ΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet FWD [test drive]

Μετά από ένα φρεσκάρισμα και -το κυριότερο- την προσθήκη ενός νέου κινητήρα 1.0 λίτρου, το Vitara ξαναχτυπάει την πόρτα της κατηγορίας…

Την άποψή μας για τη μεταστροφή του παλαιότερου -πιο off road- Grand Vitara σε σκέτο Vitara, την είχαμε γράψει και παλαιότερα. Το Vitara αποτελεί σίγουρα μία ενδιαφέρουσα παρουσία στην κατηγορία των SUV, για πολλούς και διάφορους λόγους. Μετά από ένα facelift, ωστόσο, η Suzuki αποφάσισε να μας δώσει μερικούς ακόμα να το εκτιμούμε.

Το ανανεωμένο Vitara διακρίνεται εύκολα από τη νέα μάσκα, τους επανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, καθώς και τα πίσω φώτα LED. Αισθητικά παραμένει φρέσκο και νεανικό, με τις διαφοροποιήσεις αυτές να του έχουν προσδώσει κάτι σε δυναμισμό. Οι αλλαγές, φυσικά, εκτείνονται και στο εσωτερικό.

Ένας νέος πίνακας οργάνων, με μία ελαφρά μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη, ένας αναβαθμισμένος υπολογιστής ταξιδίου, νέες επενδύσεις, καθώς και ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Όσο για το σύστημα infotainment, με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 7 ιντσών, παραμένει ένα από τα πιο εύχρηστα της αγοράς. Αναφορικά με τους προσφερόμενους χώρους, προφανώς, δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Το Vitara διαθέτει ένα από τα πιο μελετημένα χωροταξικά σαλόνια, κάτι που ισχύει και για το διαμέρισμα των αποσκευών.

Η μεγαλύτερη, αντικειμενικά, προσθήκη στο ανανεωμένο Vitara, είναι αυτή του νέου, τρικύλινδρου μηχανικού συνόλου της εταιρίας, χωρητικότητας 1.0 λίτρου. Ο υπερτροφοδοτούμενος BoosterJet κινητήρας έρχεται ουσιαστικά να αντικαταστήσει το συμβατικό 1.6 των 120 ίππων, που εφοδίαζε μέχρι πρότινος τη βασική έκδοση του αυτοκινήτου. Η ισχύς εδώ έχει μειωθεί ελαφρά στους 112 ίππους, αυτό όμως δεν πρέπει να απασχολεί κανένα, αφού το turbo φροντίζει να παρέχει περισσότερη ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, κάνοντας το σύνολο συνολικά πιο εύστροφο, «γεμάτο» και υπάκουο στις εντολές του δεξιού πεντάλ.

photos: nmarinopoulos

Όχι μόνο βελτιώθηκαν οι επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, αλλά κατά τι και η κατανάλωση, πράγμα που είναι οπωσδήποτε θετικό. Όσο για τη λειτουργία, παραμένει πολιτισμένη και ήπια, χωρίς κραδασμούς, ενοχλητικούς θορύβους ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να ενοχλήσει τον οδηγό. Πιθανά θα θέλαμε ένα εξάρι κιβώτιο αντί για το πεντάρι που φέρει, μπορούμε όμως να καταλάβουμε αυτή την επιλογή, με βάση το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου.

Περνώντας στην οδική συμπεριφορά, το ανανεωμένο Vitara εξακολουθεί να παραμένει ένα από τα ευχάριστα SUV, είτε μιλάμε για τις καθημερινές μετακινήσεις ενός μέσου οδηγού, είτε για κάποιον που αποφάσισε να το χαρεί σε κάποια ανοικτή από κίνηση διαδρομή. Οι αναρτήσεις κάνουν καλή δουλειά με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ οι κλίσεις στις στροφές δεν φτάνουν σε σημείο να τρομάξουν τον οδηγό. Η ποιότητα κύλισης δεν είναι κορυφαία για την κατηγορία, σίγουρα όμως βρίσκεται στο μέσο όρο, ίσως και λίγο παραπάνω.

Ευχάριστο και σχετικά σβέλτο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να μεταφέρει αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Ο τελευταίος μπορεί να νιώθει άνετα, καθισμένος σε ένα αναπαυτικό αλλά μέτριας πλευρικής στήριξης κάθισμα, έχοντας μία πραγματικά καλή περιμετρική ορατότητα. Τα φρένα, με τη σειρά τους, έχουν καλή αίσθηση και δείχνουν ικανά να επιβραδύνουν από κάθε ταχύτητα τα περίπου 1.100 κιλά του αυτοκινήτου.

Εν κατακλείδι, το Vitara συνεχίζει να αποτελεί μία αξιόλογη πρόταση για τα δεδομένα μίας κατηγορίας που άλλαξε παρασάγγας τα τελευταία δύο χρόνια, με την προσθήκη πολλών και αξιόλογων προτάσεων. Το νέο μοτέρ του είναι πραγματικά ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, ο εξοπλισμός του κρίνεται πλήρης, η συμπεριφορά του στο δρόμο καλή, ενώ η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση δεν μπορεί παρά να αποτελέσει ένα ακόμα ατού. Για τα 15.990 ευρώ που κοστίζει η βασική του έκδοση, οπωσδήποτε και πρέπει να συμπεριληφθεί στις οικονομικές SUV επιλογές.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet FWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 79,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 82 kW (112 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,2 / 5,3 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 121 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.175 x 1.775 x 1.610 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.535 / 1.505 mm
Μεταξόνιο 2.500 mm
Χώρος αποσκευών 375-1.120 lt
Απόβαρο 1.085-1.160 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.990€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!