Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Kia Ceed 1.4 T-GDi [test drive]

Focus εναντίον Ceed. Δύο μικρομεσαία από το «πάνω ράφι», τα οποία σε κάνουν να αναρωτιέσαι ποιος ο λόγος να στραφεί κανείς στα SUV.

Εδώ μιλάμε για δύο μοντέλα τελευταίας εσοδείας. Δύο αυτοκίνητα που εύκολα μπορεί να τα χαρακτηρίσει κανείς ως «ολοκληρωμένα», όπως και αν αντιλαμβάνεται αυτή τη λέξη στο μυαλό του. Από τη μία το νέο Focus. Στην τέταρτη πλέον γενιά του, διατηρεί την οδηγοκεντρική φιλοσοφία, διαθέτοντας όμως και όλα όσα έχει να δώσει η μηχανολογία και η ηλεκτρονική εν έτει 2019. Από την άλλη, το Ceed. Πιο πλήρες από ποτέ, προσεγμένο στη λεπτομέρεια και έτοιμο να κοιτάξει στα μάτια τους πάντες στη μικρομεσαία κατηγορία. Ξεκινάμε!

Οπτικά και τα δύο μοντέλα δείχνουν όμορφα. Ο δυναμισμός, η καλαισθησία και ο μελετημένος αεροδυναμικός σχεδιασμός είναι κάτι που δεν λείπει από κανένα. Ως εκ τούτου, το ποιο υπερισχύει του άλλου αφήνεται στην υποκειμενική κρίση του καθενός. Κάτι αντίστοιχο, σε ο,τι αφορά το design, ισχύει και για το εσωτερικό. Σε κάθε περίπτωση οι σχεδιαστές των δύο εταιριών έκαναν προσεκτική δουλειά. Παρότι τα δύο σαλόνια έχουν αρκετές διαφορές, δεν μπορεί κανείς να μην σταθεί στα καλοσχηματισμένα τιμόνια και στις κεντρικές οθόνες των συστημάτων infotainment, οι οποίες έχουν πολύ καλή ανάλυση και εύχρηστό μενού επιλογών.

Σε αμφότερα τα οχήματα η εργονομία είναι πολύ καλή. Το Focus διαθέτει στο σύνολό του ελαφρά πιο ποιοτικά υλικά από το Ceed, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και η Kia δεν έχει επενδύσει σε αυτό τον τομέα. Κάτι που μας ενόχλησε ελαφρά στο Ford είναι ο θόρυβος που παράγεται κατά το άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών. Αυτός, ωστόσο, προέρχεται από το έξυπνο σύστημα αποφυγής τραυματισμού της άκρης της πόρτας σε κάποιο φυσικό εμπόδιο, οπότε το εκτιμούμε και πάμε πάσο.

Σαν θέση οδήγησης, το Focus πάλι περνάει μπροστά, στο νήμα, με τόση λίγη απόσταση που πρακτικά δεν παίζει ρόλο. Όσο για τους διαθέσιμους χώρους αμφότερα μπορούν να μεταφέρουν με άνεση 4-5 ενήλικες και ένα σεβαστό όγκο αποσκευών. Ειδικά για τα πορτ μπαγκαζ, το μοντέλο της Ford διαθέτει ένα πιο τετραγωνισμένο διαμέρισμα αποσκευών. Αυτό όμως του Ceed είναι ελαφρά μεγαλύτερο και, αντικειμενικά, από τα κορυφαία στην κατηγορία.

Περνώντας στο θέμα του εξοπλισμού, ρεαλιστικά, δεν υπάρχει κάτι να λείπει. Συστήματα αυτόνομης πέδησης, ελέγχου της ευστάθειας, διατήρησης της λωρίδας, κάμερες οπισθοπορείας και μία λίστα ακόμα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας κάνουν την παρουσία τους αισθητή και στους δύο ανταγωνιστές. H μόνη ουσιαστική διαφοροποίηση έρχεται στο HUD που διαθέτει το Focus, καθώς και στα τρία διαθέσιμα οδηγικά του modes, Normal, Eco και Sport, που μεταβάλλουν το χαρακτήρα του οχήματος κατά το δοκούν.

photos: nmarinopoulos

Και εκεί είναι που εντοπίζουμε τη μεγαλύτερη διαφορά, υπέρ του τελευταίου. Εστιάζοντας αρχικά στο Ceed, είναι με διαφορά το πιο προσεγμένο μικρομεσαίο που έχει βγάλει η Kia. Οι αναρτήσεις του είναι καλοδουλεμένες, ο θόρυβος ελάχιστος, η απορρόφηση των κραδασμών πολύ καλή και γενικότερα η ποιότητα κύλισης ικανοποιεί, υπέρ το δέον. Απέναντι όμως στο Focus, απλά, δεν υπάρχουν πολλά μοντέλα που να μπορούν να σταθούν επί ίσοις όροις.

Οι μηχανικοί της Ford για μία ακόμα φορά υπερέβαλλαν εαυτόν. Πάτησαν επάνω σε ένα απόλυτα άκαμπτο πλαίσιο και σχεδίασαν μία ανάρτηση που είναι ακριβώς όσο σφιχτή χρειάζεται ώστε να μην αφήνει κανένα περιθώριο για ασάφεια, ακόμα και υπό πίεση, ενώ την ίδια στιγμή καταφέρνει να διατηρεί όλη την απαιτούμενη άνεση, σε κάθε ποιότητας οδόστρωμα. Πρακτικά, η συμπεριφορά του Focus είναι απλά κορυφαία, συγκρίσιμη ίσως μόνο με αυτή του Honda Civic και της Mercedes A-Class.

Σε καθημερινές συνθήκες και τα δύο αυτοκίνητα είναι άνετα και ευχάριστα. Στα ταξίδια είναι ευθύβολα και σταθερά, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Όταν όμως ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς, σε δρόμο με στροφές, το Focus είναι μαγεία. Απίθανα καλό για οικογενειακό, μη σπορ, μοντέλο. Το Ceed, από την άλλη, θα ικανοποιήσει και αυτό τον οδηγό του, αφού είναι ουδέτερο και με περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα. Απλά, ακολουθεί δεύτερο σε αυτή την άτυπη σύγκριση. Εκεί που τα πράγματα είναι πολύ κοντά είναι στα συστήματα διεύθυνσης. Και τα δύο τιμόνια είναι άμεσα και μεταφέρουν αρκετή πληροφορία στα χέρια του οδηγού, με αυτό του Ford, πάλι, να βρίσκεται οριακά μπροστά. Ό,τι δηλαδή ισχύει και στα φρένα.

Στον τομέα που το Ceed καταφέρνει να πάρει κεφάλι, είναι στην ισχύ του κινητήρα. Για αντίστοιχης τιμής οχήματα, διαθέτει ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.4 λίτρων και 140 ίππων, σε σχέση με το χιλιάρη κινητήρα των 125 ίππων του Focus. Το μοτέρ της διαθέτει αρκετή ελαστικότητα και ροπή από τις χαμηλές στροφές. Δεν έχει το ξέσπασμα που θα περίμενε ίσως κάποιος αλλά μία γραμμική, πολιτισμένη λειτουργία, που δίνει μία premium αύρα στο όλο σύνολο. Παράλληλα, συνδυάζεται με ένα εξάρι μηχανικό κιβώτιο, με οριακά πιο μακριές σχέσεις από ότι θα θέλαμε αλλά με καλή αίσθηση και κούμπωμα του επιλογέα.

Από την πλευρά του Focus, το χιλιάρι μοτέρ είναι και αυτό ιδιαίτερα ελαστικό, σε σχέση όμως με τον ανταγωνιστή του αποδεικνύεται ελαφρά πιο τραχύ σε λειτουργία. Η ροπή που διαθέτει από χαμηλά βοηθά στα συχνά σταμάτα ξεκίνα της πόλης, ενώ ανάλογα με το οδηγικό mode, μπορεί να γίνει και φαινομενικά πιο νευρικός από τον κινητήρα του Ceed, παρά τη μικρότερη ισχύ. Και εδώ συναντάμε ένα εξάρι μηχανικό κιβώτιο, με πολύ καλή κλιμάκωση και επιλογέα. Όσο για την κατανάλωση, αμφότερα τα μοτέρ δίνουν πολύ λογικές τιμές στην πράξη, με αυτό της Ford να διαθέτει ένα ελαφρύ πλεονέκτημα.

Στο δια ταύτα, το Ceed στη συγκεκριμένη έκδοση μας άφησε πραγματικά πολύ καλές εντυπώσεις. Για όποιον αναζητά την άνεση, την ποιότητα κύλισης, τους μεγάλους χώρους και είναι σε θέση να εκτιμήσει τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, είναι σίγουρο ότι θα βγει κερδισμένος εάν το επιλέξει. To Focus, από την άλλη, μας κέρδισε. Ναι, και αυτό απευθύνεται κατά κανόνα σε οικογενειάρχες. Εάν όμως υπάρχει ακόμα κάποια σπίθα στο βλέμμα του οδηγού, που δεν έχει σβήσει από τη μονοτονία της καθημερινότητας, το blue oval έχει το προσάναμμα που θα την κάνει να φουντώσει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS Kia Ceed 1.4 T-GDi 140 PS
Κυβισμός 999 cc 1.353 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9×82,0 mm 71,6×84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 6.000 rpm 103 kW (140 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.400-4.500 rpm 242 Nm (24,7 kgm) / 1.500-3.200 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,1 lt/100 km 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,8 / 4,2 lt/100 km 7,1 / 5,7 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 732 km 657 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 108 g/km 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact 5, 215/50 R17 Michelin Primacy 3, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.378×1.825×1.452 mm 4.310×1.800×1.447 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.572/1.553 mm 1.565/1.573 mm
Μεταξόνιο 2.700 mm 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 375-1.354 lt 395-1.291 lt
Απόβαρο 1.322 kg 1.315 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 18.982€

από 19.290€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close