Peugeot 508 2.0 BlueHDi [test drive]

Η νέα γενιά υπερκεράζει τον ορισμό της «κούρσας» και με ένα premium αέρα κάνει αισθητή την διαφορά της απέναντι στον ανταγωνισμό. Όποιος και αν είναι αυτός…

Δύσκολοι οι καιροί για τα μεσαία οικογενειακά σεντάν υπό την απειλή των SUV. Παρά ταύτα στην Peugeot φαίνεται πως βρήκαν την λύση να διαφοροποιηθούν λανσάροντας ένα πολύ ενδιαφέρον μοντέλο και γενικότερα ένα από τα ομορφότερα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Με μήκος στα 4,75 μέτρα το νέο 508 αποσπά μόνο κολακευτικά σχόλια.

Η μπροστινή του μάσκα με τα όρθια φώτα ημέρας που εναλλάσσονται σε φλας είναι η νέα που θα περάσει και στα επερχόμενα μοντέλα της μάρκας. Την διαφορά κάνει το πίσω μέρος που το πολύ στιλάτο τελείωμα και τα φωτιστικά σώματα να παραπέμπουν σε αμερικανικά σπορ πρότυπα συνδυάζοντας στοιχεία από τα 3008 και 5008.

Γενικότερα το νέο 508 ξεφεύγει από την λογική του απλού σεντάν και προσεγγίζει αυτή του τετράθυρου κουπέ. Η απουσία πλαισίων γύρω από τα παράθυρα και το hatch άνοιγμα της πίσω πόρτας συνηγορούν στην άποψη αυτή. Οι Γάλλοι έχουν φροντίσει να ενισχύσουν την πλατφόρμα EMP2 και παράλληλα να ελαφρύνουν το σασί έως 70 κιλά.

Το κομψό αμάξωμα ταιριάζει γάντι με το i-cockpit και τον ποιοτικό διάκοσμο. Η προσπάθεια των Γάλλων για να δημιουργήσουν ένα premium διάκοσμο έχει ολοκληρωθεί με την χρήση ποιοτικών και μαλακών υλικών. Το ταμπλό έχει ότι χρειάζεται για να δείχνει πολυτελές. Δύο ψηφιακές οθόνες (10’’ στην πλούσια, 8’’ στην βασική), μπουτόν εκκίνησης, φαρδιά κεντρική οθόνη, εξατομικευμένο φωτισμό καμπίνας, στιλάτο λεβιέ επιλογής κίνησης κ.α. Την αίσθηση της πολυτέλειας δεν ενισχύουν μόνο οι διακόπτες «αεροπορικού» τύπου κάτω από την κεντρική touch-screen αλλά και οι αφής χαμηλότερα. Και ακόμη πιο κάτω βρίσκεται ο διακόπτης

Τα καθίσματα, με την όμορφη εναλλαγή δέρματος και υφάσματος, είναι πολύ άνετα και ξεκούραστα στο ταξίδι με μία πολύ βολική θέση οδήγησης. Αρκετοί γκρινιάζουν για το ύψος του τιμονιού ως προς τον πίνακα οργάνων αλλά χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος/ κολόνας δεν θα δυσκολευτείς να πετύχεις την σωστή θέση (ή να την συνηθίσεις με τον καιρό). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και για τους πίσω επιβάτες ενώ μόνο οι ψηλοί θα νιώσουν κάπως τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους να λιγοστεύει. Το πορτμπαγκάζ των 487 λίτρων (με έξτρα κρυφά 32 λίτρα) δεν είναι από τα κορυφαία αλλά χάρη στην flat διαρρύθμισή του είναι πρακτικό και εξυπηρετεί τις ανάγκες για ένα ταξίδι.

Όσον αφορά στα τρία προγράμματα παραμετροποίησης (Sport, Normal, Eco) αυτό που μεταβάλλεται είναι το «βάρος» του τιμονιού, η απόκριση του γκαζιού και η λειτουργία του κιβωτίου (τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δεν είναι διαθέσιμα σε ντίζελ έκδοση αλλά μόνο στην κορυφαία GT έκδοση με τα 225 άλογα).

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι παραπάνω απ’ ότι ίσως να περίμενες με δύο πολύ βολικές ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και ένα σταθερό υποβραχιόνιο να κρύβει το κεντρικό ντουλαπάκι. Η κονσόλα είναι «κούφια» και στο πίσω μέρος της κρύβει μια θέση ασύρματης φόρτισης για κινητό. Πάντως, οι θύρες USB (υπάρχουν και δύο πίσω) είναι κάπως άβολα τοποθετημένες και δύσκολα θα συνδέσεις το καλώδιο οδηγώντας. Επίσης, κάτι άλλο που παρατήρησα είναι πως με κατεβασμένα τα παράθυρα και ενεργοποιώντας τα μπεκ των υαλοκαθαριστήρων το υγρό περνά από τα παράθυρα στο εσωτερικό (κάτι που ισχύει και στο 308). Αλλά αυτά είναι μικρές λεπτομέρειες που σε καμία περίπτωση δεν επισκιάζουν τον πολυτελή διάκοσμο του 508.

Το μοντέλο της δοκιμής μας έχει κάτω από το καπό του τον δίλιτρο diesel με τους 177 ίππους και τα 400 ροπής. Το μοτέρ είναι αυτό που περιμένεις από έναν σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα. Ήσυχο, ροπάτο από χαμηλά, με στρωτή λειτουργία και πάνω απ΄ όλα οικονομική καταναλώνοντας περίπου 6,5-7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. (ανάλογα με το στιλ οδήγησης).

photos: nmarinopoulos

Τo 508 είναι από τα αυτοκίνητα που χαίρεσαι να τα βλέπεις και ακόμη περισσότερο να τα οδηγείς. Η ανάρτηση του είναι πολύ καλά ρυθμισμένη τόσο για να αποσβένει τις ανωμαλίες και να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης (παρά τα χαμηλόπροφιλα 45άρια λάστιχα), όσο και για να στρίβει σβέλτα με το αμάξωμα να παίρνει λογικές κλίσεις. Στις στροφές εκτιμάς το σωστό βάρος και την πολύ καλή ακρίβεια του τιμονιού με τα φρένα να έχουν πολύ καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα.

Στο ταξίδι εκτιμάς την πολύ καλή δουλειά σε επίπεδο αεροδυναμικής και την εντυπωσιακή σταθερότητα. Εξαιρετική είναι η ποιότητα κύλισης με το 8άρι αυτόματο να λειτουργεί σωστά και να αλλάζει σχέσεις στον κατάλληλο χρόνο και ανάλογα με το πρόγραμμα κίνησης. Μόνο στο σπορ θα το παρακάνει κάπως στα κατεβάσματα. Όσον αφορά την συμπεριφορά του 508 στο όριο μάλλον θα την έλεγα προβλέψιμη και προοδευτική. Άλλωστε δεν υπάρχει κανένας λόγος να φτάσεις μέχρι εκεί…

Ολοκληρώνοντας το άλμα που έχει κάνει η Peugeot με το 508 είναι τόσο μεγάλο που ίσως το συγκεκριμένο μοντέλο να είχε διαφορετική ονομασία. Έχει ελκυστική σχεδίαση, ποιοτικό διάκοσμο, περίσσεια γοητείας, καλούς χώρους, είναι άνετο, ταξιδιάρικο και πάνω απ΄ όλα απολαυστικό στην οδήγηση.

Θα ήταν άσκοπο να απαριθμούσα όλο τον συρφετό των ηλεκτρονικών συστημάτων (από αυτόνομη πέδηση Active Safety Brake μέχρι σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision) αφού ουσιαστικά δεν απουσιάζει σχεδόν τίποτα. Από την άλλη, τα από 29.900€ που ζητά η Peugeot για την entry level έκδοση του 508 (εδώ αναλυτικά οι τιμές πώλησης), όταν το κορυφαίο GT-Line μοντέλο της δοκιμής μας κοστίζει μετά έκπτωσης από 48.800€, σε καμία περίπτωση δεν είναι λίγα. Αλλά όπως προανάφερα, αυτό το κομψό και ποιοτικό αυτοκίνητο ίσως να όφειλε να είχε διαφορετική ονομασία. Αφενός τονίζοντας το άλμα που έχει γίνει και αφετέρου επειδή πλέον τοποθετείται απέναντι στον premium ανταγωνισμό ως μια εξαιρετική εναλλακτική απέναντι στον γερμανικό (και όχι μόνο)…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Peugeot 508 2.0 BlueHDi ΕΑΤ8 GT Line – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.997 cc
Διάμετρος x διαδρομή 85,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 130 kW (177 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3 sec
Τελική ταχύτητα 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,7 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 687 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport4, 235/45 ΖR18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.750 x 1.859 x 1.403 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.593/1.590 mm
Μεταξόνιο 2.793 mm
Χώρος αποσκευών 487 lt
Απόβαρο 1.535 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 48.800€ (με έκπτωση)

 

 

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close