ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τις BMW 7 & X7 στην Τσεχία & Σλοβακία [first drive]

Η σειρά 7, η 7άρα στην καθομιλουμένη και η X7 δεν είναι αυτοκίνητα που περνούν απαρατήρητα.

Αυτό το διαπιστώσαμε στο road trip μας μαζί τους στην Τσεχία και τη Σλοβακία και οι λόγοι μεν πολλοί, αλλά όλοι έχουν με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο να κάνουν με τον larger than life, όπως έλεγαν πιο παλιά, στα lifestyle περιοδικά, χαρακτήρα τους. Ο οποίος αποτυπώνεται τόσο στις μεγάλες εξωτερικές τους διαστάσεις όσο και στις μεγάλες, για να μην πούμε τεράστιες μάσκες του.

Ειδικά η X7, κυρίως λόγω ύψους μιας κατά τα άλλα το αποτύπωμά της δεν διαφέρει από αυτό της 7άρας, δείχνει έξω από τα δικά μας, τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Μερικά κλικ μεγαλύτερη σε σχέση με αυτό που έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε μεγάλο στα αυτοκίνητα. Από την άλλη σε άλλα μέρη του κόσμου αυτό, όπου μάλλον θα υπάρχουν και πιο πολλοί υποψήφιοι αγοραστές της, π.χ. στις ΗΠΑ ή την Κίνα, είναι νορμάλ.

Από πλευράς μεγέθους, όπως νορμάλ δείχνει στα μάτια μας η 7άρα. Ίσως γιατί οι top λιμουζίνες μιας είναι μια πιο οικεία εικόνα. Εδώ και χρόνια. Και οι δύο top ΒΜW πάντως βρίσκονται στο στοιχείο τους στο ταξίδι. Όχι κατά ανάγκη στις εθνικές οδούς όπως και να ονομάζονται αυτές, αλλά στην κάλυψη πολλών χιλιομέτρων ανεξαρτήτως του τύπου του δρόμου. Με στόχο όχι μόνο τη γρήγορη μετακίνηση αλλά την όσο το δυνατόν πιο άνετη και πολυτελή.

Η πολυτέλεια εδώ έχει μια άλλη σημασία από την κλασική, καθώς οι μεγάλοι χώροι, οι δερμάτινες επενδύσεις, ο συβαριτικός εξοπλισμός θεωρούνται λίγοι πολύ εκ των ουκ άνευ. Η πολυτέλεια τόσο στη σειρά 7 όσο και στην Χ7 συνίσταται στο λεγόμενο pampering του οδηγού και των επιβατών. Στην πρόβλεψη και την ικανοποίηση των αναγκών του, πραγματικών ή επίπλαστων.

Στην παρουσία π.χ. πολλών ζωνών ρύθμισης για τον κλιματισμό γιατί δεν κρυώνουν και δεν ζεσταίνονται όλοι το ίδιο, στην απομόνωση του δρόμου και των ανωμαλιών του από την καμπίνα χάρη στην πνευματική ανάρτηση, στο επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό που θυμίζει (καθολική) εκκλησία και βέβαια στην παρουσία πολλών συστημάτων που κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και αυτή όλων των επιβαινόντων πιο ασφαλή.

Μεταξύ αυτών και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που εκτίμησα όσο τίποτα άλλο στο μποτιλιάρισμα που έχει προκαλέσει η μετακίνησης μια αμερικάνικης στρατιωτικής μεραρχίας και είχε μπλοκάρει πολύ περισσότερα φορτηγά από όσα μπορείτε να φανταστείτε.

Εδώ η ημιαυτόνομη οδήγηση απαλλάσσει τον οδηγό από μια από τις πιο βαρετές διαδικασίες: το σταμάτα- ξεκίνα σε μια κυκλοφοριακή συμφόρηση που δεν λέει να τελειώσει, ενώ στη συνέχεια σε γλιτώνει από το να είσαι συνέχεια με το μάτι στο ταχύμετρο προκειμένου να γλιτώσεις τις κλίσεις.

Ναι και με την Χ7, όπως άλλωστε και με την 7άρα μπορείς να κινηθείς πού γρήγορα στις εθνικές οδούς, αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι όταν τις αφήσεις και πάρεις κάποιον δευτερεύοντα δρόμο -για να γλιτώσεις, σύμφωνα και με τη υπόδειξη του πολύ καλού συστήματος πλοήγησης, το επόμενο μποτιλιάρισμα.

Στους πιο μικρούς δρόμους λοιπόν η X7 των XL διαστάσεων και των XXL κιλών κρύβει πολύ καλά το μέγεθος και το βάρος της, γένει λογικά και αναμενόμενα, δεν αντιμετωπίζει φυσικά θέματα πρόσφυσης και κινείται πολύ πιο γρήγορα από ότι περίμενες να κινηθεί ένα τέτοιο αυτοκινητικό μενίρ.

Εδώ η 7άρα τα καταφέρνει ακόμα πιο καλά, λόγω μικρότερου ύψους και ακόμα πιο αποτελεσματικού ελέγχουν των κινήσεων του αμαξώματός της. Τόσο που κάποιες φορές πιάνεις τον εαυτό σου να αναρωτιέται αν πρόκειται για την 3άρα, μιας και είναι τόσο ευέλικτη και άμεση στους χειρισμούς. Στη σκέψη αυτή σε ωθεί πάντως και ο σχεδιασμός του ψηφιακού πίνακα οργάνων που έχει πολλά κοινά -καλό αυτό για την 3άρα!

Φυσικά στο fun to drive συμβάλλουν πέρα από τα εξαιρετικά πλαίσια και το πολύ καλό στήσιμο και οι κινητήρες, ανεξάρτητα από το αν είναι βενζίνης ή πετρελαίου και αν πρόκειται για το βασικό η τον κορυφαίο. Σε κάθε περίπτωση συνδυάζονται άψογα με τον αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και δεν πιέζονται από τα πολλά κιλά των μεγάλων αμαξωμάτων.

Ιδιαίτερη μνεία στο σημείο αυτό θα πρέπει να κάνουμε στη M760i, όχι όμως γιατί είναι η κορυφαία από όλες τις απόψεις 7άρα αλλά γιατί ο V12 της των 6.600 κυβικών είναι είδος προς εξαφάνιση με την κυριολεξία της φράσης. Ίσως αυτή να είναι και η τελευταία BMW που τον χρησιμοποιεί, γεγονός που τον κάνει ακόμα πιο σημαντικό.

Tο τελικό ερώτημα αυτού του ωραίου road trip σε δύο χώρες (Σλοβακία και Τσεχία) που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν μια προκύπτει σχεδόν αβίαστα: την 7 ή την Χ7;

H εύκολη και αβασάνιστη απάντηση θα ήταν και τις δύο, αλλά θα ήθελα να δω αυτόν που θα έπαιρνε δύο πεντάμετρα και βάλε θηρία που προσεγγίζουν τον ίδιο στόχο από άλλη αφετηρία και δεν θα έπαιρνε π.χ. το ένα από αυτό και μια Μ4, για να μείνουμε στα μοντέλα της εταιρεία του Μονάχου.

Η προσωπική μου επιλογή, τόσο η αυθόρμητη όσο και η μετά από σκέψη και από τη στιγμή που δεν χρειάζομαι τους επιπλέον χώρους της Χ7, είναι η 7άρα. Γιατί μια κλασική λιμουζίνα είναι ότι καλύτερο για να ταξιδεύεις…

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!