Ford Fiesta ST vs Suzuki Swift Sport [test drive]

Αυτά τα δύο μοντέλα έχουν πολλά στοιχεία για να τα διαχωρίζουν για να έχουμε ένα συγκριτικό. Αλλά έχουν και ένα κοινό σημαντικό καλό. Προσδεθείτε… για να ξεκινήσουμε!

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι είναι η οδηγική απόλαυση; Υπάρχει κάποιος ορισμός ή τρόπος ταξινόμησης που να βαθμολογεί την εμπειρία ενός γρήγορου οχήματος στο δρόμο, ενός άλλου σε πίστα ή ακόμα και μια χαλαρή βόλτα στο τιμόνι ενός dream car; Γιατί, αντικειμενικά, για να βγάλεις αποτέλεσμα θα πρέπει να συνυπολογίσεις αρκετούς επιμέρους παράγοντες. Με αυτό ως δεδομένο, ευπειθώς αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο κείμενο δεν αποτελεί συγκριτικό…

Πως θα μπορούσε άλλωστε, αφού μιλάμε για ένα μοντέλο 200 ίππων, απέναντι από ένα άλλο με μόλις 140. Περισσότερο είναι μία κοινή παρουσίαση 2 αυτοκινήτων που, παρά τη διαφορά σε επιδόσεις, μοιράζονται το ίδιο -σχεδόν- αποτέλεσμα. Να κάνουν λίγο καλύτερη τη ζωή ενός λάτρη της σπορ οδήγησης. Ford Fiesta ST και Suzuki Swift Sport, λοιπόν. Και τα δύο μοντέλα είναι αρκετά φρέσκα, ενώ ανήκουν στην ίδια, κοντολογίς, κατηγορία. Τι τα χωρίζει; Πολλά και διάφορα. Ας ξεκινήσουμε όμως με τους τομείς όπου οι αποκλίσεις δεν είναι μεγάλες και μετά πηγαίνουμε και στα υπόλοιπα…

Κάτι ασφαλές, για αρχή, είναι η εξωτερική εμφάνιση. Αμφότερα επιλέγουν να διαφοροποιηθούν οπτικά από τα συμβατικά αδερφάκια τους, χωρίς ωστόσο να καταφεύγουν σε ακρότητες. Μία πιο επιθετική μάσκα, μεγαλύτεροι τροχοί, διπλές απολήξεις της εξάτμισης και μερικές ακόμα λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά. Αυτές θα δίνουν αισθητές από το γνώστη, όχι όμως και από την πλειοψηφία του κόσμου που θα περάσει δίπλα τους.

Σε ό,τι αφορά στα αμαξώματα, το Fiesta είναι τρίθυρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πρόσβαση και τους διαθέσιμους χώρους των πίσω επιβατών. Το Swift, από την άλλη, κυκλοφορεί σε αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα, κερδίζοντας έτσι σε πρακτικότητα, αν κυκλοφορείτε με παρέα… Το τελευταίο έχει και πιο μεγάλο διαμέρισμα αποσκευών, για όσους αυτό παίζει κάποιο ρόλο.

Στο εσωτερικό και τα δύο μοντέλα διαθέτουν αυτές τις πινελιές που τα διαφοροποιούν από τις απλές τους εκδόσεις, η Ford όμως δείχνει να έχει κάνει καλύτερη δουλειά. Καταρχήν, το εσωτερικό του Fiesta ST είναι σαφώς πιο ποιοτικό, από κάθε άποψη. Το τιμόνι του είναι αυτό που θα ήθελε να έχει στα χέρια του κάθε απαιτητικός οδηγός, από άποψης διαμέτρου και πάχους στεφάνης. Όσο για τα καθίσματα της Recaro, είναι σαφώς μία κατηγορία πάνω σε πλευρική στήριξη και ποιότητα.

Το Swift Sport, από την άλλη, δίνει ένα πιο δυναμικό τόνο με τις κόκκινες επενδύσεις αλλά συνολικά υπολείπεται του Fiesta. Και εδώ, πάντως, το τιμόνι είναι καλό, η θέση οδήγησης αυτή που πρέπει και η πλευρική στήριξη των καθισμάτων αρκετή για να μην κάνει τον οδηγό να δυσανασχετεί. Σαν συγκριτικό πλεονέκτημα, μπορεί κανείς να υπολογίσει και το επίπεδο του εξοπλισμού, που πραγματικά είναι πολύ πλούσιο.

photos: nmarinopoulos

Ανοίγοντας τα καπό, αντικρίζουμε ένα τρικύλινδρο μοτέρ 1.5 λίτρου EcoBoost από τη μία και ένα τετρακύλινδρο 1.4 λίτρων BoosterJet από την άλλη. Αμφότερα είναι υπερτροφοδοτούμενα, με μεγάλες όμως αποκλίσεις ως προς την απόδοση. Ο κινητήρας της Ford αποδίδει 200 ίππους και 290 Nm ροπής, εντυπωσιάζοντας πραγματικά με τη συμπεριφορά του. Ψυχωμένος σε όλο το φάσμα λειτουργίας αλλά με σαφή προτίμηση τις μέσες-υψηλές στροφές, θυμίζει καλό, δίλιτρο σύνολο. Οι κραδασμοί είναι ανάξιοι λόγου, ενώ η ηχητική του υπογραφή αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις, ειδικά στη διαμόρφωση race, όπου επιτρέπει ακόμα και σκασίματα από την εξάτμιση. Θετική είναι η αμεσότητά του στις εντολές του δεξιού πεντάλ, καθώς επίσης και η αρμονική συνεργασία του με ένα καλής κλιμάκωσης 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Εδώ, η αίσθηση του επιλογέα είναι πολύ καλή και σαφής, με κοντές διαδρομές.

Ο κινητήρας του Swift Sport, από την άλλη, δείχνει και αυτός πρόθυμος να ανεβάσει στροφές αλλά σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται απευθείας με τον πρώτο. Και εδώ μπορούμε να μιλάμε για μία πολιτισμένη συμπεριφορά, για καλή γραμμικότητα και για ένα ικανοποιητικό θόρυβο, που γαργαλά τα αυτιά του οδηγού. Αντίστοιχα, προσφέρει και αξιοπρεπείς επιδόσεις, χάρη στο ελαφρά πιο κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο αλλά και στα σημαντικά λιγότερα κιλά του αυτοκινήτου, που σαφώς παίζουν και αυτά το ρόλο τους.

Από άποψης οδηγικής απόλαυσης, ό,τι και να επιλέξει κανείς θα έχει να λαμβάνει,. Το μεν Suzuki δείχνει ευθύβολο και πρόθυμο να ακούσει τις εντολές του οδηγού. Το τιμόνι του είναι οριακά πιο ελαφρύ από όσο θα θέλαμε, παραμένει όμως κοφτερό και ελέγχει αποτελεσματικά το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Οι κλίσεις στις στροφές γίνονται αισθητές, όχι όμως σε βαθμό που να προβληματίσουν. Όσο για την πρόσφυση, όταν κανείς το πιέσει, χάνεται προοδευτικά, με το αυτοκίνητο να συγχωράει ατσαλιές του οδηγού.

Το Fiesta ST, από την άλλη, είναι σαφώς πιο πολεμικό. Ακόμα και αν επιλέξει κανείς το Normal, έναντι των Sport και Race, στα οδηγικά modes. Το σύνολο αμάξωμα/ αναρτήσεις συμπεριφέρεται σαν ένα κομμάτι βράχος. Δεν υπάρχουν κλίσεις, δεν υπάρχει χαλαρότητα, δεν υπάρχει ασάφεια πουθενά! Πρόκειται για ένα μοντέλο που διατηρεί την ελαφρά υπερστροφική -υπό συνθήκες- συμπεριφορά της Ford και είναι ικανό να κινείται σε σοκαριστικά γρήγορους ρυθμούς. Το τιμόνι του έχει σωστό βάρος και επαναφορά, ενώ ελέγχει απόλυτα τις γραμμές του αυτοκινήτου.

Η πρόσφυση από τα Pilot Super Sport της Michelin δείχνει ατελείωτη. Τα φρένα, πάλι, είναι σαφώς καλύτερα, πιο δυνατά και δεν επιτρέπουν κανένα παίξιμο, ακόμα και σε τσαρούχωμα από πολλά χλμ./ώρα, χωρίς να δείχνουν εύκολα σημάδια κόπωσης. Πρακτικά, πρόκειται για ένα hot hatch που όχι μόνο μπορεί να κοιτάξει στα μάτια μεγαλύτερες προτάσεις, αλλά θα καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες σοβαρών οδηγών, με εμπειρία σε γρήγορα αυτοκίνητα.

Στο δια ταύτα, όπως είπαμε και εξ αρχής, πρόκειται για δύο μοντέλα με μεγάλη απόκλιση στη δυναμική τους. Εκτιμούμε την ελαφρότητα και το μπρίο του Swift Sport, αλλά το Fiesta ST δείχνει καταλυτικά ανώτερο, παντού. Θα λέγαμε μάλιστα ότι απευθύνονται και σε άλλο κοινό, αν δεν υπήρχε το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής των 2 εταιριών. Πρακτικά, στα σχεδόν 20.000 ευρώ, το Swift είναι κάπως τσιμπημένο, αν και η τιμή αυτή δικαιολογείται, εν μέρει, από το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.

Από την άλλη, με λίγα περισσότερα παίρνει κανείς τη βασική έκδοση του Fiesta ST, ST1. Πιο πάνω, βεβαίως, ακολουθούν οι πλουσιότερες ST2 και ST3, ενώ αξίζει στην παραγγελία να προστεθεί και το -προαιρετικό- πακέτο Performance, που περιλαμβάνει ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Quaife και launch control.

Εάν λοιπόν θέλετε κάτι σβέλτο και πλούσια εξοπλισμένο, η Suzuki έχει τη λύση. Άμα πάλι αποζητάτε το καλύτερο δυνατό και δεν έχετε πρόβλημα να πληρώνετε κάτι παραπάνω σε βενζίνες και λάστιχα, το μοντέλο της Ford είναι μονόδρομος ως το κορυφαίο του είδους…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Fiesta ST Suzuki Swift Sport
Κυβισμός 1.496 cc 1.373 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm 73,0 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 147 kW (200 PS) / 6.000 rpm 103 kW (140 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 290 Nm (29,6 kgm) / 1.600-4.000 rpm 230 Nm (23,4 kgm) / 2.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
Άμεσος ψεκασμός
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5 sec 8,1 sec
Τελική ταχύτητα 232 km/h 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,6 / 6,0 / 5,1 lt/100 km 4,8 / 5,6 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt 37 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 466 km 486 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 136 g/km 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων  Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Super Sport, 205/45 R17 Continental ContiSportContact 5, 195/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.068×1.735×1.469 mm 3.890×1.735×1.495 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.506/1.467 mm 1.510/1.515 mm
Μεταξόνιο 2.493 mm 2.450 mm
Χώρος αποσκευών 311-1.093 lt 265-947 lt
Απόβαρο 1.283 kg 975 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 20.264€

από 19.670€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close