ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz C 200 EQ Boost Coupe [test drive]

H C200 αφήνει το δίλιτρο κινητήρα για χάρη ενός νέου μοτέρ 1.5 λίτρου, συνοδευόμενου από ένα mild hybrid σύστημα. Και ναι, έτσι είναι καλύτερα.

Ξεκινώντας με μία λογική «υπερατού», όσοι θα πάνε να συγκρίνουν τις ιπποδυνάμεις, θα δουν ότι οι 184 ίπποι της παλαιότερης έκδοσης παραμένουν αμετάβλητοι. Οπότε εδώ έχουμε ισοπαλία. Τώρα στον κυβισμό, από τα 2.0 στο 1.5 λίτρο υπάρχει διαφορά, την οποία τη βλέπει κανείς και στην κατανάλωση. Στα σίγουρα όμως δεν θα βρεθεί κανείς να παραπονεθεί για αυτό…

Το μεγάλο μυστικό, στην προκειμένη περίπτωση, έχει να κάνει με το 48-βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα που τρέχει υποδόρια στη νέα C200. Αυτό είναι που τροφοδοτεί το EQ Boost, έναν εναλλάκτη που μπορεί να προσφέρει για περιορισμένο χρονικό διάστημα ισχύ 14 ίππων και ροπή 160 Nm. Προφανώς δεν μιλάμε για ένα υβριδικό σύστημα που να μπορεί να εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Δίνει όμως τόσο όσο χρειάζεται για να προσφέρει μία επιπλέον ζωντάνια στο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ και ταυτόχρονα να περιορίσει την κατανάλωση.

Αν θα πρέπει να βρούμε κάτι μεμπτό, αυτό πιθανά είναι ο θόρυβος του κινητήρα, όταν ανέβουν οι στροφές, καθώς ακούγεται λίγο πιο έντονα από όσο θα έπρεπε, με βάση το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Θα θέλαμε επίσης το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων να υπακούει καλύτερα στις εντολές του οδηγού από τα paddles, πλησιάζοντας στο όριο λειτουργίας του μοτέρ. Ας μην είμαστε όμως αχάριστοι, αφού η λειτουργία του τελευταίου, υπό φυσιολογικές συνθήκες, είναι υποδειγματική.

Αφήνοντας κατά μέρος τον κινητήρα με το σύστημα μετάδοσης, η νέα C200 φέρει ορισμένες στιλιστικές αλλαγές, σε σχέση με την απερχόμενη. Μερικές πινελιές στη μάσκα, στους προφυλακτήρες και στα φώτα, αναβαθμίζουν κάπως το κύρος του αυτοκινήτου, διατηρώντας ταυτόχρονα αναλλοίωτο το δυναμισμό του. Το εσωτερικό πάλι, είναι γνώριμο. Μεγάλες οθόνες, δέρματα, υψηλής ποιότητας υλικά και γενικά προσοχή στη λεπτομέρεια.

photos: nmarinopoulos

Το τιμόνι έχει πλέον περισσότερο μέταλλο και πλήκτρα αφής, που αναβαθμίζουν την λειτουργικότητα και την πολυτέλεια που εκπέμπει. Όσο για τον συμβατικό πίνακα οργάνων (καθώς διατίθεται και ηλεκτρονικός, ως έξτρα) διαθέτει έναν ενδείκτη που παρουσιάζει τη ροή ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα. Ελαφρά αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πολυμέσων, το οποίο προσφέρει πραγματικά πολλές δυνατότητες αλλά υστερεί ελαφρά σε ευχρηστία.

Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, ρυθμίζεται στα μέτρα κάθε σωματότυπου, ενώ προσφέρει και καλή πλευρική στήριξη. Ιδιαίτερα άνετα θα νιώσει και ο συνοδηγός, όταν όμως μιλάμε για τους δύο πίσω επιβάτες, η έλλειψη επιπλέον θυρών και ο περιορισμένος χώρος για τα πόδια θα οδηγήσει σε κάποιες υποχωρήσεις. Περνώντας στο διαμέρισμα των αποσκευών, είναι μικρότερο κατά 20 λίτρα, λόγω των υβριδικών υποσυστημάτων. Αυτό όμως, στην πράξη, δεν είναι και κάτι που θα επηρεάσει σοβαρά τις μεταφορικές δυνατότητες του συνόλου.

Στο δρόμο, η C200 Coupe είναι αυτή που το παρουσιαστικό της υποστηρίζει. Χάρη στα διαφορετικά modes οδήγησης μπορεί να μεταβάλλει το χαρακτήρα της με βάση τις ορέξεις του οδηγού. Ο τρόπος που περνάει την ισχύ στο δρόμο είναι προσεγμένος, όπως αντίστοιχα και ο δυναμισμός της. Μην περιμένετε κάτι απόλυτα σπορ, για πιουρίστες. Τίμια όμως, μπορεί να χαρίσει αρκετές ευχάριστες στιγμές πίσω από το τιμόνι της. Οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα Potenza έχουν να προσφέρουν άφθονη ελκτική και πλευρική πρόσφυση. Θα περιμέναμε μάλιστα να κοπανάνε λίγο παραπάνω, περνώντας κραδασμούς και διάφορες αφιλτράριστες ανωμαλίες του οδοστρώματος εντός, οι μηχανικοί όμως της Mercedes-Benz φαίνεται πως έκαναν καλή δουλειά με τις αναρτήσεις.

Γενικά, οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, το σύστημα διεύθυνσης αρκετά άμεσο και με ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ τα φρένα προσφέρουν αντίστοιχα καλή αίσθηση και δείχνουν αποδοτικά. Η ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες είναι χαρακτηριστική, οπότε καθένας μπορεί να οδηγήσει σβέλτα, με ασφάλεια και στο τέλος της μέρας να πει μία καλή κουβέντα για τη C200 Coupe.

Με κόστος κτήσης γύρω στα 45.000 ευρώ, η εν λόγω πρόταση απευθύνεται σίγουρα σε περιορισμένο κοινό. Παρόλα αυτά, για τις επιδόσεις, το στιλ, το τεχνολογικό υπόβαθρο και γενικότερα για το χαρακτήρα και το στιλ που προάγει, θεωρούμε ότι έχει λόγο ύπαρξης. Αν μη τι άλλο, δείχνει το δρόμο στο mild hybrid μέλλον της φίρμας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz C 200 EQ Boost Coupe – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.497 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,4 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 5.800-6.100 rpm
Ροπή 280 Nm (28,5 kgm) / 3.000-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό, Mild Hybrid κύκλωμα 48V με ηλεκτροκινητήρα 14 PS/ 160 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 239 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,5-6,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 602 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 148-140 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Aυτόματο 9 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza S001, Ε: 225/45 R18, Π: 245/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.686 x 1.810 x 1.405 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.546 mm
Μεταξόνιο 2.840 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Απόβαρο 1.565kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 45.410€

 

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!