ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Skoda Scala στην Κροατία [first drive]

To νέο hatchback της Skoda θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τις αρχές του καλοκαιριού με τις ενδεικτικές τιμές πώλησης να ξεκινούν κάτω από τις 16.000 ευρώ.

Η Skoda συνεχίζει το εντυπωσιακό σερί που έχει παρουσιάζοντας το ένα ενδιαφέρον μοντέλο μετά το άλλο. Έτσι, μετά το Karoq (το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα) και πριν την έλευση του Kamiq η εταιρία χτυπά σε μία κλασική κατηγορία όπως είναι αυτή του Golf, του Focus ή της Corolla. Αναφέρω τα εν λόγω μοντέλο εσκεμμένα αφού ποτέ ξανά η Skoda δεν έχει καταφέρει με ένα μοντέλο να πλησιάσει τόσο κοντά, σε δύο μοντέλα που θεωρούνται ορόσημο στην κατηγορία τους.

Και γιατί άλλωστε να γίνει κάτι τέτοιο; Το Scala καταφέρνει με το δικό του στιλ και την προσεγμένη κατασκευαστικά ποιότητα του να τοποθετείται ως μια πιο «value for money» επιλογή, που αυτή τη φορά δεν έχει καμία σχέση με το μέτριο Rapid (το μοντέλο που αντικαθιστά). Μιλώντας με νούμερα και για να έχετε μία εικόνα το μήκος του Scala είναι στα 4,362 μέτρα, το πλάτος στα 1,793 και το ύψος τα 1,47.

Το Scala είναι ένα ελκυστικό στο μάτι hatch με μπάνικο μπροστινό μέρος, με τα φλας ενσωματωμένα στους προβολείς και την μάσκα να χαμηλώνει ως ένα πιο δυναμικό στοιχείο. Και το πίσω μέρος δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να το πεις αδιάφορο με τα όμορφα σχηματικά LED (στις πλουσιότερες εκδόσεις με προοδευτική φωτεινή λειτουργία) να ολοκληρώνουν ένα hatch με πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (στο 0,29). Επίσης, αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε την ονομασία της Skoda ολογράφως αντί του σήματος.  

Το εσωτερικό φιλοξενεί ένα νέο μοτίβο με την οθόνη αφής (από 6,5 έως 9,2 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) να βρίσκεται «ελεύθερη» στο μέσο του ταμπλό και στο ίδιο περίπου ύψος με τον προαιρετικό φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2’’ (στον αναλογικό υπάρχει οθόνη 3,5’’ ανάμεσα στα δύο όργανα). Στην top έκδοση που οδηγήσαμε ακόμη και τα πάνελ στις πόρτες και φυσικά το πάνω μέρος του ταμπλό έχουν μαλακό πλαστικό. Ο ανέπαφος έλεγχος και οι έξυπνες φωνητικές εντολές είναι στοιχεία που εντυπωσιάζουν, υπάρχουν όλες οι επιλογές συνδεσιμότητας και θύρες USB-C. Γενικά είναι έκδηλη η προσπάθεια των ανθρώπων της Skoda να δημιουργήσουν αυτή τη φορά ένα ποιοτικό hatch (και όχι ένα φτωχό συγγενή του Golf) που να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές των πιο πρόσφατων και επίσης ποιοτικών Karoq και Kodiaq.

Όπως συνηθίζουν οι Τσέχοι, έτσι και στο Scala διατείνονται για το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας στα 467 λίτρα και που εκτοξεύεται στα 1.410 όταν πέσουν τα πίσω αναδιπλούμενα σε αναλογία 60/40 καθίσματα. Το μεταξόνιο των 2,649 μέτρων πραγματικά διασφαλίζει πολύ μεγάλο χώρο για τα πόδια των επιβατών, καθώς και τα κεφάλια τους, με τους  πίσω να κάθονται σαν «άρχοντες». Αξιοσημείωτο είναι πως τα νέα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή άνεση και πλευρική στήριξη. Οι θήκες για μικροαντικείμενα φτάνουν και περισσεύουν με την Skoda να αναφέρει πως ο συνολικός τους χώρος φτάνει τα 26 λίτρα.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει πέντε εκδόσεις. Τον 1.0 TSI με 95 ή 115 ίππους και 5άρι ή 6άρι / DSG-7 κιβώτιο. Από εκεί και πέρα υπάρχει ο 1.5 TSI με 150 άλογα και ο 1.0 G-TEC με 90 «πράσινους» ίππους μιας και λειτουργεί κατά βάση με φυσικό αέριο. Την γκάμα συμπληρώνει ο πετρελαίου 1.6 TDI που αποδίδει 115 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι ή το αυτόματο 7άρι διπλόδισκο.

Η πρώτη επαφή έγινε με τον 1.0 TSI των 115 ίππων ο οποίος σε ένα ακόμη μοντέλο «κουμπώνει» ταιριαστά προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Η λειτουργία του είναι ελαστική  και γραμμική όταν η τρικύλινδρη χροιά του περνά απαρατήρητη. Στην χώρα μας το αρχικό λανσάρισμα θα περιλαμβάνει τον TSI με τους 115 ίππους (αργότερα με τους 95 και τιμή κάτω από τα 16 χιλιάρικα). Τόσο ο TSI των 150 ίππων όσο και ο diesel των 115 θα συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο DSG.

Το αποκλειστικά προσθιοκίνητο και πεντάθυρο Scala βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-Α0 του ομίλου VW (που μπαίνει από τα Polo/ Ibiza έως τα T-Cross/ Arona κ.α.) και παρόλο που όλες του οι εκδόσεις έχουν πίσω ημιάκαμπτο άξονα η προσφερόμενη άνεση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα. Πέρα από το στάνταρ Scala η Skoda προσφέρει και την έκδοση Sport με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με χαμηλωμένο κατά 15 χλστ. αμάξωμα και παραμετροποίηση τεσσάρων επιλογών (Normal, Sport, Eco και Individual) μέσω του Driving Mode. Απεναντίας υπάρχει το πακέτο Rough-Road για επιλεγμένες αγορές και αυξημένη κατά 12 χλστ. απόσταση από το έδαφος.

Η Skoda έχει δώσει πολύ μεγάλη σημασία στον εξοπλισμό του Scala περιλαμβάνοντας από τον βασικό εξοπλισμό διάφορα συστήματα υποβοήθησης όπως τα στάνταρ Front Assist (Εμπρός Υποβοήθηση), που περιλαμβάνει τις λειτουργίες City Emergency Brake (Αυτόματη Πέδηση) και Pedestrian Protection (Προστασία Πεζών), το Lane Assist (Διατήρηση Λωρίδας) ή τα προαιρετικά Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση), Adaptive Cruise Control (ACC, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας), το Park Assist (αυτόματη στάθμευση) κ.α. είναι προαιρετικά. Επίσης υπάρχουν διάφορα Simply Clever στοιχεία όπως το σύστημα keyless, η ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ, ο εκτεινόμενος κοτσαδόρος κ.α.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close