NEA

Διαθέσιμο το υβριδικό Honda CR-V

Το νέο Honda CR-V Hybrid είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων  της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη.

Το νέο Honda CR-V διατίθεται με προηγμένη υβριδική τεχνολογία κινητήρα. Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί ευφυή τεχνολογία Multi Mode Drive technology (i-MMD) συνδυάζοντας 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, μπαταρία ιόντων λιθίου και κιβώτιο μιας σχέσης για υψηλά επίπεδα αθόρυβης λειτουργίας, απόκρισης και απόδοσης. Διατίθεται σε εκδόσεις FWD και AWD.

Συγκεκριμένα, το CR-V Hybrid εφοδιάζεται με ένα αποδοτικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC κύκλου Atkinson, με μέγιστη ισχύ 107 kW (145 PS) στις 6.200 rpm, και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW (184 PS) με ροπή 315 Nm. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα – βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 8,8 δεύτερα σε FWD εκδοχή, και σε 9,2 δευτερόλεπτα στο μοντέλο AWD. Η τελική ταχύτητα του υβριδικού είναι 180 km/h.

Το προσθιοκίνητο CR-V Hybrid πετυχαίνει εκπομπές CO2 120 g/km (αναγωγή σε NEDC*) , με επίσημη μέση κατανάλωση 5,3 l/100km. Το τετρακίνητο CR-V Hybrid έχει εκπομπές CO2 126 g/km (αναγωγή σε NEDC*) και μέση κατανάλωση 5,5 l/100km.  

Honda CR-V Hybrid i-MMD 2Wd e-CVT Elegance 44.650€

Honda CR-V Hybrid i-MMD AWD e-CVT Elegance 47.650€

Ο επιλογέας μετάδοσης του νέου Honda CR-V Hybrid βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και είναι τόσο συμπαγής που θυμίζει περισσότερο διακόπτη παρά μοχλό. Οι λειτουργίες Drive, Park και Neutral ενεργοποιούνται με πίεση ενός μπουτόν, ενώ η Όπισθεν (Reverse) με τράβηγμα. Ένα ειδικό ‘Sport’ mode, ενεργοποιείται μέσω του επιλογέα αυξάνοντας την απόκριση του υβριδικού συστήματος. Με επαρκή φόρτιση της μπαταρίας, υπάρχει δυνατότητα μικρής αυτονομίας αμιγώς με ηλεκτροκίνηση (EV mode) πιέζοντας ένα μπουτόν, που παρέχει αυτονομία μηδενικών ρύπων για περίπου 2 km, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας.

Μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται ένας νέος πίνακας οργάνων, με μία μεγάλη, έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII), πλαισιωμένη με την ένδειξη φόρτισης της μπαταρίας και το δείκτη στάθμης καυσίμου στα υβριδικά μοντέλα.

Η DII του CR-V Hybrid περιλαμβάνει ένα μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο και γραμμική ένδειξη ισχύος με δείκτη κατάστασης φόρτισης. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ‘ζώνη περιεχομένου’ όπως ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει και να επιλέξει ποικίλες πληροφορίες, όπως οδηγίες πλοήγησης, πληροφορίες μουσικών κομματιών, επαφές smartphone, κατάσταση συστήματος AWD, και έξυπνες πληροφορίες σέρβις.

Στο CR-V Hybrid, περιλαμβάνει επίσης ένα γραφικό με την τρέχουσα ροή ισχύος, που δείχνει την πηγή ισχύος του οχήματος, εάν φορτίζεται η μπαταρία, και ένα ‘ECO Guide’ με προτάσεις για πιο οικονομικές τεχνικές οδήγησης.  Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να παρακολουθούν την απόδοσή τους σε βάθος χρόνου με ένα σκορ κύκλου οδήγησης, κερδίζοντας πόντους οι οποίοι απεικονίζονται με τη μορφή εικονιδίων φύλλων στην οθόνη, που αυξάνονται ή μειώνονται ανάλογα με το επίπεδο της οικονομίας καυσίμου που επιτυγχάνεται.

Η τεχνολογία i-MMD της Honda ονομάζεται έτσι, επειδή επιλέγει έξυπνα και αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Τα προγράμματα είναι: EV Drive – η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, Hybrid Drive – ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ / γεννήτρια, που με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης, και Engine Drive – που ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος. Το EV Drive επιτρέπει γνήσια ηλεκτροκίνηση και προσφέρει αυτονομία μηδενικών ρύπων περίπου 2 km ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας. Το Engine Drive mode είναι η πιο αποδοτική ρύθμιση για οδήγηση υψηλών ταχυτήτων στον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να λάβει πρόσθετη ισχύ on-demand από τον ηλεκτροκινητήρα, για συμπλήρωμα της ροπής του κινητήρα υπό ορισμένες συνθήκες.

Ο δίλιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης, το μοτέρ-γεννήτρια και η μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται κάτω από το καπό, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτω από το χώρο των αποσκευών. Αντί συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda είναι πιο συμπαγές από ένα πλανητικό eCVT που κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αλλά και πιο αθόρυβο.

Το CR-V Hybrid διαθέτει σύστημα Deceleration Paddle Selector, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το ρυθμό επιβράδυνσης χρησιμοποιώντας paddles (μοχλούς) πίσω από το τιμόνι. Ο στάνταρ ρυθμός επιβράδυνσης, που προβάλλεται στην οθόνη Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών, υποδηλώνεται με ένα μοτίβο σχήματος V (σιρίτι). Ο αριθμός των σιριτιών αυξάνεται ανάλογα με το ρυθμό επιβράδυνσης, φτάνοντας μέχρι τέσσερα, το μέγιστο.

Τραβώντας το paddle στην αριστερή πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘πλην’), ο ρυθμός επιβράδυνσης αυξάνεται. Αυτή η ενέργεια επιβραδύνει το αυτοκίνητο πολύ ταχύτερα. Τραβώντας το paddle στη δεξιά πλευρά του τιμονιού  (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘συν’), ο οδηγός μπορεί να μειώσει το ρυθμό επιβράδυνσης, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο πολύ πιο ομαλά. Αναγεννητική πέδηση χρησιμοποιείται σε όλο το στάδιο της επιβράδυνσης.

Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου και οδηγησιμότητα. Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί μία υδραυλική αντλία. Η νέα χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου AWD επιτρέπει τη μεταφορά μέχρι του 60% της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν χρειάζεται, αλλά και μία συνολική αύξηση της ροπής μέσω του συστήματος – αύξηση 10% στα 550 Nm. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένες επιδόσεις σε συνθήκες χαμηλής ελκτικής πρόσφυσης και μεγαλύτερη απόκριση και ικανότητα στις αναβάσεις.

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 182 mm για τα προσθιοκίνητα μοντέλα και στα 192 mm για τα AWD μοντέλα. Και στις δύο περιπτώσεις επιτυγχάνεται 27 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V. Σε αυτό συντελεί και ο συνδυασμός τροχών / ελαστικών μεγαλύτερης διαμέτρου που ταυτόχρονα διαμορφώνουν ένα πιο μυώδες στήσιμο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button