέταση για άδεια οδήγησης;

Πρόσφατα κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο που αφορά στην χορήγηση διπλώματος οδήγησης. Η νέα διαδικασία, όπως δημοσιεύτηκε στο Ελεύθερο Τύπο, έχει ως εξής:

Κάθε υποψήφιος οδηγός υποβάλλεται καταρχήν στη θεωρητική εξέταση, τα λεγόμενα σήματα. Αν την ολοκληρώσει με επιτυχία ακολουθεί, ακόμα και την ίδια μέρα, η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς που διενεργείται σε δύο στάδια, με πρώτο την πορεία και δεύτερο τις οδηγικές δεξιότητες. Σε περίπτωση που υπάρχει αποτυχία στο δεύτερο στάδιο απαιτείται επαναξέταση και στο πρώτο.

Ενδιαφέρον είναι πως στη δοκιμασία των οδηγικών δεξιοτήτων ο εκπαιδευτής δεν θα βρίσκεται εντός του οχήματος, ενώ την εξέταση θα διενεργεί ένας εξεταστής. Η όλη διαδικασία, προκειμένου να είναι έγκυρη θα καταγράφεται ολόκληρη από οπτικοακουστικά μέσα.

Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο ενώ το ζευγάρι εξεταζόμενου και εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν από την εξέταση.

Από το νομοσχέδιο ορίζεται ότι οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης, οι εξετάσεις θα διενεργούνται εντός ωραρίου, ενώ δίνεται λύση και για την αμοιβή τους από τον περασμένο Μάιο.

Η οριστική απόφαση για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης θα λαμβάνεται μέσα σε πέντε ημέρες από τη δοκιμασία και αφού έχει εξεταστεί όλο το οπτικοακουστικό υλικό. Τα εξέταστρα θα ανέρχονται σε 15 ευρώ.

Παράλληλα θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17χρονους, αφού έχουν περάσει με επιτυχία τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και φυσικά τις εξετάσεις.

Στην περίπτωση αυτή χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό ηλικίας τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχο διπλώματος εδώ και μια πενταετία και με μηδέν βαθμούς ποινής στο point system. Για τη συνοδευόμενη οδήγηση απαιτείται ειδική ασφαλιστική κάλυψη ενώ ο ανήλικος θα λάβει την οριστική άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσει τα 18 του χρόνια.

Οι παραβάσεις αφορούν τον υποψήφιο οδηγό, τον επιτηρητή θεωρητικής εξέτασης, τον εκπαιδευτή οδηγών, τη σχολή οδηγών, τον εξεταστή και τον αξιολογητή. Ανάλογα με το βαθμό σοβαρότητάς τους κατατάσσονται σε ελαφρά, σοβαρή και πολύ σοβαρή και αντιμετωπίζονται με πρόστιμα που ξεκινούν από 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τις 6.000 ευρώ.

 

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!