Audi A1 Sportback 30 TFSI S Tronic [test drive]

Πρόκειται για το καλύτερο μικρό που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Audi. Και ένα από τα ακριβότερα…

Έχουν περάσει περίπου οκτώ χρόνια από το λανσάρισμα του πρώτου A1 και η εταιρία επιστρέφει με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, το οποίο είναι ένα από τα ομορφότερα Audi με πολύ ελκυστικές γωνίες και αναλογίες. Μπροστά τα ανοίγματα στο καπό παραπέμπουν στο θρυλικό Quattro, στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας η μάσκα είναι πιο εμφατική, οι πίσω κολόνες έχουν φαρδύνει, τα φωτιστικά σώματα LED δημιουργούν ένα ισχυρό αποτύπωμα. Από πλευράς διαστάσεων το νέο A1 είναι μεγαλύτερο κατά 5,6 εκατοστά και φτάνει συνολικά τα 4,03 μέτρα. Ταυτόχρονα τα μετατρόχια και το μεταξόνιο έχουν αυξηθεί και το ύψος έχει μειωθεί ώστε να δείχνει πιο δυναμικό.

Στο ποιοτικό διάκοσμο οι πινελιές στο χρώμα του αμαξώματος δίνουν μια νεανική νότα, ενώ η κλίση της κεντρικής κονσόλας -με την εξαιρετική σε απεικόνιση και απόκριση touch-screen διαγώνιου 10,1’’- προς τα αριστερά δημιουργούν ένα οδηγοκεντρικό περιβάλλον. Το περιβόητο virtual cockpit ολοκληρώνει ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ που αποτελεί στάνταρ στοιχείο σε όλα τα A1. Εντυπωσιακή είναι η δυνατότητα επιλογής μέσω γραφής με το δάχτυλο στην οθόνη της επιθυμητής ραδιοφωνικής συχνότητας. Στις άκρες και πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού «τρέχουν» στιλάτα οι αεραγωγοί. Στο πάνω του μέρος το ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακά πλαστικά, αλλά χαμηλότερα τα σκληρά αφήνουν περιθώρια για αρνητικά σχόλια.

Πάντως, το φινίρισμα και η συναρμολόγηση κινούνται σε premium επίπεδα. Επίσης παραφωνία αποτελεί ο ξακρισμένος διακόπτης του ηχοσυστήματος που μοιάζει σαν υπόλειμμα του προηγούμενου μπελαλίδικου MMI. Τηρουμένων των αναλογίων οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλοί μπροστά με πολύ βολική θέση οδήγησης. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 335 λίτρα (ανεξαρτήτως κιτ επισκευής ή ρεζέρβας ασφαλείας).

photos: nmarinopoulos

H νέα γενιά A1 είναι αποκλειστικά πεντάθυρη, βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 και έχει πίσω διάταξη με ημιάκαμπτο άξονα. Ότι δηλαδή και το VW Polo θα μπορούσε να πει κανείς. Και όμως, πίσω από το άμεσο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι το A1 θυμίζει ελάχιστα τον «φτωχό» συγγενή του. Η αίσθηση είναι σαφώς πιο σπορ και δυναμική που γίνεται πιο έντονη στην S Line της δοκιμής μας (υπάρχει και το απλό που είναι πιο μαλακό) με τις 17άρες ζάντες. Στο κακό οδόστρωμα αυτό το Α1 είναι σφιχτό με μέτρια άνεση, αλλά δίχως να κοπανάει. Αυτό το set-up όμως θα το εκτιμήσεις δεόντως στις στριφτερές διαδρομές και στον ανοιχτό δρόμο όπου η καλή ποιότητα κύλισης συνδράμει στην ήσυχη καμπίνα. Στο «φορτωμένο» εξοπλιστικά A1 υπάρχουν και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με το Drive Select να προσφέρει τέσσερις παραμετροποιήσεις του σασί.

Περνώντας στον γνώριμο αλουμινένιο τρικύλινδρο 1.000άρη TSI, πλέον με φίλτρο GPF, μόνο καλά λόγια έχουμε να πούμε. Τα 116 άλογα αποδίδονται γραμμικά και με συντροφιά μια σπορ χροιά. Πρακτικά το μοτέρ έχει γεμάτη και ελαστική λειτουργία με το μέγιστο της ροπής να αποδίδεται από τις χαμηλές σ.α.λ. και να ευνοείται από την πυκνή κλιμάκωση του S Tronic. Το οποίο αλλάζει βελούδινα και πολύ πιο σβέλτα στο πρόγραμμα Sport, αλλά από στάση υπάρχει μία κάπως απότομη εμπλοκή της εκκίνησης. Στα συν του μοτέρ η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που στην πόλη βρίσκεται στα περίπου 7,5 λίτρα/100 χλμ. και εκτός στα 6,5.

Το νέο A1 καταφέρνει να πετύχει το σκοπό του. Είναι πολύ δυναμικό και μπάνικο στο μάτι όταν στο premium εσωτερικό έχεις την εντύπωση πως βρίσκεται σε μεγαλύτερο μοντέλο. Στον δρόμο είναι σπορ και χορταστικό, θα τολμούσα να πω και πιο κοφτερό στις αντιδράσεις του από το άμεσα ανταγωνιστικό Mini. Αν τώρα είστε ένας δυνητικός αγοραστής αυτής της κατηγορίας η τιμή να μην ακούγεται τόσο πικάντικη. Αν από την άλλη έχετε μεγαλύτερη ελευθερία στο σκεπτικό σας δεν θα σας έριχνε κανείς άδικο αν σε αυτά τα χρήματα που ζητά η Audi κρυφοκοιτάζετε προς ένα SUV.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI

Audi A1 Sportback 30 TFSI S Tronic – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (17,8 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 203 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 4,8 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 571 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 108 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza, 215/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.029 × 1.740 × 1.433 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.524/1.501 mm
Μεταξόνιο 2.563 mm
Χώρος αποσκευών 335 – 1.090 lt
Απόβαρο 1.200 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.400€ (με το S Tronic από 26.400€) 
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close