Πρόκειται για το μοτέρ που αντικαθιστά τον M 133 και που θα μπει στις κορυφαίες εκδόσεις των A 45, CLA 45 και GLA 45.
Ο νέος turbo βενζινοκινητήρας των 1.991 κ.εκ. αποτελεί ένα ορόσημο στην αυτοκινητοβιομηχανία και είναι να αναρωτιέται κανείς που μπορεί να φτάσει η ισχύς ενός δίλιτρου μοτέρ. Κάποτε αυτή την ισχύ την έβγαζαν ατμοσφαιρικοί τρίλιτρο και αναμφίβολα η ειδική ισχύς των 210,5 ίππων στο λίτρο ακούγεται πραγματικά απίστευτη.
Όπως και ο προηγούμενος M 133, έτσι και ο ολοκαίνουργιος M 139 θα έχει δύο εκδόσεις ισχύος. Η βασική αποδίδει 386 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 480 Nm ροπής στις 4.750-5.000 σ.α.λ. Η ισχυρότερη S έχει 421 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 500 Nm στις 5.000-5.250 σ.α.λ.
Ο κόφτης μπαίνει στις 7.200 (εντυπωσιακό για turbo!), η σχέση συμπίεσης είναι στο 9,0:1, ενώ ο ψεκασμός είναι διπλός (πίεση κυκλώματος έως 200 bar) και συνδυάζει άμεσο κατευθείαν στον θάλαμο, αλλά και ψεκασμό στον αυλό εισαγωγής. Το σύστημα υπερτροφοδότησης είναι εντελώς νέο τεχνολογίας twin-scroll (με δύο διαφορετικούς αυλούς και παράλληλη ροή, ρουλεμάν από τον V8 4.0) με μέγιστη υπερπλήρωση στα 2,1 bar (1,9 στην βασική).
Το μοτέρ ζυγίζει 160,5 kg και η Mercedes λέει πως σε σχέση με τον M 260 που τοποθετείται εγκάρσια στις AMG 35 είναι αντεστραμμένος κατά το κάθε του άξονα κατά 180 μοίρες. Έτσι, το turbo με την πολλαπλή εξαγωγής κοιτά προς τα πίσω και η εισαγωγή προς τα μπροστά για καλύτερη παροχή αέρα και αεροδυναμική (λόγω νέας σχεδίασης μάσκας).
H Mercedes-AMG στέκεται ιδιαίτερα στο “One Man, One Engine” όπου από την αρχή της κατασκευής κάθε M 139 υπάρχει ένας βασικός μηχανικός που επιβλέπει τα πάντα στην γραμμή παραγωγής στο Affalterbach (λίγο έξω από την Στουτγάρδη).
Technical data at a glance
|
Mercedes-AMG M 139 2.0 litre turbocharged four-cylinder engine |
Displacement |
1991 cc |
Bore x stroke |
83.0 x 92.0 mm |
Output |
310 kW (421 hp) at 6750 rpm (S-model) 285 kW (387 hp) at 6500 rpm (basic version) |
Peak torque |
500 Nm at 5000-5250 rpm (S-model) 480 Nm at 4750-5000 rpm (basic version) |
Max. engine speed |
7200 rpm |
Compression ratio |
9.0:1 |
Turbocharging |
One twinscroll turbocharger with roller-bearing compressor and turbine wheels |
Max. charge pressure |
2.1 bar (S-model) 1.9 bar (basic version) |
Mixture formation |
Combined direct and manifold injection. 1.) Third-generation multiple direct injection. Fast and precise piezo injectors spray the fuel into the combustion chambers at high pressure 2.) Additional intake manifold injection with solenoid valves |
Cylinder head |
Two overhead camshafts, 16 valves, adjustable intake and exhaust camshafts, CAMTRONIC valve timing adjustment for the exhaust camshaft |
Max. air mass throughput |
1,200 kg/h (S-model) 1,100 kg/h (basic version) |
Engine weight (wet) |
160.5 kg |