ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Ford Ranger Raptor εκτός δρόμου στην Αττική [first drive]

Ένα μήνα μετά από την πρώτη μας επαφή με το Raptor, στο Μαρόκο, ήρθε η ώρα να γράψουμε μερικά χιλιόμετρα και στα πάτρια εδάφη…

Πλήρη δοκιμή δεν πρόκειται να διαβάσετε, αφού η Ford Ελλάδας δεν πρόκειται να βγάλει δημοσιογραφικά. Προς τιμήν της όμως, κουβάλησε εκείνα τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στο Μαρόκο, εδώ, ώστε να πάρουμε μία ακόμα γεύση, αυτή τη φορά σε πιο οικείες διαδρομές. Διόνυσος, Πεντέλη, Υμηττός, Μαραθώνας και άλλα, αχαρτογράφητα σημεία, γέμισαν μία ημέρα μας με σκόνη, κροκάλες, νεροφαγώματα και καθαρόαιμο off road, σε πλαγιές που πραγματικά λίγα οχήματα θα μπορούσαν να κινηθούν.

Τι μας άρεσε; Πέρα από τις διαδρομές, το μεγαλύτερο, ίσως, προσόν του αυτοκινήτου είναι οι αναρτήσεις του. Δεν είναι τυχαίο ότι οι σχεδιαστές άνοιξαν το κόψιμο του προφυλακτήρα μπροστά, μόνο και μόνο για να φαίνονται οι μπλε, ψαρωτικές, μπουκάλες των αμορτισέρ. Και καλά έκαναν, μίας που στο τέλος της ημέρας, οι μισοί δημοσιογράφοι της αποστολής σχολίαζαν το πόσο άνετη είναι και οι άλλοι μισοί το πόσο «αγωνιστική»…

Τι ισχύει στην πράξη; Οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει πραγματικά καλή δουλειά. Μπροστά συναντάμε ενισχυμένα διπλά ψαλίδια με ένα αντίστοιχα heavy duty αμορτισέρ, με ομόκεντρα ελατήρια. Πίσω πάλι η διάταξη του άκαμπτου άξονα είναι μονόδρομος, όχι όμως με ράβδο panhard αλλά με Watt και με αντίστοιχα αγωνιστικά ομόκεντρα ελατήρια/ αμορτισέρ, αντί για φύλλα σούστας. Το setup αυτό δίνει μεγάλες διαδρομές, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τον όποιο τζόγο και τις εγκάρσιες μετατοπίσεις. Στην όλη εξίσωση προσθέστε επίσης το position sensitive dumping, που ουσιαστικά σκληραίνει την ανάρτηση, όσο αυτή συμπιέζεται, με αποτέλεσμα να μην «τελειώνει» ποτέ.

Το αποτέλεσμα είναι το Raptor να κινείται σε μεγάλο βαθμό ως μαγικό χαλί, αφού η απόσβεση των ανωμαλιών -ακόμα και σε υψηλές για off road ταχύτητες- είναι εξαιρετική. Εντύπωση, δε, προκαλεί το γεγονός ότι ακόμα και στο πίσω κάθισμα, δεν υπάρχει καν η αίσθηση της αναπήδησης, που ταλαιπωρεί άλλες «σούστες». Τώρα αν ο οδηγός πρέπει να φοβάται, η απάντηση είναι όχι. Με 60% παχύτερες ποδιές από κάτω (2,5 χλστ. χάλυβα…) και με τα ενισχυμένα ελαστικά της BF Goodrich, το 2,5+ τόνων Raptor ούτε σπάει, ούτε χαλάει.

Περνώντας στον κινητήρα, το δίλιτρο diesel σύνολο που κρύβεται πίσω από την επιβλητική μάσκα, βγάζει ασπροπρόσωπη τη σφραγίδα της Ford Performance. Με 213 ίππους και 500 Nm ροπής, έχει όλα όσα χρειάζεται κάποιος για να πάει παντού. Σε συνδυασμό μάλιστα με το δεκάρι αυτόματο κιβώτιο της Mustang, το οποίο διαθέτει και χορταστικά, αλουμινένια, paddles πίσω από το τιμόνι, το αποτέλεσμα είναι υπεράνω κριτικής.

Τι άλλο μας άρεσε; Σίγουρα η ηχομόνωση. Το Raptor κινείται χαλαρά με 130 χλμ./ώρα στην εθνική και μέσα είναι πιο αθόρυβο από πολλά σύγχρονα μικρομεσαία οχήματα! Μας άρεσε επίσης το ότι διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα (αυτόματο φρενάρισμα κ.λπ.) που κάνουν καλύτερη και πιο ασφαλή τη ζωή των επιβατών. Το ότι είναι ψηλότερο κατά 52 χλστ. από τα απλά Ranger, αλλά και το γεγονός ότι είναι το μόνο -πιθανά- pick up με δισκόφρενα, αντί για ταμπούρα πίσω.

Αυτό που, τελικά, μένει, είναι το γεγονός ότι μπορεί να κάνει όλα όσα προσφέρει ένα επαγγελματικό pick up. Απλά είναι πιο γρήγορο. Και μάλλον και πιο εντυπωσιακό, σε όλα του. Τώρα για τα 55.802 ευρώ που ζητάει, δεν είναι λίγα, αξίζουν όμως για τις συγκινήσεις που μπορεί να προσφέρει.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!