To νέο Ford Focus ST έχει έως 280 άλογα [vid]

Στην έκδοση βενζίνης 2.3 Ecoboost το νέο Focus ST αποδίδει 280 ίππους και στην diesel 2.0 η ισχύς είναι στα 190 άλογα!

Τέλος στις φήμες για τον τρικύλινδρο 1.500άρη (από το Fiesta ST) βάζει η αποκάλυψη του νέου Focus ST που συνεχίζει να έχει δύο εκδόσεις (όπως και το προηγούμενο). Ο τετρακύλινδρος Ecoboost των 2,3 λίτρων προέρχεται από την Mustang και για την περίσταση αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 420 Nm στις 3.000-4.000 σ.α.λ.

Εδώ και σε συνδυασμό με το πακέτο Performance Pack υπάρχει και η δυνατότητα συγχρονισμού των στροφών του κινητήρα όπως στη Mustang όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση. Προαιρετικά υπάρχει διαθέσιμο, για τον κινητήρα βενζίνης και ένα καινούργιο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Στην άμεση απόκριση του κινητήρα συνεισφέρει ένας χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής twin-scroll. Μία ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου της υπερπλήρωσης (waste-gate) βελτιστοποιεί τον έλεγχο πίεσης και κατά συνέπεια τις επιδόσεις. Επιπλέον, ένα μοναδικό σύστημα εξαγωγής που μειώνει το back-pressure των καυσαερίων, μαζί με μια ειδικά εξελιγμένη πολλαπλή εισαγωγής κι ένα αναβαθμισμένο σε απόδοση intercooler, συντελούν στην καλύτερη αναπνοή του κινητήρα.

Ο δίλιτρος EcoBlue αποδίδει 190 ίππους στις μόλις 3.500 σ.α.λ. και 400 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Πρόκειται μάλιστα για τον πιο ισχυρό diesel που έχει τοποθετηθεί μέχρι στιγμής σε Focus, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο του Focus ST επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο σπορ αίσθηση με πιο κοντές διαδρομές επιλογέα κατά 7% συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Με την τεχνολογία rev-matching να αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack στις χειροκίνητες εκδόσεις 2.3L EcoBoost επιτυγχάνεται ο συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα με τρόπο ανάλογο με εκείνον που είδαμε στην Ford Mustang.

Προσφέροντας ομαλότερα και ταχύτερα κατεβάσματα, η τεχνολογία αυτή συνοδεύεται από μία ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσης χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα για να ανεβάζει στιγμιαία στροφές (ξερογκαζιά) όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση, συγχρονίζοντας έτσι τις στροφές του με αυτές της επιλεγόμενης σχέσης.

Ένας υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ατσάλινα έμβολα για μικρότερη διαστολή λόγω θερμοκρασίας και ενσωματωμένο σύστημα εισαγωγής με καινοτόμους αυλούς για βελτιστοποιημένη καύση, είναι τα κύρια «μυστικά» του κινητήρα ντίζελ που προσφέρουν αυξημένη κατά 10% ιπποδύναμη και υπερδιπλάσια ροπή συγκριτικά με το μηχανικό σύνολο 2.0L Duratec ST της πρώτης γενιάς του Focus ST.

Το πρώτο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για προσθιοκίνητα μοντέλα της Ford βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση και την ευστάθεια. Το σύστημα της Borg Warner, το οποίο ενσωματώνεται στο κιβώτιο, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές.

Διατίθενται επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) για πρώτη φορά στο Focus ST, προσαρμοζόμενα χαρακτηριστικά, όπως το σύστημα πέδησης Electronic Brake Booster (Ηλεκτρονική Υποβοήθηση Σέβρο) και ταχύτερο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, για προσαρμογή των επιδόσεων σε διάφορα σενάρια οδήγησης.

Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Focus ST διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) και είναι κατά 15% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Focus απαιτώντας μόλις 2 στροφές από τέρμα σε τέρμα. Τα μοντέλα Focus ST 2.0 EcoBlue υιοθετούν την τεχνολογία Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό.

Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο σύστημα πέδησης του νέου Focus ST εξασφαλίζοντας κορυφαία αποτελεσματικότητα και αντοχή. Οι διαστάσεις των εμπρός δίσκων έχουν αυξηθεί στα 330 mm x 27 mm χρησιμοποιώντας διπίστονες δαγκάνες – οι πίσω έχουν διάσταση 302 mm x 11 mm. Το νέο Ford Focus ST 2.3L EcoBoost εφοδιάζεται στις εκδόσεις που εξοπλίζονται με το Performance Pack και με σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.

Τα σπορ καθίσματα της Recaro και η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με προαιρετική λειτουργία συνεχώς μεταβαλλόμενης απόσβεσης (Continuously Controlled Damping) απογειώνουν την οδηγική εμπειρία και την αίσθηση άνεσης. Ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων του Focus ST αποκτά πιο μοντέρνα ταυτότητα, εμπνευσμένη από το Ford GT. Ψηφιακοί δείκτες για την πίεση υπερπλήρωσης, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, απεικονίζονται τώρα στην ειδικά διαμορφωμένη έγχρωμη οθόνη TFT 4,2” ιντσών της Ford Performance.

Το Focus ST αναβαθμίζει την premium, σπορ σιλουέτα του Focus με διακριτικές, λειτουργικές λεπτομέρειες και μοναδικά σχέδια ζαντών αλουμινίου. Η γρίλια φέρει αλλαγές για βελτιστοποίηση της ψύξης με τα πτερύγιά της να διοχετεύουν τον αέρα σε αεραγωγούς air-curtain για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση. Προς το παρόν η Ford δεν ανακοινώνει τις εργοστασιακές επιδόσεις.

Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close