Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi [test drive]

Δοκιμάζουμε το πιο πρόσφατο και μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της γαλλικής εταιρίας και ανακαλύπτουμε μερικούς πολύ καλούς λόγους γιατί να το επιλέξει ένας οικογενειάρχης…

Αν κάποιος δεν πρέπει να έχει παράπονο, είναι όποιος είναι έτοιμος να αποκτήσει ένα μεγάλο SUV. Πλέον υπάρχουν πολλές επιλογές και ανάμεσα σε αυτές έρχεται να μπει σφήνα και το C5 Aircross με την σικ εμφάνιση και τα άνετα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα μεγάλο SUV με μήκος στα 4,5 μέτρα (πλάτος 1,84, ύψος 1,67)που αισθητικά ευθυγραμμίζεται απόλυτα με το μικρότερο C3 Aircross, αλλά και το C4 Cactus.

Οπτικά το γαλλικό SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 έχει τον τρόπο του ώστε να μην περνά απαρατήρητο σε καμία περίπτωση. Κάτι η τεράστια μάσκα με τους διπλούς προβολείς, κάτι το υπερυψωμένο παρουσιαστικό με τις μπάρες οροφής, κάτι τα χαμηλά airbumps… και να πως το C5 Aircross είναι από τα SUV που χορταίνουν το μάτι. Δίχως να το «φουσκώνουν», αφού οι σχεδιαστές έχουν προσέξει σχεδόν κάθε λεπτομέρεια ώστε το SUV τους να δείχνει ελκυστικό και σικ. Όπως και πίσω με τα φαρδιά φωτιστικά σώματα. Αξιοσημείωτο είναι πως ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει ανάμεσα σε 5 επιλογές διακόσμου και 30 περίπου συνδυασμούς για το εξωτερικό με 7 χρώματα αμαξώματος, 3 πακέτα και μαύρη οροφή Biton.

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι πάνω-κάτω γνώριμη με την οθόνη αφής 8,0 ιντσών να δεσπόζει στο μέσο του ταμπλό και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών να προσφέρει ευρύτατη πληροφόρηση μέσα από τρεις θεματικές ενότητες (σ.σ. ειδικά ο τρόπος που το κοντέρ γυρίζει σαν ροδέλα θυμίζει κάτι από άλλλες DS εποχές). Πάντως στο C5 Aircross υπάρχουν σημεία διαφορετικότητας, όπως η οριζόντια σειρά από εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες. Θήκες υπάρχουν αρκετές και πρακτικές, το χειρόφρενο είναι ηλεκτρονικό, τα πλαστικά προσεγμένα αλλά όχι σε όλα τα σημεία μαλακό.

Οι χώροι για τους επιβάτες βρίσκονται πάνω από το μέσο όρο με εχέγγυο το μεγάλο μεταξόνιο των 2,73 μέτρων. Χαρακτηριστικός είναι και ο χώρος αποσκευών που ξεκινά από τα 580 λίτρα και φτάνει έως τα 720 λίτρα. Και αυτό χάρη στα πίσω ανεξάρτητα τρία καθίσματα που σύρονται σε διαδρομή 15 εκατοστών και έχουν και ξεχωριστή ρύθμιση πλάτης. Τώρα, αν τα καθίσματα πέσουν εντελώς δημιουργούνται 1.630 λίτρα κενού χώρου με μήκος φόρτωσης 1,9 μέτρων.

photos: nmitsouras

Όπως συνηθίζει η Citroen στα πιο πρόσφατα μοντέλα της, έτσι και στο C5 Aircross υπογραμμίζεται προσφερόμενη άνεση με βασικά συστατικά τα προηγμένα αμορτισέρ της ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions, τα ενισχυμένα αφρώδη καθίσματα Advanced Comfort, την προσεγμένη ηχομόνωση με ειδικά κρύσταλλα κ.α. Εδώ οι Γάλλοι έχουν πιάσει το νόημα της διαφορετικότητας επειδή όλα τα αυτοκίνητα δεν φτιάχνονται για να στρίβουν με τις πάντες. Όχι πως το C5 Aircross δεν το κάνει, τουναντίον στρίβει και πολύ καλά μάλιστα. Απλά πίσω από το βολάν του θα βολευτείς χαλαρά και άνετα δίχως να σε αναζητήσεις κάτι παραπάνω.

Στον ανοιχτό δρόμο θα ταξιδέψεις ήσυχα και δίχως έννοιες χάρη στο καλοστημένο σασί  και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στα πιο κλειστά κομμάτια το C5 Aircross παίρνει κάποιες παραπάνω κλίσεις αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να το πιέσεις. Η ανάρτηση είναι σαφώς πιο μαλακή και προσανατολισμένη στο σιδέρωμα των ατσαλάκωτων δρόμων. Κάτι που το καταφέρνει με απόλυτη επιτυχία.

Η πρώτη μας πολύωρη επαφή με το C5 Aircross έγινε ταξιδεύοντας μέχρι τα Τρίκαλα Κορινθίας. Στο πήγαινε οδήγησα την έκδοση diesel των 1.500 κ.εκ. με το αυτόματο 8άρι σασμάν της Aisin. Ένας εξαιρετικός συνδυασμός ενός από τους καλύτερους κινητήρες πετρελαίου της αγοράς με ένα πραγματικά καλοκουρδισμένο κιβώτιο που ανεβάζει και κατεβάζει πάντα στο σωστό χρόνο. Στο θέμα των επιδόσεων τα 131 άλογα και τα 300 Nm καλύπτουν με το παραπάνω τις απαιτήσεις σε επιδόσεις. Η επιστροφή έγινε με το ίδιο μοτέρ αλλά στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Τολμώ να πω πως σε αίσθηση και σε ακρίβεια ο επιλογέας δεν θυμίζει σε τίποτα τους πιο χαλαρούς προηγούμενων Citroen.To αξιοσημείωτο είναι πως και στις δύο διαδρομές καταγράψαμε περίπου ίδια κατανάλωση και αν δεν υπήρχε η διαφορά τιμής (που δικαιολογείται εν μέρει και από το πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού) θα πρότεινα δαγκωτό το αυτόματο.

Παρόλο που από την γκάμα απουσιάζει η τετρακίνηση το C5 Aircross το χωρίζουν 23 ολόκληρα εκατοστά από το έδαφος ώστε να διαβαίνει με άνεση από τους βατούς χωματόδρομους. Το Grip Control είναι διαθέσιμο από την δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και είναι εκεί για να τιθασεύσει την κίνηση των μπροστινών τροχών στον ρόλο ενός ψευδό-μπλοκέ. Αν δουλεύει; Όσο χρειάζεται ώστε να αποφεύγονται τα χαζοσπιναρίσματα στην λάσπη και στο χιόνι και με αρωγό τα M+S λάστιχα.

Εν κατακλείδι το C5 Aircross είναι ένα SUV με την πρακτικότητα και την άνεση ενός MPV. Έχει μεγάλους χώρους και πολυχρηστικά χαρακτηριστικά, χωρά περισσότερα από ότι περιμένεις, ταξιδεύει άνετα και το soft στήσιμο του θα το εκτιμήσουν όσοι δίνουν προτεραιότητα στην άνεση. Τεχνολογικά έχει σχεδόν τα πάντα και χαρακτηριστικό είναι πως διαθέτει 20 συστήματα υποβοήθησης οδηγού για απόλυτα ασφαλείς διαδρομές. Αν το C5 Aircross σας έβαλε στην πρίζα, κάντε κλικ εδώ για να δείτε αναλυτικά τις τιμές πώλησης και τον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5 BlueHDi 130 S&S 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
Κυβισμός 1.499 cc 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 3.750 96 kW (131 PS) / 3.750
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 189 km/h 189 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,6/ 4,1 / 3,8 lt/100 km 4,4 / 4,0 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 815 km 791 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 106-109 g/km 106-108 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Αυτόματο μετατροπέα ροπής 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Latitude Tour HP, 235/55 R18 Hankook Dynapro HP2, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από έδαφος:
4.500×1.840×1.654 mm
230 χιλιοστά
4.500×1.840×1.654 mm
230 χιλιοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.601/1.630 mm 1.601/1.630 mm
Μεταξόνιο 2.730 mm 2.730 mm
Χώρος αποσκευών 580-1.630 lt 580-1.630 lt
Απόβαρο 1.505 kg 1.505 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 25.000€

από 29.850€

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close