NEA

BMW, οι diesel έχουν τουλάχιστον μία 20ετία μπροστά τους

Κατά καιρούς ακούγονται από ανεύθυνα ή οδηγούμενα από συμφέροντα χείλη ότι οι Diesel πεθαίνουν. H BMW, προφανώς, έχει άλλη άποψη επί του θέματος.

Οι πετρελαιοκινητήρες, σύμφωνα με τη Βαυαρική εταιρία, όχι μόνο δεν αργοσβήνουν, αλλά μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί για τουλάχιστον 20 χρόνια ακόμα. Αυτά τουλάχιστον υποστηρίζει ο τεχνικός διευθυντής της BMW, Klaus Froelich. Σύμφωνα με τον ίδιο, η νέα μόδα της ηλεκτροκίνησης έχει πάρει διαστάσεις μεγαλύτερες από το πραγματικό της μπόι. Υπάρχουν ακόμα προβλήματα, όπως αυτό του αυξημένου κόστους, λόγω των υλικών των συσσωρευτών, που δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν. Σε βαθμό τουλάχιστον που να μπορεί κάποιος να προσφέρει κάτι τόσο προσιτό, όσο είναι σήμερα τα συμβατικά μοντέλα.

Αναφορικά με τους πετρελαιοκινητήρες, θα ξεπεράσουν σίγουρα το 2040, ενώ οι βενζινοκινητήρες θα έχουν τουλάχιστον 10 χρόνια επιπλέον ζωής. Σίγουρα κάποια σύνολα θα καταργηθούν, λόγω εκπομπών ρύπων, όπως ο V12 της φίρμας (που πέρα από την αίγλη που προσφέρει, στην πράξη πουλάει λιγότερες από 5.000 μονάδες ετησίως…). Ίσως να περιοριστούν επίσης και οι V8, ενώ θα εκλείψει και ο τρικύλινδρος diesel, αφού η εξέλιξη του απαιτεί αρκετά χρήματα για να καλύψει τις νέες νόρμες. Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι θα πάψουν να παράγονται τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα σύνολα. Ούτε ότι η BMW θα σταματήσει την εξέλιξη αυτών.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Ένα σχόλιο

  1. Προφανώς ο ο τεχνικός διευθυντής της BMW, κος Klaus Froelich εννοεί τους κινητήρες diesel επιβατηγών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης μικρού σχετικά κυβισμού. Τα οχήματα με αυτού του τύπου κινητήρων, πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα από πόλεις με περισσότερους από 20000 κατοίκους.
    Οι λόγοι είναι οι εξής:
    Ποτέ σε έναν κινητήρα diesel δεν γίνεται τέλεια καύση του στοιχειομετρικού μείγματος, ακόμη και με την προσθήκη υπερσυμπιεστή. Η προσπάθεια εξουδετέρωσης των μικροσωματιδίων, άνθρακα κυρίως, γίνεται με φίλτρα μικροσωματιδίων, και αναγέννηση τους.
    Αυτή η διαδικασία δεν είναι τέλεια και πάντα διαφεύγουν στην ατμόσφαιρα αρκετές ποσότητες τέτοιων εξαιρετικά τοξικών σωματιδίων, μαζί με τα αποτελέσματα της εξουδετέρωσης των Nox. Οι παραπάνω συνθήκες επιδεινώνονται σε περίπτωση νοθευμένου καυσίμου.
    Αντίθετα οι κινητήρες Diesel βιομηχανικών, αγροτικών, μεταφορικών, εφαρμογών ναυσιπλοΐας, ακόμη και μικρών γεωργικών μηχανημάτων, έχουν μέλλον και μάλιστα λαμπρό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close