BMW 330i [test drive]

Μπορεί τα SUV βρίσκονται στη μόδα, υπάρχουν όμως κάποιες μπερλίνες που χαρίζουν τα πάντα. Χώρους, ποιότητα, ισχύ και ένα μεγάλο χαμόγελο σε αυτόν που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι τους.

Μία τέτοια είναι και η νέα 330i. Για πολλούς και διάφορους λόγους. Καταρχήν γιατί είναι η νέα «τριάρα», με ο,τι αυτό συνεπάγεται. Στην έβδομη πλέον γενιά της, πατάει επάνω στο εξαιρετικό, νέο πάτωμα CLAR, που χαρίζει υψηλή ακαμψία, διατηρώντας παράλληλα το βάρος σε λογικά επίπεδα. Κατά δεύτερον γιατί φοράει τη νεότερη σειρά των TwinPower Turbo κινητήρων της BMW. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για ένα δίλιτρο σύνολο 258 ίππων, οπότε καταλαβαίνετε. Εάν τώρα και αυτό δεν φτάνει, υπάρχει πάντα ο εξωτερικός σχεδιασμός και το επίπεδο τεχνολογικής ολοκλήρωσης, που θα σφραγίσουν μία και καλή την υποψηφιότητα του αυτοκινήτου για την κορυφή της μεσαίας κατηγορίας.

Οπτικά, οι υπεύθυνοι εξέλιξης φρόντισαν να διατηρήσουν αναλλοίωτο το σχεδιαστικό DNA της φίρμας, δημιουργώντας ένα νέο αμάξωμα, με επιπλέον κύρος και δυναμισμό. Σε αυτό βοηθάει και η αύξηση των διαστάσεων, με το μήκος να ξεπερνάει πλέον τα 4,7 μέτρα (+76 χλστ.) και το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.851 χλστ. Αντίστοιχα και στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός παραπέμπει σε μία μικρή Σειρά 5.

Εδώ είναι δύσκολο να πεις τι είναι αυτό που τραβάει αρχικά το μάτι. Τα άνετα και πολύ καλής πλευρικής στήριξης δερμάτινα καθίσματα; Η ψηφιακή ολοκλήρωση, με ένα πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και το infotainment με οθόνη αφής 10,25 ιντσών; Το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με τα paddles; Ή μήπως ο γενικότερος σχεδιασμός του ταμπλό, που αποπνέει κομψότητα και πολυτέλεια.

Η αλήθεια είναι ότι οι Γερμανοί έκαναν σοβαρή δουλειά σε όλους τους επιμέρους τομείς. Όλα τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι αυτά που περιμένει κανείς να βρει σε μία premium πρόταση. Η εργονομία διατηρείται απροβλημάτιστη, παρά τον μεγάλο αριθμό συστημάτων, που θα μπορούσαν να περιπλέξουν τα πράγματα. Σε αυτό, εν μέρει, βοηθά και το νεότερο σύστημα πολυμέσων iDrive 7.0, που είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν, ανεξαρτήτως κατηγορίας, στην αγορά. Μάλιστα για όσους επιθυμούν, υπάρχει πλέον και το Intelligent Personal Assist, ένας ψηφιακός βοηθός που υποστηρίζει φωνητικές εντολές, μετά από το αρχικό παράγγελμα «Hey BMW» του οδηγού.

Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους, η σχετική αύξηση του μεταξονίου χάρισε ένα ακόμα πιο ευρύχωρο σαλόνι, επιτρέποντας στους πίσω επιβάτες να νιώθουν άνετα, ακόμα και αν το ύψος τους ξεπερνάει τα 1,90 μέτρα. Οι διάφορες θέσεις για μικροαντικείμενα διευκολύνουν την καθημερινή συμβίωση, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών, με 480 λίτρα, κρίνεται τίμιο για να χωρέσει τις αποσκευές μίας οικογένειας.

photos: gkaragiorgakis

Περνώντας μπροστά, κάτω από το καπό κρύβεται ένα δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, αυτό με τη μεγαλύτερη ισχύ στο τετρακύλινδρο οπλοστάσιο της Σειράς. Το μοτέρ προσφέρει 400 Nm ροπής από τις μόλις 1.550 σ.α.λ. καθώς και ισχύ 258 ίππων, ικανή να επιταχύνει τον 1,5+ τόνο του αυτοκινήτου από στάση σε μόλις 5.8 δλ. Όσο για την τελική, φτάνει τα 250 χλμ./ώρα. Τα νούμερα είναι παραπάνω από ικανοποιητικά και το ίδιο ισχύει και για την εμπειρία.

Η ροπή που προσφέρει η 330i είναι άφθονη, παντού. Δεν υπάρχει κανένα σημείο στροφών, από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη, που ο οδηγός να νιώθει κενό. Κανένας ουσιαστικός κραδασμός, κανένα σκαλοπάτι ισχύος. Μόνο ένα καλορυθμισμένο -σαν ελβετικό ρολόι- σύνολο, που αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Την όλη εικόνα συμπληρώνει αρμονικά η απροβλημάτιστη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων, καθώς και η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών οδηγικών modes, που με τη σειρά τους μεταβάλλουν και τη λειτουργία του κινητήρα. Το μόνο, ίσως, μείον, έχει να κάνει με την κατανάλωση. Για ένα τέτοιο, πουσαρισμένο, όμως μοτέρ και για το βάρος του αυτοκινήτου, μία τιμή γύρω στα 10 λίτρα/ 100 χλμ. φαντάζει λογική.

Τέλος, υπάρχει και η οδική συμπεριφορά. Ο τομέας που έρχεται να αγκαλιάσει τα υπόλοιπα και να στείλει τη Σειρά 3 να διεκδικήσει την κορυφή της μεσαίας κατηγορίας. Παρά τον αυξημένο όγκο και ισχύ, η  330i παραμένει ένα από τα πιο ευκολοδήγητα sedan. Ακόμα και ένας μέτριος οδηγός, μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, χωρίς να αγχωθεί και χωρίς να κινδυνεύσει. Τα Pilot Sport 4 ελαστικά της Michelin, σε συνδυασμό με τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις, μπορούν να προσφέρουν το μέγιστο της ελκτικής και πλευρικής τους πρόσφυσης. Χωρίς ασάφειες, χωρίς γλιστρήματα, χωρίς απρόοπτα, εκτός και αν ο οδηγός επιλέξει να παίξει με το πίσω μέρος. Που και πάλι, οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου θα παραμείνουν προοδευτικές.

Οι κλίσεις στις στροφές είναι ανάξιες λόγου. Η χοντρή στεφάνη του τιμονιού βοηθάει τον οδηγό να έχει καλύτερο έλεγχο, ενώ προσφέρει και αντίστοιχα καλή αίσθηση. Όσο για τα φρένα, ακόμα και σε «τσαρούχωμα» από πολλά χλμ./ώρα, θα κάνουν τη δουλειά τους υποδειγματικά, χωρίς να επιτρέψουν αστάθειες. Γενικά, το μεγαλύτερο μέγεθος και η λεπτοδουλειά στις αναρτήσεις δείχνει να βοηθάει λίγο ακόμα την ευστάθεια του αυτοκινήτου, σε κάθε περίσταση.

Εντός, υπάρχει μόνο ησυχία και μία απαλή αίσθηση όταν οι τροχοί περνάνε επάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι μηχανικοί της BMW έχουν χαρίσει ένα σύνολο που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, χωρίς να στερείται οδηγικής απόλαυσης. Ειδικά για την τελευταία, δεν είναι καθαρή και αμόλυντη, όπως θα περίμενε κανείς από ένα σπορ αυτοκίνητο. Είναι όμως παρούσα, ραφιναρισμένη με ένα τέτοιο τρόπο που θα προσφέρει το σύνολο της εμπειρίας που αποζητά ένας οδηγός που θα επιλέξει τη Σειρά 3.

Για όλα τα παραπάνω, την αίσθηση που προσφέρει, τις δυνατότητες, την ασφάλεια και το τεχνολογικό υπόβαθρο, τα σχεδόν 50.000 ευρώ που ζητά, φαντάζουν μία πολύ λογική τιμή. Από την πλευρά μας θα περιμένουμε την ώρα που θα δοκιμάσουμε και τις μικρότερες εκδόσεις της Σειράς 3, ώστε να έχουμε μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τη γερμανική μπερλίνα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 330i – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 190 kW (258 PS) / 5.000-6.500 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 1.550-4.400 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,8 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,2 / 5,8 / 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 59 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 578 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 132 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 4, Eμπρός: 225/40 R19 – Πίσω: 255/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.709 x 1.827 x 1.442 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.589/1.604 mm
Μεταξόνιο 2.851 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Απόβαρο 1.545 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 49.113€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close