Formula 1 2019: Αυτά είναι τα μονοθέσια και οι οδηγοί για τη νέα σεζόν!

Με το πρώτο σκέλος των χειμερινών δοκιμών για τη νέα σεζόν να έχει ήδη ξεκινήσει, θα ήταν ενδιαφέρον να εξετάσουμε συνοπτικά τα νέα «όπλα» των 10 ομάδων του grid για το επερχόμενο πρωτάθλημα καθώς και τις πρώτες εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν έπειτα από τις παρουσιάσεις τους.

Πριν ξεκινήσουμε καλό θα ήταν να υπενθυμίσουμε τις αλλαγές στους κανονισμούς οι οποίες και υπαγόρευσαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις τελικές επιλογές των επιτελείων σχεδιασμού. Έτσι, η πρώτη μεγάλη αλλαγή αφορά στις εμπρός πτέρυγες οι οποίες θα έχουν αυξημένο πλάτος και ύψος κατά 200 και 20 χιλιοστά αντίστοιχα, ενώ θα είναι και τοποθετημένες πιο μπροστά κατά 25 χιλιοστά  σε σχέση με πέρσι. Έτσι, οι άνθρωποι της FOM ευελπιστούν ότι θα σταθεροποιηθούν τα επίπεδα της παραγόμενης κάθετης δύναμης από αυτές ασχέτως του αν βρίσκονται σε καθαρό αέρα ή στην αεροδυναμική «σκιά» ενός προπορευόμενου μονοθεσίου.

Παρόμοιο είναι το σκεπτικό πίσω από την μείωση των κάθετων πτερυγίων στο κάτω μέρος της εμπρός πτέρυγας (μόνο δύο σε κάθε μεριά επιτρέπονται για το 2019) αλλά και από την απλοποίηση των αεροεισαγωγών ψύξης για τα εμπρός φρένα. Επιπλέον, έχουν απαγορευτεί και οι… αναρίθμητοι διαμορφωτές ροής, οι οποίοι βρίσκονταν στα άκρα της εμπρός πτέρυγας- στο ύψος των δύο εμπρός τροχών- και είχαν ως στόχο την ανακατεύθυνση του προσπίπτοντος αέρα γύρω από αυτούς, ώστε η εμπρός πτέρυγα να χρησιμοποιείται περισσότερο για την παραγωγή κάθετης δύναμης παρά για την διαμόρφωση της ροής του αέρα προς το υπόλοιπο μονοθέσιο.

 Όπως ήταν αναμενόμενο, οι ομάδες προσπαθούν στις νέες τους πτέρυγες να επαναφέρουν μέρος της λειτουργίας αυτής, χρησιμοποιώντας διαφορετικές πρακτικές ανά περίπτωση. Περισσότερο από όλους, φαίνεται, ότι το επιχειρούν οι Ferrari και Alfa Romeo αν και θα έπρεπε να περιμένουμε στη διάρκεια της σεζόν, όλες τις ομάδες να πειραματιστούν με διάφορα σχέδια στην περιοχή αυτή.

Οι υπόλοιπες αλλαγές αφορούν στην αλλαγή των διαστάσεων των αεροφρακτών- κοντύτεροι κατά 150 χιλιοστά και τοποθετημένοι κατά 100 χιλιοστά πιο μπροστά- και της πίσω πτέρυγας η οποία αυξήθηκε σε μήκος, πλάτος και ύψος κατά 70, 100 και 20 χιλιοστά αντίστοιχα.

Επιπλέον το άνοιγμα του DRS μεγάλωσε κατά 20 χιλιοστά, αυξάνοντας- θεωρητικά- την επίδρασή του κατά 25%. Στόχος, όλων των παραπάνω αλλαγών είναι ή μικρότερη «ευαισθησία» των μονοθεσίων στις διαφορετικές ποσότητες προσπίπτοντος αέρα κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix και κυρίως κατά τη διάρκεια των μονομαχιών. Έχοντας αυτά υπόψη ας δούμε τις αρχικές επιλογές των ομάδων στα νέα τους μονοθέσια.  

Mercedes: Η Αγγλογερμανική ομάδα, δεν φαίνεται εκ πρώτης όψεως να έχει επιλέξει κάποια extreme λύση στην W10 σε σχέση με την προκάτοχό της. Κάτι απόλυτα λογικό αν αναλογιστούμε ότι η W09 αποδείχτηκε το κορυφαίο μονοθέσιο και πέρσι στους περισσότερους αγώνες ενώ ήταν και ασύγκριτα πιο εξελίξιμη από τον άμεσο ανταγωνισμό.

Το νέο «όπλο» των Hamilton-Bottas διατηρεί την low-rake φιλοσοφία σχεδιασμού, προσπαθώντας να εντάξει ομαλά σε αυτήν όλες τις αλλαγές που επιβάλλουν οι νέοι κανονισμοί. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην βελτίωση της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης ώστε να εκλείψει το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των μαλακότερων γομών της Pirelli που αντιμετώπιζαν διαχρονικά τα ασημένια βέλη.

Ferrari: Η SF90 συνεχίζει και εκείνη στην πολύ επιτυχημένη συνταγή της προκατόχου της αν και φαίνεται ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές του νέου μονοθεσίου της Ferrari βρίσκονται στο εσωτερικό του. Το εξαιρετικά minimal πίσω μέρος αλλά και η αρκετά μικρότερη κεντρική αεροεισαγωγή προδίδουν την μείωση των διαστάσεων της PU αλλά και την αναδιάταξη του συστήματος ψύξης. Οι πλαϊνές αεροεισαγωγές- τομέας στον οποίον πρωτοπορεί η Ferrari από το 2017- έχουν προσαρμοστεί στις αλλαγές της ροής που προκύπτουν από τις νέες εμπρός πτέρυγες.

Ειδικά η εμπρός πτέρυγα της Ferrari στοχεύει με την αλλαγή της κλίσης των πτερυγίων στα άκρα της να προσομοιώσει όσο γίνεται τη λειτουργία των απαγορευμένων, πια, διαμορφωτών ροής. Το μεταξόνιο μεγάλωσε κι άλλο, πλησιάζοντας τις διαστάσεις εκείνου της Mercedes ενώ η νέα Ferrari παραμένει- τηρουμένων των αναλογιών- high-rake. Η διάταξη των εξαγωγών του TC πάνω από την εξάτμιση που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά πέρσι στο Χόκενχάιμ θα είναι, καθώς φαίνεται, η στάνταρ επιλογή σε όλα τα μονοθέσιο που φέρουν την Ιταλική PU.

Red BullHonda: Η πολυαναμενόμενη RB15 είναι το πρώτο «τέκνο» της πολυαναμενόμενης σύμπραξης του Μίλτον Κέινς με την Honda. Η εμπρός πτέρυγα που παρουσιάστηκε πρόκειται μάλλον για την «βασική» εκδοχή η οποία θα υποστεί πολλές αλλαγές κατά τη διάρκεια της σεζόν. Στο ρύγχος ξεχωρίζει η καινούργια επεξεργασία της εξαγωγής του S-duct, ενώ εξαιρετικά compact είναι και το πίσω μέρος της νέας Red Bull, κυρίως στην περιοχή πίσω από τα ψυγεία.

Παραμένει το μονοθέσιο με το κοντύτερο μεταξόνιο και την μεγαλύτερη κλίση πατώματος στο grid. Το μεγάλο ερωτηματικό, φυσικά, παραμένει η νέα μονάδα ισχύος της Honda. Θα δικαιωθεί η περσινή επιλογή της ομάδας του Christian Horner ή θα έχουμε μια επανάληψη του εφιάλτη της McLaren;

Renault: Οι άνθρωποι του Γαλλικού εργοστασίου ισχυρίζονται ότι η RS19 είναι ένα εντελώς καινούργιο concept το οποίο πιστεύουν ότι θα τους φέρει πιο κοντά στην κορυφή του grid. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στις πλαϊνές αεροεισαγωγές, τομέας στον οποίον για πρώτη φορά η Renault πειραματίζεται τόσο επισταμένα. Η εμπρός πτέρυγα που παρουσιάστηκε, δείχνει ότι είναι αρκετά συντηρητική και μάλλον πρόκειται, όπως και στην Red Bull- για μία πρωταρχική έκδοση η οποία θα είναι αρκετά αλλαγμένη στην Μελβούρνη. Εντυπωσιάζουν τα επανασχεδιασμένα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης τα οποία έχουν υποστεί… αιματηρή αεροδυναμική επεξεργασία ενώ είναι τοποθετημένα και αρκετά ψηλότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

HaasFerrari: Η βαμμένη στα χρώματα της Rich Energy, VF19 δεν άφησε να φανούν πολλές λεπτομέρειες στην παρουσίαση του μονοθεσίου της και μάλλον πρόκειται να δούμε αρκετά νέα στοιχεία κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Ξεχωρίζει η «διπλή» ζάντα τη OZ στους εμπρός τροχούς που πιθανότατα απάγει θερμότητα από τα φρένα και ίσως επηρεάζει (άγνωστο σε ποιο βαθμό) τη ροή του αέρα στο σημείο αυτό. Αρκετά πιο επεξεργασμένη σε σχέση με πέρσι είναι η περιοχή των ψυγείων ενώ το πίσω μέρος (λόγω και της PU) θυμίζει αρκετά την Ferrari.

McLarenRenault: Η νέα MCL34 φέρει αρκετές ενδιαφέρουσες νέες λύσεις τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Το ρύγχος είναι αρκετά πιο επεξεργασμένο, εξελίσσοντας ακόμη περισσότερο τις περσινές ιδέες του σχεδιαστικού τμήματος. Επιπλέον, τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης είναι τοποθετημένα ψηλά, με την McLaren να γίνεται η πρώτη ομάδα του grid που αντιγράφει την Mercedes σε αυτόν τον τομέα. Στόχος η καθαρότερη ροή αέρα από την εμπρός πτέρυγα προς τους αεροφράκτες και στο πίσω μέρος.

Εντυπωσιάζει το πτερύγιο «boomerang» που είναι τοποθετημένο μπροστά από τους αεροφράκτες, ενώ στον σχεδιασμό των πτερυγίων γύρω από τα ψυγεία έχει ακολουθηθεί η επιλογή της Red Bull. Στις ζάντες των πίσω τροχών της McLaren υπάρχουν οπές που θυμίζουν την περσινή επιλογή της Mercedes μετά το Σπα, ενώ η Βρετανική ομάδα φαίνεται ότι έχει επεξεργαστεί εξαιρετικά και το πίσω μέρος του μονοθεσίου τοποθετώντας ένα πτερύγιο κατά τον διαμήκη άξονα που φτάνει μέχρι την πίσω πτέρυγα. Θα είναι η MCL34 το μονοθέσιο που θα φέρει την McLaren και πάλι στο προσκήνιο;

Racing Point F1: Οι Stroll φιλοδοξούν με την RP19, να θέσουν τις βάσεις για ένα λαμπρό μέλλον. Το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε, φυσικά, ήταν περισσότερο μία περσινή FI ομολογκαρισμένη για τους νέους κανονισμούς, αλλά αυτό δεν αποκλείει να δούμε πολλές εκπλήξεις κατά τη διάρκεια της σεζόν από την Καναδική ομάδα. Οι ίδιοι δηλώνουν ότι έχουν σκοπό να επενδύσουν σοβαρά στο σπορ και να μην περιοριστούν σε ρόλο κομπάρσου κάπου στο μέσον της κατάταξης. Μακάρι… 

Alfa Romeo: Το ιστορικό όνομα της Alfa Romeo επανέρχεται στα σιρκουί του παγκόσμιου πρωταθλήματος για πρώτη φορά από το 1985. Η συνεργασία της Ferrari με την Sauber γίνεται κάθε χρόνο και πιο στενή τόσο σε οικονομικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο και η C38 αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Με την υπογραφή του Simone Resta η νέα Alfa μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με την SF90 ενώ τα πίσω μέρη των πίσω μονοθεσίων είναι πανομοιότυπα. Η εμπρός πτέρυγα της Alfa είναι μια πιο ακραία εκδοχή εκείνης της Ferrari, ενώ θα πρέπει να περιμένουμε το Ιταλοελβετικό μονοθέσιο να δοκιμάσει πολλές  extreme λύσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν, πειραματιζόμενο, ενδεχομένως, για λογαριασμό της Scuderia.

Toro Rosso: Η junior team της Red Bull θα έχει λογικά, αντίστοιχο ρόλο με εκείνον της Alfa Romeo βοηθώντας στην εξέλιξη του μονοθεσίου της μητρικής εταιρίας. Στην STR14 εντυπωσιάζουν η επεξεργασία του εμπρός μέρους- η ανάρτηση είναι τοποθετημένη ψηλότερα- αλλά και τα ανασχεδιασμένα ψυγεία που ακολουθούν την τάση που είχε θέσει η Ferrari από το 2017. Το πίσω μέρος, φυσιολογικά, είναι πανομοιότυπο με εκείνο της RB15.

Williams: Τα πράγματα δεν δείχνουν ρόδινα για την πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα του sir Frank. Το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε ήταν επί της ουσίας μία περσινή Williams με τις φετινές πτέρυγες ενώ οι άνθρωποί της δήλωσαν ότι το καινούργιο μονοθέσιο δεν θα είναι έτοιμο για τις δύο πρώτες μέρες (τουλάχιστον) των δοκιμών της Βαρκελώνης. Ας ευχηθούμε αυτό να είναι το χαμηλότερο σημείο στο οποίο θα βρεθεί η ιστορική ομάδα.

Μετά το πέρας των χειμερινών δοκιμών θα ακολουθήσει ανάλυση των επιδόσεων του κάθε μονοθεσίου καθώς και προβλέψεις για την καινούργια σεζόν. Μείνετε δικτυωμένοι στο caroto.gr!

Ετικέτες

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close