NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Το 70% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στις ευρωπαϊκές πόλεις είναι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές

Η αντιμετώπιση της αστικής οδικής ασφάλειας πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ευρωπαϊκές χώρες κατά την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών, συντάκτες μιας νέας έκθεσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ τα μοιραία ατυχήματα στους δρόμους μειώθηκαν περίπου στο μισό κατά την περίοδο 2010-2017. Οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές (η πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών δρόμου) αντιπροσωπεύουν το 70% όσων σκοτώθηκαν και τραυματίστηκαν σοβαρά σε αστικούς δρόμους.

Μία από τις βασικές προκλήσεις για τις πόλεις είναι η επιβολή ασφαλών ορίων ταχύτητας. Μεταξύ των χωρών που παρακολουθούν τα επίπεδα συμμόρφωσης ταχύτητας σε αστικούς δρόμους σε ολόκληρη την επικράτεια, το 35%-75% των παρατηρούμενων ταχυτήτων των οχημάτων στις πόλεις ξεπερνούν το όριο των 50 χλμ./ώρα.

Στην έκθεση διαπιστώθηκαν επίσης τεράστιες διαφορές στο επίπεδο ασφάλειας σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η θνησιμότητα στους αστικούς δρόμους είναι η υψηλότερη στη Ρουμανία με 105 χρήστες δρόμου να χάνουν την ζωή τους ετησίως ανά ένα εκατομμύριο αστικούς κατοίκους. Ποσοστό τετραπλάσιο του μέσου όρου της ΕΕ. Υπάρχουν όμως και πολλές χώρες που αποτελούν πρότυπο. Περίπου εννέα άτομα ανά εκατομμύριο αστικών κατοίκων σκοτώνονται σε αστικούς δρόμους στη Σουηδία, 11 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 13 στην Ολλανδία και 14 στην Ιρλανδία και την Ισπανία.

Όσον αφορά την πρόσφατη πρόοδο, η Λετονία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Πολωνία είναι οι χώρες της ΕΕ που σημείωσαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στη μείωση των θανάτων σε αστικές οδικές αρτηρίες μεταξύ 2010 και 2017.

  • Οι θανάτοι από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους των πόλεων μειώθηκαν κατά μέσο όρο κατά 2,2% ετησίως μεταξύ του 2010 και 2017, έναντι 3,9% στις επαρχιακές οδούς, δηλ. μέση διαφορά 1,7%.
  • Θάνατοι σε αστικούς δρόμους: πεζοί: 40%, μοτοσικλετιστές: 18%, ποδηλάτες: 12%. Σοβαροί τραυματισμοί σε αστικούς δρόμους: πεζοί: 25%, μοτοσικλετιστές: 22%, ποδηλάτες: 23%.

Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι οι αλλαγές στα πρότυπα κινητικότητας θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά την αστική κινητικότητα και την αστική οδική ασφάλεια στο μέλλον. Ο περιορισμένος χώρος στις αστικές περιοχές πρέπει να χρησιμοποιείται με τρόπο έξυπνο και αποτελεσματικό ώστε να επιτρέπει την αύξηση της κινητικότητας χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τους χρήστες του οδικού δικτύου.

Η υιοθέτηση ηλεκτρικών σκούτερ και άλλων νέων μορφών ατομικής κινητικότητας ενδέχεται επίσης να απαιτήσουν νέα εθνική νομοθεσία ή κανονισμούς σε επίπεδο πόλης, προσαρμογές υποδομής και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, παρόμοιες με τις προσαρμογές στην οδική ασφάλεια που απαιτούνται για αυξημένη.

Πηγή: etsc.eu
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close