ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Sportage 1.6 T-GDi 177 PS [test drive]

Τίμιο, ισχυρό και οικονομικό. Τo ανανεωμένο Sportage, με το μοτέρ των 177 ίππων, κάνει τα πάντα και συμφέρει.

Σε ένα ιδανικό γκαράζ, θα υπήρχαν ξεχωριστές θέσεις για SUV, οικογενειακά, σπορ αυτοκίνητα και άλλα. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, εάν το budget δεν είναι απεριόριστο, θα πρέπει κανείς να ζυγίσει αρκετές παραμέτρους για να καταλήξει στο κατάλληλο μοντέλο. Και με τον όρο «κατάλληλο» εννοούμε όχι μόνο αυτό που θα καλύψει πρακτικά τις ανάγκες του αλλά εκείνο που θα το κάνει με τέτοιο τρόπο που θα προσφέρει παράλληλα και μία ψυχολογική ικανοποίηση, για την επιλογή αυτή.

Ένα τέτοιο, υποθετικά, όχημα, θα μπορούσε να είναι για κάποιους το ανανεωμένο Sportage. Με τροποποιήσεις στους προφυλακτήρες, σε φώτα, μάσκα, καθώς και σε άλλα σημεία του αμαξώματος, δείχνει να αποκτά ένα πιο μοντέρνο παρουσιαστικό, διατηρώντας παράλληλα το δυναμισμό του. Ο τελευταίος τονίζεται ιδιαίτερα στην έκδοση GT Line, όπου διαθέτει επιπλέον ένα αεροδυναμικό πακέτο, με διαχύτη και δύο απολήξεις της εξάτμισης, στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα.

Μικροαλλαγές συναντάμε και εντός, σε επενδύσεις και υλικά φινιρίσματος. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το flat-bottom τιμόνι και το ελαφρά αναβαθμισμένο infotainment σύστημα, με την οθόνη των 7 ιντσών. Ο οδηγός, ωστόσο, έχει και άλλα στοιχεία για να νιώσει καλά. Αρχής γενομένης από το άνετο κάθισμα, που προσφέρει παράλληλα ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα, σε κάθε σωματότυπο, ενώ ένα συν παίρνει και από την καλή περιμετρική ορατότητα που προσφέρει.

Οι διαθέσιμοι χώροι παραμένουν ίδιοι, ικανοί να καλύψουν και με το παραπάνω τις μεταφορικές απαιτήσεις μίας οικογένειας. Ένας ενήλικας κάθεται με σχετική άνεση πίσω, με τις πλάτες της δεύτερης σειράς μάλιστα να ρυθμίζονται και σε κλίση. Διάφορες θέσεις για μικροαντικείμενα θα κάνουν πιο πρακτική τη συμβίωση στο εσωτερικό. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με διαιρούμενο δάπεδο και 503 λίτρα χωρητικότητας, κρίνεται ανάλογο των προσδοκιών.

photos: nmarinopoulos

Και κάπου εδώ, περνάμε στον κινητήρα. Ένα από τα μεγαλύτερα, ίσως, ατού του αυτοκινήτου. Και αυτό γιατί ο 1.6 T-GDi δεν είναι απλά ένας από τους ισχυρότερους της κατηγορίας, με 177 ίππους και 265 Nm ροπής. Είναι και πολύ καλός, από άποψης λειτουργίας. Πολιτισμένος και με καλή γραμμικότητα, σε όλο το φάσμα των στροφών, έχει αρκετή ελαστικότητα και παράλληλα συνεργάζεται αρμονικά με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Ο θόρυβος που παράγει δεν είναι ενοχλητικός, οι κραδασμοί είναι σχεδόν ανεπαίσθητοι και η κατανάλωση παραμένει σε λογικά (για το μέγεθος/ βάρος του αυτοκινήτου και την ισχύ του κινητήρα) επίπεδα.

Αυτή η σβελτάδα που προσφέρει δένει αρμονικά με το άκαμπτο πλαίσιο και με τις αναρτήσεις, που δείχνουν λίγο πιο σφιχτές από το κανονικό. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που δίνει μία σχετική στιβαρότητα στα χέρια του οδηγού, δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις ή ασάφειες και, τελικά, ικανοποιεί αυτόν που δεν θα δει το αυτοκίνητο απλά σαν ένα μέσο μετακίνησης.

Εδώ, καλό είναι να μην παρεξηγηθούμε. Η ευστάθεια, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, η αυξημένη πρόσφυση που προσφέρουν τα φαρδιά, sport, ελαστικά της Continental και η κατευθυντικότητα που επιδεικνύει το Sportage, χάρη στο καλό σύστημα διεύθυνσης, είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτα, κρίνοντας πάντα με τα δεδομένα της κατηγορίας. Αυτά, μάλιστα, δεν καπελώνουν την άνεση. Μπορεί οι αναρτήσεις του γρήγορου Sportage να μην αποτελούν μαγικό χαλί, κάνουν όμως καλή δουλειά στις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και προσφέρουν ικανοποιητική ποιότητα κύλισης.

Στο δια ταύτα, το ανανεωμένο Sportage δείχνει βελτιωμένο στα σημεία, σε σχέση με το παρελθόν, ενώ ταυτόχρονα υπενθυμίζει ότι μπορεί κανείς να συνδυάσει χώρους και επιδόσεις, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει μία περιουσία. Τα 22.590 ευρώ για τη βασική, προσθιοκίνητη, έκδοση είναι μία πραγματικά καλή τιμή, αν και πιθανά αξίζει να βάλει κανείς πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να πάει στην έκδοση GT Line, της δοκιμής. Σε κάθε περίπτωση θα απολαύσει και τα 7 έτη εργοστασιακής εγγύησης της εταιρίας, που είναι και αυτά υπολογίσιμα στην όλη εξίσωση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.591 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 130 kW (177 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 265 Nm (27,0 kgm) / 1.500-4.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 10,0 / 7,6 / 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 688 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 175 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 245/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος

4.485 x 1.855 x 1.635 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.609/1.620 mm
Γωνίες πρόσβασης/ διαφυγής/ ράμπας 16,8/ 26,1/ 17,3 μοίρες
Απόσταση από το έδαφος 172 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 503-1.492 lt
Απόβαρο 1.545 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.590€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!