NEA

Volvo: Υβριδικά και εξηλεκτρισμός σε πρώτη προτεραιότητα για το XC60 και τα άλλα μοντέλα

Η Volvo πρωτοπορεί σε πολλούς τομείς και ένας από αυτούς είναι και ο εξηλεκτρισμός, μιας και ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που όχι μόνο κατάλαβε τη σημασία του αλλά και τον εφάρμοσε.

Ήδη από το 2016 η ναυαρχίδα των SUV της, το XC90, είναι διαθέσιμο στην κορυφαία plug-in υβριδική έκδοση T8, η οποία ξεχωρίζει με την απόδοση και τις επιδόσεις της αλλά κυρίως με την οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνει και τη χαμηλή εκπομπή ρύπων που τη συνοδεύει. Αντίστοιχες plug-in υβριδικές εκδόσεις υπάρχουν και για τα άλλα μοντέλα της σειράς 90 όσο και για αυτά της σειράς 60, με κύριο εκφραστή της τελευταίας την επιτυχημένη δεύτερη γενιά του XC60.

Επειδή όμως τα πράγματα εξελίσσονται και η Volvo όπως προαναφέραμε παραδοσιακά πρωτοπορεί αναπτύσσει τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της και προς τα κάτω. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως για να μπορεί κανείς να αποκτήσει και να αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας δεν θα πρέπει να ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για την κορυφαία έκδοση, καθώς στο άμεσο θα είναι διαθέσιμες και άλλες.

Αυτό γίνεται εφικτό με μια νέα γενιά κινητήρων την οποία η σουηδική εταιρεία χαρακτηρίζει ως B και στην οποία οι ιδιαίτερα σύγχρονοι κινητήρες, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου, της γενιάς Drive-E συνδυάζονται με ένα ολοκαίνουργιο ήπιο υβριδικό σύστημα. Το οποίο ανακτά την ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα και η οποία αλλιώς χάνεται, την αποθηκεύει σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ και την αποδίδει υποβοηθώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν αυτό απαιτείται. Δηλαδή κυρίως κατά την εκκίνηση από στάση και κατά τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

H απόδοση αυτού του ήπιου υβριδικού συστήματος φτάνει μέχρι τα 10 kW (16 ίπποι) και τα 40 Nm, που προστίθενται για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται στην απόδοση του τετρακύλινδρου συνόλου των 2.000 κυβικών, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου. Με αποτέλεσμα την πιο άμεση απόκριση και φυσικά τις καλύτερες επιδόσεις.

Still from animation – Mild hybrid, 48 volts

Έτσι το στάνταρ αυτόματο και τετρακίνητο  XC60 Β4, στο οποίο ο δίλιτρος diesel αποδίδει πλέον 197 ίππους και 420 Nm χρειάζεται μόλις 8,3 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα (D4 AWD με χειροκίνητο κιβώτιο: 8,8 δεύτερα) και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ ώρα. Ταυτόχρονα η μέση κατανάλωσή του σύμφωνα με το νέο και πολύ πιο ρεαλιστικό κύκλο WLTP κυμαίνεται από 6,1 έως 7,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (D4 AWD με χειροκίνητο κιβώτιο: 6,3 με 7,2 λίτρα) και οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 από 159 έως 187 γραμμάρια το χιλιόμετρο (D4 AWD με χειροκίνητο κιβώτιο: 164 έως 188 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο).

Στο πιο ισχυρό XC60 B5 των 235 ίππων οι διαφορές στην κατανάλωση σε σχέση με το D5 των επίσης 235 είναι ακόμα πιο μεγάλες, καθώς τα 7,0 έως 8,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα γίνονται στο Β5 6,1 με 7,2 λίτρα, ενώ οι εκπομπές CO2 μειώνονται σημαντικά. Από τα 184 έως 210 γραμμάρια το χιλιόμετρο στα 159 με 187 γραμμάρια το χιλιόμετρα. Η μέγιστη δηλαδή τιμή εκπομπών του B5 είναι σχεδόν ίση με την ελάχιστη του D4.

To τελευταίο είναι ιδιαίτερα ενδεικτικό για το πόσο θετική είναι η παρουσία του ήπιου υβριδικού συστήματος. Λογικά λοιπόν οι κινητήρες της γενιάς B, οι B4 και B5 για τα σύνολα πετρελαίου και οι B5 και B6 για αυτό της βενζίνης είναι βέβαιο πως θα γίνουν οι πρώτες επιλογές των υποψήφιων αγοραστών. Ήδη μάλιστα από τους πρώτους μήνες της διάθεσής τους που θα ξεκινήσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Και όχι μόνο για το XC60 αλλά και για το XC90 και όλα τα άλλα μοντέλα της Volvo στα οποία θα είναι διαθέσιμοι. Και αυτό είναι αν μη τι άλλο πρόοδος. Σε όλους τους τομείς. Από τη μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος και τα πιο χαμηλά λειτουργικά έξοδα λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης όσο και το fun to drive.

Ετικέτες

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close