Το Koenigsegg Jesko έχει 1.600 άλογα και τελική 482 χλμ./ώρα [vid]

Το Jesko είναι το supercar που αντικαθιστά το Agera RS και έχει ως στόχο να δημιουργήσει το δικό του μύθο…

Η ονομασία του μοντέλου προέρχεται από τον πατέρα του ιδιοκτήτη της εταιρίας, του Christian von Koenigsegg. Ο οποίος αποκάλυψε στην έκθεση της Γενεύης πως το Jesko θα παράγεται σε 40-50 αυτοκίνητα το χρόνο φτάνοντας τον τελικό προγραμματισμό των 125 αυτοκινήτων με το καθένα να κοστίζει περίπου 3 εκατομμύρια δολάρια!

Λογικό για ένα supercar που μπαίνει αποδίδει 1.280 άλογα με απλή αμόλυβδη και 1.600 με βιοκαύσιμο E85. Η ροπή είναι στα 1.500 Nm στις 5.100 σ.α.λ. εκ των οποίων τα 1.000+ είναι διαθέσιμα από τις 2.700 έως τις 6.170 σ.α.λ. Ο κόφτης είναι στις 8.500 σ.α.λ.

Πηγή ισχύος είναι και πάλι ο V8 των 5,0 λίτρων με το twin-turbo. Ωστόσο, έχει ανασχεδιασθεί σε διάφορα σημεία, όπως στον flat plane στροφαλοφόρο 180 μοιρών (όπως της Ferrari, έχει να κάνει με την αντικριστή θέση των κομβίων), στη νέα εισαγωγή αέρα κ.α.

Η Koenigsegg στέκεται ιδιαίτερα στο νέο αυτόματο και μη σειραϊκό κιβώτιο LST (Light Speed Transmission) με τις 9 σχέσεις. Το αναφέρει ως ένα πολύδισκο και το συγκρίνει με τα διπλόδισκα τονίζοντας πως το LST μπορεί να αλλάζει σχέση και να κατεβαίνει απευθείας π.χ. από την 7η στην 4η θέση δίχως να είναι απαραίτητος ο σειραϊκός συγχρονισμός. Σε αντίθεση με ένα DCT για supercar που ζυγίζει 140 κιλά το LST είναι στα 90.

Το Jesko βασίζεται σε ένα κάρμπον μονοκόκ σασί με βαθμό στρεπτικής δυσκαμψίας στα 65.000 Nm/μοίρα. Σε σχέση με το Agera RS είναι μακρύτερο κατά 40 χιλιοστά και ψηλότερο κατά 22 χιλιοστά ώστε να υπάρχει και μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό. Από το οποίο ξεχωρίζει ο μινιμάλ ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,0’’ και μια μικρότερη touch-screen στην κονσόλα.

Σχεδιαστικά το Jesko ακολουθεί το ορίτζιναλ στιλ που μπορεί να έχει ένα supercar με το επιθετικό μπροστινό, τις πλευρικές εισαγωγές, την τεράστια πίσω φτερούγα, την καλύπτρα της διθέσιας καμπίνας κ.α. H ανάρτηση είναι της Öhlins με διάταξη που παραπέμπει σε μονοθέσιο της F1.

Προαιρετικά υπάρχουν κάρμπον τροχοί 20’’ μπροστά (ζυγίζουν μόλις 5,9 κιλά) και 21’’ πίσω. Στα 250 χλμ./ώρα η πίσω πτέρυγα δίνει κάθετο αεροδυναμικό φορτίο 800 κιλών και στα 275 χλμ./ώρα το φορτίο φτάνει τα 1.000 κιλά, δηλ. 30% μεγαλύτερο από το One:1 ή 40% περισσότερο από το Agera RS. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 482 χλμ./ώρα.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close