Kia Proceed 1.4 T-GDi [test drive]

Με αισθητική coupe, ευρυχωρία station και χαρακτήρα που ξαφνιάζει ευχάριστα, το νέο Proceed έρχεται να ενισχύσει τη γκάμα της Kia.

Το ότι οι Κορεάτες, γενιά με τη γενιά, προχωράνε με σοβαρά βήματα προς τα εμπρός, είναι γνωστό. Και η χαρακτηριστικότερη απόδειξη περί τούτου είναι, πιθανά, το συγκεκριμένο μοντέλο. Το νέο Proceed δεν είναι τρίθυρο, όπως ο προκάτοχός του. Ακολουθεί μία shooting brake λογική, το κάνει όμως τόσο καλά που κάθε άλλο παρά του λείπει ο δυναμισμός.

Οπτικά, θα λέγαμε ότι οι φωτογραφίες το αδικούν. Συνολικά πρόκειται για ένα πολύ όμορφο και κομψό αμάξωμα, ειδικά στο πίσω μέρος του, όπου οι σχεδιαστές της φίρμας έχουν ξεπεράσει εαυτόν. Και το κάνουν μάλιστα με τέτοιο τρόπο που ταυτόχρονα κρύβουν τον επιπλέον όγκο. Με μήκος 4,6+ μέτρα, καταλαβαίνετε, το proceed ξεφεύγει από τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Θα πούμε όμως χαλάλι, αφού σας παραπέμψουμε να ξαναδιαβάσετε τον υπότιτλο.

Εντός, το ταμπλό του αντανακλά τη νέα φιλοσοφία της Kia. Ένα καλαίσθητο και πρακτικό τιμόνι, μία ευανάγνωστη και εύχρηστη οθόνη 7 ιντσών, φυσικοί διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες, στη σωστή θέση. Συνυπολογίζοντας τα ποιοτικά, άνω του μέσου όρου, υλικά και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, δύσκολα θα βρει κανείς μεμπτά στο εσωτερικό. Ίσως την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, που υποσκιάζει μία κατά τα άλλα πολύ καλή θέση οδήγησης. Ίσως και την έλλειψη οδηγικών modes, που θα άξιζε να έχει ένα τέτοιο μοντέλο.

Από χώρους, το Proceed μπορεί να εγγυηθεί την άνετη μεταφορά 4-5 ενηλίκων, προσφέροντας μάλιστα και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, που κάνουν πιο ευχάριστη την καθημερινότητα. Σε ο,τι αφορά το διαμέρισμα των αποσκευών, θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω, έχοντας χωρητικότητα σχεδόν 600 λίτρων, ένα μεγάλο κατώφλι και διπλό δάπεδο, ώστε να διευκολύνει στην ταξινόμηση διαφόρων πραγμάτων.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας τώρα στον κινητήρα, το νέο σύνολο 1.4 T-GDI των 140 ίππων αποτελεί σίγουρα ένα από τα ισχυρά σημεία του αυτοκινήτου. Ψυχωμένο από χαμηλά, με γραμμική ανάπτυξη της ισχύος και ιδιαίτερα πολιτισμένο σε θέματα ηχητικής υπογραφής και κραδασμών, αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα από τα καλύτερα 1.400άρια της αγοράς. Σαν κατανάλωση δεν κάνει θαύματα, για την ισχύ του όμως και για τον όγκο/ βάρος του αυτοκινήτου, κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε και η συνεργασία του με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Η κλιμάκωση του τελευταίου είναι καλή, ενώ ευχάριστος σε αίσθηση είναι και ο επιλογέας.

Στο δρόμο, τώρα, το Proceed δείχνει να υποστηρίζει τα όσα η όψη του υπόσχεται. Ελαφρά σκληρότερο σε αναρτήσεις από τα «σκέτα» Ceed, δίνει ένα πιο σπορτίφ τόνο στις μετακινήσεις. Σε συνδυασμό, δε, με το γκάζι που χαρίζουν οι 140 ίπποι, μπορεί να κάνει τον οδηγό του χαρούμενο (στο μέτρο του δυνατού) ανά πάσα στιγμή. Αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και μεταφέρει αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.

Τα γόνατα McPherson μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω καταφέρνουν να απορροφούν αξιοπρεπώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, διατηρώντας ταυτόχρονα ένα σχετικά σφιχτό setup, που δεν επιτρέπει ασάφειες υπό πίεση. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα. Με τη σειρά της, η πρόσφυση από τα διαστάσεων 225/45 ελαστικά δείχνει άφθονη, είτε μιλάμε για πλευρικές επιταχύνσεις, είτε για τη διαδικασία της πέδησης.

Με την οδική συμπεριφορά να ισορροπεί όμορφα ανάμεσα στην ποιότητα κύλισης και στο δυναμισμό. Με την ισχύ και την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα. Με το επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρει. Με τα 7 χρόνια εγγύηση και το καλλίγραμμο παρουσιαστικό. Το Proceed, στη συγκεκριμένη έκδοση, είναι σίγουρα ένα καλό αυτοκίνητο. Τα 24.690 ευρώ που ζητάει, βέβαια, δεν είναι λίγα (εδώ οι τιμές αναλυτικά). Σαν σύνολο, ωστόσο, εμάς μας κέρδισε και θα πούμε ότι αξίζει τον κόπο ένα test drive για όσους ενδιαφέρονται…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia Proceed 1.4 T-GDI 140 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.353 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 242 Nm (24,7 kgm) / 1.500-3.200 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,3 / 5,8 / 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 617 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 132 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.605×1.800×1.422 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.559/1.567 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 594-1.545 lt
Απόβαρο 1.378 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 24.690€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close