Η γκάμα του δημοφιλούς supermini ενδυναμώνεται με το νέο 1.000άρη τρικύλινδρο που αντικαθιστά τον 900άρη.
Μπαίνοντας κατευθείαν στο θέμα οι αλλαγές στο Micra εντοπίζονται στις νέες εκδόσεις κινητήρων. Πρόκειται για δύο νέους αλουμινένιους τρικύλινδρους turbo στα 1.000 κ.εκ. που αντικαθιστούν τον ίδιας διάταξης 900άρη της Renault. Ο ισχυρότερος με άμεσο ψεκασμό είναι ο 1.0 DIG-T που αποδίδει 117 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 180 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Σε λειτουργία overboost η ροπή αυξάνεται για μερικά δευτερόλεπτα στα 200 Nm όταν η Nissan μιλά για εκπομπή 114 γρ. CO2/χλμ. με μέση κατανάλωση στα 5 λίτρα/100 χλμ.
Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και για την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 9,9 δευτερόλεπτα με την τελική στα 195 χλμ./ώρα. Αυτό το μοτέρ θα διατίθεται αργότερα μέσα στη χρονιά και βασίζεται στο νέο 1.3 που τοποθετείται στο Qashqai, σε διάφορα μοντέλα της Renault, στην Mercedes A-Class κ.α. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως την γκάμα συνεχίζουν να πλαισιώνουν ο diesel του 1,5 λίτρου και ο ατμοσφαιρικός 1.000άρης των 75 ίππων.
Και περνάμε στην έκδοση που δοκιμάσαμε πρόσφατα στην διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης της έκδοσης 1.0 IG-T. Παρόλο που υπάρχει και εδώ υπερτροφοδότηση (αλλά και ίδια διαδρομή x διάμετρο) πρόκειται για ένα διαφορετικό τρικύλινδρο μοτέρ που έχει εξελιχθεί με την Daimler, με ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Σε σχέση με τον 0.9 εδώ υπάρχει καλύτερη ροή ψύξης και διαχείριση θερμότητας, επίστρωση plasma sτους κυλίνδρους για μείωση τριβών, ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή πολλαπλή εξαγωγής κ.α.
Αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. H Nissan δίνει εκπομπή CO2 από 103 γρ./χλμ. για την έκδοση με το μηχανικό 5άρι σαζμάν (0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., τελική: 184 χλμ./ώρα) και από 111 γρ./χλμ. για την αυτόματη CVT (0-100 χλμ./ώρα: 13 δλ., τελική: μη διαθέσιμη) με λειτουργία D-Step. Συγκριτικά το Micra 0.9 χρειαζόταν 12,1 δλ. για το 0-100.
Στον δρόμο το Micra εξακολουθεί να στέκεται ως ένα φρέσκο μοντέλο με ισορροπημένα χαρακτηριστικά και το γνωστό καλοκουρδισμένο set-up του σασί. Ουσιαστικά την διαφορά την κάμει το πιο ζωντανό μοτέρ των 100 ίππων με την πιο γεμάτη λειτουργία και την καλύτερη απόδοση της ροπής στις χαμηλές στροφές. Εκεί δηλαδή που υστερούσε ο προηγούμενος 0.9.
Σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε με ένα ραφιναρισμένο μοτέρ που βγάζει μια κάπως τραχιά αλλά όχι ενοχλητική λειτουργία στις υψηλές στροφές. Εκεί δηλαδή που δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέσεις το μοτέρ αφού μέχρις το μέσο του στροφόμετρου και χάρη στην σχετικά μακριά 5η σχέση ταξιδεύεις με άνεση και σταθερότητα. Φυσικά για όσους αναζητούν μια παραπάνω σχέση και το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις υπάρχει και η έκδοση των 117 ίππων. Αλλά για όσους συμβιβάζονται με το λογικό και με την χαμηλή κατανάλωση (καταγράψαμε περίπου 6,5 λίτρα/100 χλμ.) στον ανοιχτό δρόμο το Micra με τους 100 ίππους είναι μια χαρά.
Στο εσωτερικό τα νέα στοιχεία αφορούν στον επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, στο νέο infotainment σύστημα NissanConnect, στα διαθέσιμα προαιρετικά πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Η νέα οθόνη αφής 7’’ έχει πολύ όμορφο μενού και γραφικά, νέα πλήκτρα, υποστηρίζει φωνητικές εντολές, Apple Carplay και Android Auto, Χάρτες 3D, Λειτουργία Find My Car για να βρείτε που έχετε παρκάρει το αυτοκίνητό σας, Premium Traffic από την TomTom κ.α.
Τέλος να πούμε πως το Micra .0 με τους 100 ίππους κοστίζει από 14.290€ με το μηχανικό 5άρι και από 15.350€ με το αυτόματο CVT όταν το 1.0 με τους 117 ίππους στοιχίζει από 15.890€. Εδώ αναλυτικά οι τιμές πώλησης.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN
Nissan Micra 1.0 1.0 IG-T – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 999 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 72,2 x 81,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 74 kW (100 PS) / 5.000 rpm | |||
Ροπή | 160 Nm (16,3 kgm) / 2.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό πολλαπλών σημείων | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 184 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,6 / 4,5 / 3,9 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 41 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 630 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 103-105 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continetal ContiEcoContact5, 195/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.999 x 1.743 x 1.455 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.510/1.520 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.525 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 300-1.004 lt | |||
Απόβαρο | 1.135 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.290€ |