Hyundai i20 1.0 T-GDi 7-DCT 100 PS [test drive]

Εξοπλισμένο με ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το i20 ενισχύει τη θέση του στην κατηγορία των supermini.

Πριν από μερικούς μήνες δοκιμάζαμε τη βασική έκδοση του i20, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.2 λίτρων και 75 ίππων. Τα θετικά συμπεράσματα που είχαμε εξάγει τότε, έρχονται να ενισχυθούν με την παρούσα έκδοση, που καλύπτει σαφώς καλύτερα τις ανάγκες του σύγχρονου αγοραστικού κοινού.

Μεγάλες αλλαγές στη συνταγή δεν υπάρχουν. Ή, για την ακρίβεια, υπάρχουν. Και εστιάζονται στο συνδυασμό κινητήρας/ κιβώτιο ταχυτήτων. Αναφορικά με τον πρώτο, το τρικύλινδρο, χιλιάρι σύνολο της Hyundai δείχνει εύστροφο και αρκετά πολιτισμένο στη λειτουργεία του. Δεν είναι το πιο αθόρυβο, ανεβάζει όμως την ισχύ του γραμμικά, έχει αρκετή ροπή από χαμηλά και καταφέρνει να κινήσει αξιοπρεπώς τα 1.100+ κιλά του αυτοκινήτου.

Σε συνδυασμό, δε, με το εφτάρι αυτόματο κιβώτιο, περιορίζει αρκετά τον οδηγικό φόρτο. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται σβέλτα, ομαλά και στο σωστό χρόνο. Για κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το 7-DCT δεν είναι το πιο γρήγορο της αγοράς. Είναι όμως παραπάνω από καλό για να καλύψει τις ανάγκες του μέσου οδηγού.

Στην πράξη, η αρμονική συνεργασία του χιλιάρη Τ-GDi  με το εν λόγω κιβώτιο, χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία ζωντάνια από χαμηλά και μία ποιότητα κατά τη μετακίνηση που θα ικανοποιούσε ακόμα και αν το κρίναμε με κριτήρια αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών. Αντίστοιχα, δεν ξεφεύγει και η κατανάλωση, που κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Κατά τα άλλα, το i20 παραμένει ένα ενδιαφέρον super mini, με προσεγμένο χωροταξικό σχεδιασμό, επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες (και έναν πέμπτο, αν χρειαστεί) και μεγάλο πορτμπαγκάζ. Ο οδηγός θα εκτιμήσει την άνετη θέση οδήγησης, την καλή εργονομία και τις πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα, που θα διευκολύνουν την καθημερινότητά του. Αντίστοιχα, θα μένει ικανοποιημένος από τον εσωτερικό σχεδιασμό και τα χρησιμοποιούμενα υλικά, που στην πλειοψηφία τους δείχνουν καλής ποιότητας και με προσεγμένη συναρμογή.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο το i20 διατηρεί το ουδέτερο και φιλικό προς το χρήστη χαρακτήρα του. Στη συγκεκριμένη, ωστόσο, έκδοση των 100 ίππων, προσφέρει και τις πολυπόθητες επιδόσεις, ώστε να καλύψει επαρκώς τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Ίσως να μην μπορεί να συγκριθεί σε αίσθηση, χαρακτήρα και ποιότητα κύλισης με τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς, διατηρεί όμως -σε κάθε περίπτωση- ένα καλό πρόσωπο, που δεν πέφτει πουθενά κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. 

Πιο αναλυτικά, το σύστημα διεύθυνσης δείχνει αρκετά άμεσο, χωρίς όμως να προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους. Όσο για τις αναρτήσεις, είναι ρυθμισμένες με κύριο γνώμονα την άνεση. Θα επιτρέψουν κάποιες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο αυτές να φτάνουν σε σημείο να προβληματίζουν. Επιπροσθέτως, καταφέρνουν να απορροφήσουν επαρκώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και να χαρίσουν, τελικά, μία ικανοποιητική ποιότητα κύλισης.

Το τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης έκδοσης είναι το χαμηλό κόστος κτήσης της. Με ένα αντίτιμο οριακά πάνω από τις 15.000 ευρώ, που περιλαμβάνει ένα σχετικά πλήρες πακέτο εξοπλισμού και εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, με δωρεάν οδική βοήθεια, το i20 με το χιλιάρη T-GDi και το 7-DCT, αποτελεί αντικειμενικά μία value for money επιλογή.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

HHyundai i20 1.0 Τ-GDi 7-DCT 100 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 78 kW (100 PS) / 4.500 rpm
Ροπή 172 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,8 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 641 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.035 x 1.734 x 1.474 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520 / 1.519 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 326 -1.011 lt
Απόβαρο 1.110-1.250 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 15.090 €
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close