NEAΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

600+ χιλιόμετρα με το Dacia Sandero Stepway [on the road]

Στο άκουσμα της πρόσκλησης από τη μεγαλύτερη ξενοδοχειακή επιχείρηση της Ελλάδας, για τη συμπλήρωση των 15 χρόνων επιτυχούς λειτουργίας του “Riviera Olympia & Aqua Park” στην Κυλλήνη, η χαρά είναι δεδομένη, σε πρώτη ανάγνωση.

Δεν έχεις και πολύ συχνά την ευκαιρία να διαβείς την πύλη ενός Mega Resort, με προδιαγραφές που θα ζήλευαν πολλά ξενοδοχειακά θέρετρα της Μεσογείου. Ωστόσο, δεύτερες σκέψεις αρχίζουν να ψαλιδίζουν την ευχάριστη ατμόσφαιρα…στο άκουσμα της διαδρομής. Αθηνών- Πατρών και εν συνεχεία Πατρών – Πύργου το δρομολόγιο και από εκεί πλώρη για λουτρά Κυλλήνης και φτάνουμε στον προορισμό μας. 287 χιλιόμετρα και 22 ευρώ διόδια συνολικά συμπληρώνουν τα δεδομένα μας.

Θα είναι η τρίτη φορά…τα τελευταία χρόνια που θα κινηθούμε στην Αθηνών Πατρών. Η πρώτη ήταν όταν ο δρόμος ήταν χωρίς το διαχωριστικό στηθαίο, τις πινακίδες που προειδοποιούσαν για τις θανατηφόρες στροφές και το οδόστρωμα με την μέτρια πρόσφυση. Η δεύτερη ήταν, όταν δόθηκε ο νέος δρόμος στην κυκλοφορία με τα μπες βγες στις κορίνες και τα τυφλά σημεία σε στροφές και γέφυρες. Και στις δυο αυτές φορές ο τρόμος ήταν πανταχού παρών. Με αυτό το παρελθόν, ομολογώ ότι η εφετινή πρόσκληση της Grecotel εμπεριείχε και το στοιχείο της Πρόκλησης.

Τέλος καλά… όλα καλά!

Εκκινώντας από Ηλιούπολη και εισερχόμενοι στις αγκαλιές της Αττικής οδού, η ασφάλεια είναι αισθητή και αυτή διατηρείται και μέχρι το Ρίο-Αντίρριο, όπου τελειώνει η Ολυμπία οδός. Πραγματικά η οδήγηση σε τέτοιους δρόμους σε κάνει να αισθάνεσαι ευρωπαίος πολίτης. Εξαίρεση αποτελούν οι τιμές καυσίμων και οι τιμές των διοδίων, που σου υπενθυμίζουν ότι κάτι διαφορετικό ισχύει στην Ελλάδα.

Την “παλιά” καλή Ελλάδα συναντήσαμε και στην έξοδο από την Αθηνών – Πατρών εισερχόμενοι στην Πατρών Πύργου. Έως εκείνη τη στιγμή τα 200 χιλιόμετρα τα καλύψαμε σε 3 ώρες με μέση ταχύτητα 110 χλμ. Είπαμε, αγαπάμε τη συνετή και απολαυστική οδήγηση με την αδρεναλίνη στο μείον. Για να είμαστε ειλικρινής και το Dacia Sandero Stepway των 90 ίππων αυτή την οδήγηση “αγαπάει”. Που μείναμε; Στον τρόμο της μιας λωρίδας και τα φορτηγά στην υποτυπώδη ΛΕΑ κομβόι…Για προσπέραση; ούτε λόγος. Στα 70 περίπου χιλιόμετρα ζήτημα να κάναμε 3 προσπεράσεις. Η μέση ωριαία ταχύτητα έπεσε στα 70, αφού οι αναστροφές, τα τρακτέρ και τα αγροτικά στην περιοχή θυμίζουν… φαρ ούεστ και όχι ευρωπαϊκό δρόμο.

Αν ωστόσο συναντήσετε ένα υπαίθριο μανάβικο με την Επωνυμία Παράδεισος, σας συνιστώ να σταματήσετε και προμηθευτείτε καλοκαιρινά φρούτα. Παραδεισένιες γεύσεις. Και αξίζει τη συμπαράσταση όλων μας η οικογένεια, που από την ανατολή του ηλίου μέχρι αργά το βράδυ προσπαθεί να βγάλει τα προς το ζην. 10 λεπτά το κιλό το καρπούζι το ζητάει επαγγελματίας ντίλερ. Που να βγούμε μας αναφέρει η κα Στέλλα με τέτοια δεδομένα. Στο ξύλινο υπόστεγο η μικρή εγγονή ξεκουράζεται… γιατί του χρόνου θα πάει πρώτη τάξη μας λέει με καμάρι η κα Στέλλα.

Dacia Sandero Stepway:  Είναι ζήτημα ψυχολογίας

Ναι είναι η πρώτη φορά που βρίσκομαι στο τιμόνι ενός Dacia,  μέλος της Renault-Nissan-Mitsubishi, και θέλω να είμαι ειλικρινής. Το αντιμετώπισα με μια μικρή διστακτικότητα, αφού η μνήμη μου κατηφόρισε στα τέλη της δεκαετίας του 80 και ανέσυρε τη διαφήμιση της ρουμανικής φίρμας, που “υποσχόταν” ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με τιμή κάτω από 1 εκατομμύριο δραχμές…Από τότε φυσικά έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και η συμμαχία με την Renault-Nissan άλλαξε το ρου της ιστορίας της. Στις μέρες μας το μέλλον της φίρμας περνάει μέσα από το πρόγραμμα που ονομάστηκε «Drive the Future 2017-2022» και στόχο έχει την αναβάθμιση των υφισταμένων μοντέλων αλλά και την προσθήκη νέων.

Καρπός του προγράμματος, το Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90 PS, με το οποίο μας δόθηκε η ευκαιρία να αποδράσουμε στη δυτική Πελοπόννησο. Στην πρώτη εντύπωση το ελκυστικό σχήμα του Super Mini δεν περνάει απαρατήρητο, με την crossover εκδοχή του, να σε προϊδεάζει για τις αρετές του. Με 41 χιλιοστά ψηλότερα από αυτό της απλής έκδοσης του Sandero “κοιτάζει” αφυψηλού τον κόσμο “εντός και εκτός δρόμου”… Προσφέρει  άπλετη ορατότητα στον οδηγό, που θα “βολευτεί” στα “μαλακά και καλαίσθητα” καθίσματα της πλούσιας έκδοσης που μας παραχωρήθηκε και την ίδια στιγμή θα εξοικειωθεί άμεσα την διάταξη των οργάνων και την οθόνη αφής που είχε στον εξοπλισμό του.

Με ισχύς τους 90 ίππους και την ροπή των 140Nm στις 2.250 rpm το Dacia Sandero Stepway διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του και την δύναμη του στις χαμηλές στροφές, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τις αστικές μετακινήσεις. Κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και σύστημα μετάδοσης θυμίζουν “γαλλικό” αυτοκίνητο γεγονός που θα εκτιμηθεί και από το γυναικείο πληθυσμό, καθώς η ευκολία στο κούμπωμα της ταχύτητας αλλά και της διαδικασίας σύμπλεξης και αποσύμπλεξης της ταχύτητας είναι χαρακτηριστική. Στον αυτοκινητόδρομο το Dacia Sandero Stepway κινείται με άνεση και με ισχυρό το αίσθημα της ασφάλειας. Κινούμενοι με ταχύτητες που υπαγορεύουν οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι, δεν θα προβληματίσει τον εκάστοτε οδηγό. Ιδιαίτερα καλή και η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης με το σύστημα πέδησης να κινείται σε υψηλά επίπεδα.

Όχι σε βουνό δεν ανεβήκαμε, αλλά κινηθήκαμε σε δύσκολο σχετικά χωματόδρομο με τα σημάδια του χειμώνα να είναι εμφανή. Μια χαρά τα κατάφερε το Dacia και χωρίς τα άγχη… μη χτυπήσουμε την εξάτμιση και άλλα μέρη του οχήματος. Το Stepway δεν επιτρέπει ακρότητες 4×4. Άλλωστε για αυτές η φίρμα έχει φροντίσει… με άλλες εκδόσεις και μοντέλα. Τι θα ήθελα; Λίγη δύναμη παραπάνω. Στο κακό επαρχιακό δίκτυο με μια λωρίδα ανα κατεύθυνση και τα φορτηγά παρέα, η δύναμη η περίσσεια δεν έβλαψε ποτέ κανέναν! Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, αυτή με μέσο όρο τα 110χλμ περίπου, δεν ξεπέρασε τα 6,3 λίτρα κατά μέσο όρο, σύμφωνα πάντα με τον υπολογιστή ταξιδίου που διέθετε.

Αν θα τα αγόραζα; Εγώ προσωπικά ΝΑΙ. Με τιμή εκκίνησης τα 9.998 ευρώ δεν ξέρω αν υπάρχει αυτοκίνητο Super Mini, με 5 χρόνια εγγύηση, με καλούς χώρους, επιβατών και αποσκευών, ενδιαφέρουσα εμφάνιση, καλό εξοπλισμό (κι ας έχει air condition και όχι Clima), ασφαλής οδική συμπεριφορά, μετακίνηση καθημερινή στο δακτύλιο, τέλη 110 ευρώ, κλπ. Για τους υπόλοιπους θα απαντήσω με όρους μάρκετινγκ που πολύ μου αρέσει να επικαλούμαι όταν δυσκολεύομαι!

“Το προϊόν είναι το σύνολο των φυσικών και ψυχολογικών ικανοποιήσεων, τις οποίες προσφέρει στον αγοραστή. Σε πολλές περιπτώσεις μόνο η πρώτη από αυτές τις ικανοποιήσεις είναι σπουδαία. Υπάρχουν όμως πολλές περιπτώσεις κατά τις οποίες οι ψυχολογικές ικανοποιήσεις αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του προϊόντος”.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!