Σαν σήμερα η Bentley γιορτάζει τον πρώτο της αιώνα

Η μάρκα που ίδρυσε ο Walter Owen Bentley, στο πέρασμα των χρόνων έχει γίνει συνώνυμο της χειροποίητης, υπερπολυτελούς κατασκευής που συνδυάζεται με τεχνολογική υπεροχή 

Η 10η Ιουλίου 2019 αποτελεί ορόσημο για την Bentley και την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η μάρκα με έδρα το Crewe της Αγγλίας, συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής, καθώς ιδρύθηκε πριν ακριβώς έναν αιώνα, το 1919! Πολύ λίγα brands έχουν αντέξει τόσο πολύ στο χρόνο και ανάμεσά τους ελάχιστες είναι αυτές που φέρουν τη σφραγίδα της υπερπολυτελούς μάρκας.

Η Bentley ιδρύθηκε από τον Walter Owen Bentley. Ο W.O., όπως ήταν ευρύτερα γνωστός, γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1888, όταν κυριαρχούσαν τα άλογα και τα κάρα. Μεγαλωμένος σε μία οικογένεια 11 ατόμων και με μέτριες επιδόσεις στο σχολείο, ο Bentley από νωρίς διακρίθηκε για το μηχανολογικό του ταλέντο. Το πάθος του ήταν ο ατμός και αυτό τον οδήγησε σε μία πρακτική εξάσκηση στους σιδηρόδρομους και τις ατμομηχανές, στα 16 του! Στην πορεία, ανακάλυψε τις μηχανές εσωτερικής καύσης και σύντομα ξεκίνησε να συμμετέχει σε αγώνες μοτοσυκλετών.

Εκείνη την περίοδο, εφηύρε ένα κράμα αλουμινίου-χαλκού για να φτιάχνει ελαφρύτερα πιστόνια για ένα δικό του αγωνιστικό αυτοκίνητο, λίγο πριν καταταγεί στο στρατό. Εκεί, εξέπληξε τους ανώτερούς του εφαρμόζοντας την ιδέα του των ελαφρύτερων πιστονιών σε κινητήρες αεροπλάνων, με αποτέλεσμα να του δώσουν πλήρη ελευθερία να σχεδιάσει τους δικούς του περιστροφικούς κινητήρες που πήραν το όνομά του, Bentley Rotary 1 και έμειναν γνωστοί ως BR1. Παράλληλα, είχε ξεσπάσει ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος και το Sopwith Camel, το διπλάνο που χρησιμοποίησε αυτούς τους κινητήρες, βοήθησε τα μέγιστα να κερδηθεί ο πόλεμος ενώ βρήκε μία θέση στο πάνθεο της αεροπορικής ιστορίας ως ένα από τα σημαντικότερα αεροσκάφη του 20ου αιώνα!

Με τη λήξη του πολέμου, ο Bentley αποφάσισε να περάσει όλη την τεχνογνωσία που είχε δημιουργήσει ο ίδιος αλλά και το έμφυτο μηχανολογικό του ταλέντο στην κατασκευή αυτοκινήτων. Για τις υπηρεσίες του στην πατρίδα κατά τον πόλεμο, το βρετανικό κράτος τον τίμησε με παράσημο που το συνόδευε το ποσό των 8.000 λιρών. Αυτό, ήταν το κεφάλαιο που επένδυσε ο Bentley για την ίδρυση της εταιρείας του και την πραγμάτωση του οράματός του, «να κατασκευάσει ένα καλό, ένα γρήγορο αυτοκίνητο, το καλύτερο στην κλάση του»! Ήταν η 10η Ιουλίου του 1919, η μέρα που σηματοδότησε το ξεκίνημα μίας από τις πιο ξεχωριστές μάρκες στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Για να τιμήσει την επέτειο, η Bentley Motors θα παρουσιάσει ειδικές εκδόσεις των μοντέλων της, οι οποίες θα κυκλοφορήσουν μέσα στη χρονιά. Παράλληλα, έχει προγραμματίσει μία ολόκληρη σειρά από ενέργειες ή εκδηλώσεις επετειακού χαρακτήρα αλλά και κυκλοφορία αντικειμένων εξαιρετικού design, κατασκευασμένων από ιδιαίτερα και πολύτιμα υλικά, στο πνεύμα της μάρκας. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν:

  • Επετειακό μεταλλικό έμβλημα στο αμάξωμα, στα μαρσπιέ και αντίστοιχο ραφτό στην ταπετσαρία των καθισμάτων των αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν μέσα στο 2019
  • Ένα περιορισμένης κυκλοφορίας ρολόι της Breitling με την ονομασία Premier Bentley Centenary Limited Edition, το οποίο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης
  • Μία έκθεση του Bonhams, του διάσημου βρετανικού οίκου δημοπρασιών, με πίνακες, γκραβούρες αλλά και προσωπικά είδη του W.O. Bentley
  • Μία ειδική σειρά επίπλων από τη Bentley Design, σε 100 μόλις αντίτυπα, η οποία παρουσιάστηκε στο Milan Salon de Mobile
  • Ο Opus, ο βρετανικός οίκος πολυτελών εκδόσεων παρουσίασε ένα συλλεκτικό λεύκωμα περιορισμένης κυκλοφορίας, βάρους 30 κιλών, το βαρύτερο λεύκωμα που παρουσιάστηκε ποτέ για μία μάρκα. Από αυτά, επτά αντίτυπα με την ονομασία 100 Carat Edition έχουν επένδυση χρυσού και τιμώνται 200.000 λίρες Αγγλίας έκαστο
  • Παράλληλα με τη συμμετοχή στις εφετινές «24 Ώρες του Λεμάν», ένας δρόμος στην πόλη του Λεμάν μετονομάστηκε σε “Rue des Bentley Boys” (Οδός των Bentley Boys), προς τιμήν των Bentley Boys, των εύπορων Βρετανών που τη δεκαετία του 1920 έκτισαν τη φήμη της Bentley ως σπορ μάρκας, οδηγώντας τα μοντέλα της και κατακτώντας ένδοξες νίκες σε σημαντικούς αγώνες. Χαρακτηριστικά, οι τέσσερις συνεχόμενες νίκες στις «24 Ώρες του Λεμάν», την περίοδο 1927-1930.

Τέλος, προκειμένου να τιμήσει την επέτειο, η Bentley παρουσιάζει ανήμερα στη συμπλήρωση των 100 χρόνων ένα εντυπωσιακό concept car, το Bentley EXP 100 GT. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο μηδενικών ρύπων το οποίο «προορίζεται να χαρίσει μοναδικές εμπειρίες μέσα από ένα τέλειο κράμα τεχνολογίας και κορυφαίας κατασκευής». Το EXP 100 GT είναι το αποτέλεσμα καινοτόμου design και απόλυτης τεχνολογικής έμπνευσης των μηχανικών της Bentley, που δίνουν πρωτοφανές νόημα στην χειροποίητη κατασκευή, θέλοντας να κάνουν μία επίδειξη των δυνατοτήτων της μάρκας καθώς μπαίνει στο δεύτερο αιώνα ζωής της.

ΕΚΑΤΟΝΤΑΕΤΗΡΙΔΑ BENTLEY

1910 – 1919

Γεννημένος το 1888 ο W.O. Bentley μεγάλωσε ως ενθουσιώδης μηχανικός. Απαξίωσε τα αυτοκίνητα του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα, θεωρώντας τα επικίνδυνα, απλοϊκά και θορυβώδη. Οπότε για τους ανθρώπους γύρω του δεν ήταν έκπληξη το ότι ο W.O. έστρεψε την προσοχή του στην κατασκευή αυτοκινήτων που θα ικανοποιούσαν καταρχήν τις εξαιρετικά υψηλές δικές του προσδοκίες ως οδηγού, μηχανικού και gentleman.

H Bentley Motors ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1919 και το Σεπτέμβριο του 1921 η πρώτη Bentley παραγωγής έφυγε από το εργοστάσιο και παραδόθηκε, με υπερηφάνεια από την πλευρά των ανθρώπων της εταιρείας, στον ιδιοκτήτη της Noel van Raalte, ο οποίος είχε καταβάλει για να την αποκτήσει το ποσό των £ 1.050. Το αυτοκίνητο διέθετε τη χαρακτηριστική μάσκα των Bentley καθώς και το λογότυπο του «ιπτάμενου Β». 

1920 – 1929

Οι Bentley της δεκαετίας του 1920 συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο ξεχωριστών αυτοκινήτων εκείνης της εποχής. Ο W.O. Bentley έγινε ένθερμος οπαδός της εξέλιξης ενός αγωνιστικού κινητήρα. Το «ήθελα να κάνω ένα καλό, ένα γρήγορο αυτοκίνητο, το καλύτερο στην κλάση του» οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου κινητήρα 3.000 κυβικών της Bentley, ο οποίος απέδιδε 85 bhp και εξασφάλιζε μια τελική ταχύτητα 80 mph (128 χλμ./ ώρα).   

Στην Ινδιανάπολη, στη Νήσο του Μαν και στο Μπρούκλαντς επιτεύχθηκαν μια σειρά από ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής. Παράλληλα δεν θα πρέπει να περνάνε απαρατήρητα τα θρυλικά επιτεύγματα των Bentley Boys, που κέρδισαν στο Le Mans το 1924, το 1927, το 1928, το 1929 και το 1930 και έκαναν τις αγωνιστικές επιτυχίες της Bentley γνωστές σε όλο τον κόσμο.

1930 – 1939

Η δεκαετία του 1930 έφερε πολλές προκλήσεις για τη Bentley. Παρά τις αγωνιστικές επιτυχίες της και τη δημόσια αναγνώρισή της, η Bentley Motors αντιμετώπισε οικονομικές δυσκολίες και το 1931 η Rolls-Royce την εξαγόρασε. Η παραγωγή μεταφέρθηκε στο Ντέρμπι, όπου κατασκευάστηκε το νέο Silent Sports Car των 3,5 λίτρων, που συνδύαζε τα καλύτερα χαρακτηριστικά και των δύο εταιρειών – ευελιξία με πολυτέλεια, δύναμη με ησυχία.

Το 1930, ο Woolf Barnato (Διευθύνων Σύμβουλος της Bentley από το 1926 έως το 1931 και νικητής του Le Mans, το 1928 και το 1929) έβαλε ένα στοίχημα £ 100 πως θα μπορούσε να φτάσει στο Λονδίνο από τις Κάννες, πριν το Le Train Bleu που ξεκινούσε από τις Κάννες φτάσει στο Καλέ. Κέρδισε το στοίχημά του, προλαβαίνοντας το τρένο και μάλιστα με άνεση με την Speed Six saloon του των 6 ½ λίτρων. Με την χαμηλή της οροφή και το εκφραστικό της καπό, η Speed Six αποτελεί την επιτομή της ισχύος, της αντοχής και της δυναμικής εικόνας των προπολεμικών Grand Tourer της Bentley. Το τμήμα σχεδιασμού του Crewe την αναφέρει ως βασικό στοιχείο έμπνευσης για τις σημερινές Bentley.

1940 – 1949

Η μετακίνηση στο Crewe το 1946, αμέσως μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, εξασφάλισε στην εταιρεία πρόσβαση σε μια κοινότητα μηχανικών με υψηλή ειδίκευση, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του πολέμου είχαν μεταναστεύσει σε αυτό το ζωντανό βιομηχανικό κέντρο. Με προηγμένες τεχνολογίες και μια νέα προσέγγιση σε ότι αφορά την κατασκευή, η Bentley κατάφερε για πρώτη φορά να κατασκευάσει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, έτοιμο να οδηγηθεί στα όριά του. Ένα από τους πρώτα που κατασκευάστηκαν ως Bentley και όχι ως πλαίσιο και προσαρμοσμένο αμάξωμα κάποιας καροσερίας ήταν η Mark VI. Το εργοστάσιο στο Crewe είναι τώρα ένας τόπος όπου η ακρίβεια του παρόντος συναντά το πάθος του παρελθόντος.

1950 – 1959

Η πρόοδος που προήλθε από τη μετάβαση στο Crewe στη δεκαετία του ’40 επέτρεψε στη Bentley Motors να μετατρέπει καλά αυτοκίνητα σε πολυτελή grand tourers υψηλών επιδόσεων.

Το 1952 παρουσιάστηκε η Bentley R-Type Continental, ένα κουπέ με αμάξωμα Mulliner και τελική ταχύτητα που προσέγγιζε τα 120 mph (192 χλμ./ ώρα), η οποία το καθιστούσε το πιο γρήγορο τετραθέσιο αυτοκίνητο στον κόσμο και πολύ γρήγορα του εξασφάλισε τη φήμη του κορυφαίου πολυτελούς μοντέλου επιδόσεων. Πρόκειται για την τελευταία Bentley που κατασκευάστηκε χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη Rolls-Royce για 30 χρόνια, ενώ τρία χρόνια αργότερα παρουσιάστηκαν οι εκδόσεις drop head coupe (καμπριολέ) και sports saloon.

Tο 1957 η Bentley παρουσίασε την καινούργια, πολυαναμενόμενη τετράθυρη Bentley Continental Flying Spur, ενώ η Bentley S2 ακολούθησε το 1959. Χρησιμοποιούσε έναν ολοκαίνουριο αλουμινένιο V8 6,2 λίτρων, ο οποίος αντικατέστησε τον εξακύλινδρο που εξελίχθηκε αρχικά για τα μοντέλα της Rolls-Royce τη δεκαετία του 1920.

1960 – 1969

Η δεκαετία του 1960 έφερε μια συνεχή ανάπτυξη στην Bentley Motors. Το 1965 η Bentley T παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, ενώ το 1971 το όνομά της έγινε Bentley Corniche. Το 1984 η επωνυμία της άλλαξε σε Continental, όπως την γνωρίζουμε και σήμερα. Η Bentley Τ θεωρήθηκε από τους λάτρεις της μάρκας ως μια επανάσταση της σπορ παράδοσής της, χάρη στο εντυπωσιακό σχεδιασμό και τις εξαιρετικές επιδόσεις της.  

1970 – 1979

Η δεκαετία του 1970 είναι μια δεκαετία ορόσημο στην ιστορία της Bentley Motors. Ο ιδρυτής, ενθουσιώδης μηχανικός και δημιουργός των πιο επιθυμητών grand tourers υψηλών επιδόσεων στον κόσμο, ο W.O. Bentley, πεθαίνει τον Αύγουστο του 1971 σε ηλικία 82 ετών.

Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, η συνεργασία με τη Rolls-Royce αλλά και με καροσερίες όπως η Mulliner, άφησαν ένα ανεξίτηλο σημάδι εκλεπτυσμένης πολυτέλειας στο DNA της Bentley, το οποίο ο ίδιος ο W.O. θα είχε εγκρίνει. Στη δεκαετία του ’70, ο διάσημος V8 επανασχεδιάστηκε με αύξηση της χωρητικότητάς του στα 6,75 λίτρα, η οποία διατηρείται μέχρι και σήμερα.  

1980 – 1989

Τη δεκαετία του 1980 η ταυτότητα Bentley εξελίχθηκε και τέθηκαν οι βάσεις για την τρέχουσα γκάμα της μάρκας. Η παράδοση της Bentley στο Le Mans αντανακλάται στο όνομα της νέας σειράς Τ, της Mulsanne, η οποία επωφελείται και από μια νέας σχεδίασης πίσω ανάρτηση. Το 1982 παρουσιάζεται μια υψηλών επιδόσεων «Turbo» Mulsanne, που χρειαζόταν από τα 0 έως τα 60 mph μόλις 7 δευτερόλεπτα, ενώ το 1985 η Mulsanne εξελίσσεται για άλλη μια φορά και γίνεται Turbo R, τότε η πιο γρήγορη Bentley όλων των εποχών.

Το 1984 η Bentley Corniche μετονομάστηκε σε Continental και εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα.  Μέχρι το 1989 τα μισά από τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν στο Crewe ήταν Bentleys. Δέκα χρόνια μετά την παρουσίαση της Mulsanne Turbo, πλέον η αναλογία πωλήσεων μεταξύ Bentley και Rolls-Royce ήταν 2:1.

1990 – 1999

Η εξαγορά της Bentley από τον όμιλο Volkswagen το 1998 πρόσθεσε πόρους, νέες τεχνολογίες και ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στη δυναμική της αναγέννησης της Bentley. Ανακοινώθηκε πως η Bentley και η Rolls-Royce θα είναι και πάλι ξεχωριστές εταιρείες, έπειτα από 67 κοινά χρόνια, καθώς και ότι η Volkswagen AG θα επενδύσει £ 500 εκατομμύρια στη μάρκα Bentley, στο εργοστάσιο στο Crewe και στην εξέλιξη ενός ολοκαίνουριου μοντέλου. Επίσης ενισχύθηκε η πρόθεση της Bentley να παραμείνει μια εξ ολοκλήρου βρετανική εταιρεία.

Τη δεκαετία του 1930 και ανήκοντας στη Rolls-Royce τα πτερύγια του λογότυπου της Bentley έγιναν πιο ευθύγραμμα και αεροδυναμικά και απέκτησαν ίσο αριθμό φτερών εκατέρωθεν. Η ασυμμετρία του λογότυπου αποκαταστάθηκε το 1990 και έκτοτε αναθεωρείται συνεχώς προκειμένου να εξασφαλίζει μια διαχρονική αίσθηση στην ταυτότητα των Bentley. Το λογότυπο ενσωματώνει τις νέες αξίες ενώ δεν παύει να σέβεται το παρελθόν.

2000 – 2009

Το 2001 η Bentley αναβίωσε το παρελθόν και την παράδοσή της επιστρέφοντας στις 24 Ώρες του Le Mans με δύο EXP Speed ​​8. Η ομάδα τερμάτισε τρίτη, φέρνοντας την Bentley και πάλι στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 71 χρόνια. Το 2001 η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει την πρώτη ειδικής σχεδίασης Bentley State Limousine, την οποία παρήγγειλε μέσω της Bentley Mulliner, η Αυτού Μεγαλειότης η Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας, με την ευκαιρία του Χρυσού Ιωβηλαίου της (Golden Jubilee). Πρόκειται για την πρώτη Bentley που χρησιμοποιήθηκε για κρατικές υποθέσεις και εκδηλώσεις.

Το 2003 παρουσιάστηκε η Continental GT – το πρώτο μοντέλο της σύγχρονης εποχής της Bentley. Εμπνευσμένο από την R-Type, η πρώτη Continental GT δημιούργησε μια καινούργια κατηγορία – αυτή των σύγχρονων, πολυτελών Grand Tourer.

Το 2009 ήταν επίσης ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της Bentley. Στο πλαίσιο του εορτασμού των 90 χρόνων της Bentley Motors, η ολοκαίνουργια Bentley Mulsanne, η οποία ενσωμάτωνε την τεράστια εμπειρία εννέα δεκαετιών, προστίθεται στη γκάμα. Η Bentley Mulsanne εκπροσωπούσε τα υψηλότερα πρότυπα της σύγχρονης τεχνολογίας, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστή στις αξίες και τις φιλοδοξίες του W.O Bentley, μεταφέροντας την παράδοση των τεχνιτών και της απόλυτης πολυτέλειας στο μέλλον της Bentley.

2010 – 2019

Το 2015, η Bentley παρουσίασε τη Bentayga – το πρώτο πολυτελές SUV και το τέταρτο μοντέλο της γκάμας της. Το πιο γρήγορο, το πιο ισχυρό, πολυτελές και exclusive SUV στον κόσμο. Το 2018 παρουσιάστηκε η ολοκαίνουρια Continental GT της τρίτης γενιάς. Πιο επιθετική, πιο ελαφριά, πιο γρήγορη και πιο εκλεπτυσμένη από ποτέ, η τρίτη γενιά της Continental GT είναι το απόλυτο Grand Tourer. Από το 2003, η Bentley έχει παραδώσει στους πελάτες της περίπου 70.000 Continental GTs, καθιστώντας την πιο επιτυχημένη Bentley της ιστορίας.

ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ BENTLEY

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

  • Η Bentley ιδρύθηκε το 1919 από τον Walter Owen Bentley, ή τον W.O. όπως ήταν ευρέως γνωστός
  • Το όραμα του W.O. για την Bentley παραμένει τόσο επίκαιρο όσο και τότε: «Να κατασκευάσει ένα καλό, ένα γρήγορο αυτοκίνητο, το καλύτερο στην κλάση του»
  • Το πρώτο αυτοκίνητο της Bentley, η EXP 1, κατασκευάστηκε το 1919 στο Λονδίνο
  • Μέχρι το 1931 το Cricklewood ήταν το πρώτο «σπίτι» της Bentley
  • Εκείνη τη χρονιά η Rolls-Royce αγόρασε την εταιρεία για 125.275 στερλίνες. Από τότε και έως το 1940 η παραγωγή μεταφέρθηκε στο Derby όπου κατασκευάζονταν οι περίφημες Derby Bentleys
  • Το εργοστάσιο Pyms Lane χτίστηκε το 1938, αρχικά για την κατασκευή του αεροσκάφους Merlin – 26.065 κινητήρες κατασκευάστηκαν την περίοδο 1938-1946
  • Το 1946 ξεκίνησε η παραγωγή αυτοκινήτων στο Crewe, η πρώτη Bentley που κύλησε από την γραμμή ήταν μια Mark V1
  • Το 1998 η Bentley εξαγοράστηκε από το Volkswagen Group, με άμεση επένδυση άνω του 1 δισ. στερλινών για την αναβάθμιση του εργοστασίου

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ

  • Η Bentley απασχολεί περισσότερους από 4.000 εργαζόμενους στην έδρα της, στο Pyms Lane, στο Crewe του Cheshire
  • Η Bentley έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους κορυφαίους εργοδότες της Βρετανίας τα τελευταία πέντε χρόνια
  • Από το τέλος του 2015, η Bentley δραστηριοποιείται σε 58 διαφορετικές αγορές, με 203 συνεργάτες λιανικής
  • Τα τελευταία χρόνια η μάρκα έχει σταθεροποιηθεί σε περισσότερες από 10.000 παραδόσεις αυτοκινήτων σε πελάτες το χρόνο
  • Πέρα από τα αυτοκίνητα, η Bentley ασχολείται επίσης με κοινωνικής ωφέλειας έργα φιλανθρωπικού σκοπού
  • Η Bentley ενθαρρύνει τα σχολεία της τοπικής κοινότητας προσφέροντας 150 θέσεις εργασίας στους μαθητές της περιοχής Crewe.
  • Πιστή στο πνεύμα και την ιστορία του ιδρυτή της, η Bentley συνεχίζει να επενδύει στα μελλοντικά ταλέντα εστιάζοντας σε περισσότερους από 36 μαθητευόμενους, 40 προπτυχιακούς και 24 πτυχιούχους σε τομείς όπως είναι μεταξύ άλλων η παραγωγή, η μηχανολογία και το after sales

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BENTLEY

  • Από το 1946 το εργοστάσιο Pyms Lane στο Crewe είναι το σπίτι της Bentley
  • Το εργοστάσιο της Bentley Motors είναι μια πλήρως ολοκληρωμένη εγκατάσταση – περιλαμβάνει όλες τις μονάδες παραγωγής από τη Σχεδίαση, τη Μηχανολογία, την Παραγωγή, την Ποιότητα, τις Πωλήσεις & Μάρκετινγκ – Όλα πραγματοποιούνται στο Crewe
  • Η εγκατάσταση καλύπτει μια έκταση 521.111 τ.μ. με 166.930 τ.μ. εσωτερικών χώρων
  • Η Pyms Lane φιλοξενεί επίσης το CW1 House, τον κορυφαίο χώρο επίδειξης της Bentley του οποίου η ονομασία προκύπτει από τον ταχυδρομικό κώδικα του Bentley
  • 20.815 ηλιακοί συλλέκτες στην οροφή του εργοστασίου της Bentley παρέχουν μέχρι και το 40% των ηλεκτρικών απαιτήσεων της εγκατάστασης εξοικονομώντας περίπου 2.150 τόνους εκπομπών CO2 το χρόνο. Καταλαμβάνουν πάνω από 3,45 εκτάρια της οροφής και παράγουν αρκετή ενέργεια για να τροφοδοτηθούν 1.200 σπίτια ετησίως
  • Το εργοστάσιο της Bentley είναι το πρώτο στην Βρετανία που επιτυγχάνει τόσο το περιβαλλοντικό πρότυπο ISO 14001 όσο και το πρότυπο διαχείρισης ενέργειας ISO 50001. Ενώ η εταιρεία έχει δεκαπλασιάσει τον όγκο παραγωγής της στην τελευταία δεκαετία, η ποσότητα ενέργειας που καταναλώνεται ανά αυτοκίνητο μειώθηκε περισσότερο από 60%.
  • Η Bentley έχει γίνει ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου που θα του απονεμηθεί το τριπλό πρότυπο Carbon Trust σχετικά με την μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, νερού και αποβλήτων
  • Οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης που υπάρχουν στο εργοστάσιο Recycling αυξήθηκαν από 85% το 2013 σε 96,5% το 2015
  • Η μέση διάρκεια υπηρεσίας στη Bentley είναι 12 έτη
  • Σήμερα υπάρχουν 444 υπάλληλοι της Bentley που πηγαίνουν στην εργασία τους χρησιμοποιώντας ποδήλατο, συμμετέχοντας σε σχετικό πρόγραμμα της εταιρείας
  • Περισσότερες από 700 επιχειρήσεις από 31 χώρες και πέντε ηπείρους προμηθεύουν με 18.000 εξαρτήματα το Crewe – 82 προμηθευτές βρίσκονται σε ακτίνα 80 χιλιομέτρων από το εργοστάσιο
  • Η εγκατάσταση της Bentley ‘Genuine Parts Crewe’ στο πάρκο Orion στο Crewe, διαθέτει πάνω από 60.000 ανταλλακτικά, παρέχοντας υποστήριξη για όλα τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από το 1955 μέχρι σήμερα
  • Το πάρκο Orion έχει εγκαταστάσεις για να «κόψει» ένα κλειδί χωρίς πρωτότυπο αντίγραφο, για Bentley που χρονολογούνται στις αρχές της δεκαετίας του 1960
  • Η μεγαλύτερη Bentley Boutique στον κόσμο βρίσκεται στην υποδοχή της Bentley όπου διατίθενται πάνω από 130 αντικείμενα από τη συλλογή Bentley Collection. Στα δημοφιλή αντικείμενα περιλαμβάνονται μια μαύρη και κόκκινη δερμάτινη τσάντα, ένα στυλό Bentley Wings και USB σε σχήμα κλειδιού Bentley

ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑ

  • Κατά μέσον όρο την ημέρα κατασκευάζονται 26 Continental, 5 Mulsanne και 31 Bentayga
  • Από την αρχή μέχρι το τέλος χρειάζονται περίπου 110 ώρες για να κατασκευαστεί μία Continental GT, περίπου 130 για μια Flying Spur, 130 για μια Bentayga και γύρω στις 400 για μια Mulsanne. Στις γραμμές παραγωγής Continental και Flying Spur εργάζονται 537 εργαζόμενοι
  • Στις γραμμές παραγωγής της Mulsanne εργάζονται 83 εργαζόμενοι
  • Η Bentley αναγνωρίζεται ως κέντρο αριστείας για την επεξεργασία ξύλου, δέρματος και W12 κινητήρων εντός του ομίλου Volkswagen
  • Χρειάζονται 30 άτομα και 13,5 ώρες για την κατασκευή ενός W12 κινητήρα
  • Για να ολοκληρωθεί η εσωτερική επένδυση μιας Mulsanne απαιτούνται 136 ώρες
  • Για τη ραφή της καμπίνας σε χρώματα αντίθεσης απαιτούνται επιπλέον 25-40 ώρες, ανάλογα με την επιλογή του πελάτη
  • Περίπου 15 δέρματα ταύρων «ντύνουν» κάθε Mulsanne, περίπου 14 την Bentayga, 13 την Flying Spur, 11 την Continental και 10 την έκδοση Convertible
  • Κάθε τιμόνι της Mulsanne απαιτεί ένα άτομο, 10 μέτρα νήματος, 5 ώρες και 620 βελονιές για να ολοκληρωθεί
  • Κάθε επένδυση ξύλου μέσα σε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο προέρχεται από το ίδιο δένδρο. Και αυτό ώστε να διασφαλιστεί ότι το σχέδιο και το χρώμα είναι το ίδιο σε όλο το αυτοκίνητο και παραμένει ομοιογενές καθώς αυτό ωριμάζει
  • Κάθε επένδυση αποτελείται από 24 φύλλα
  • Ένας ειδικός της Bentley επιβλέπει περίπου 25.000 τετραγωνικά μέτρα καπλαμά σε ακατέργαστη μορφή, ελέγχει κάθε ίντσα για να εξασφαλίσει ότι είναι της καλύτερης ποιότητας σε μια διαδικασία που διαρκεί δύο ημέρες
  • Στη Mulsanne απαιτείται ο ανθρώπινος παράγοντας για να επιτευχθεί η καλύτερη βιομηχανική βαφή. Η διαδικασία απαιτεί μια ομάδα ειδικών για 12 ώρες αμμοβολής και στιλβώματος σε κάθε αυτοκίνητο
  • Στην παραγωγή της Mulsanne συμμετέχουν 300 υπάλληλοι της Bentley, ενώ 1.055 συμμετέχουν στην κατασκευή των Continental και Flying Spur

MULLINER

  • Το Mulliner Tourbillon για το ρολόι Breitling στο ταμπλό της Bentayga κτυπά 28.800 φορές την ώρα, εξασφαλίζοντας ακριβέστατο χρόνο
  • Η πέτρα που χρησιμοποιεί η Mulliner για τις πέτρινες επενδύσεις άρχισε να διαμορφώνεται πριν από 200 εκατομμύρια χρόνια
  • Χρειάζονται περίπου 37 ώρες για να ραφτεί το γαζί στις βασικές περιοχές μιας Mulsanne. Στην έκδοση Mulliner ακόμα περισσότερες περιοχές μπορούν να προσωποποιηθούν με αυτό το πολυτελές μοτίβο.
  • Υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας με οποιαδήποτε ιδέα αποθηκευτικού χώρου
  • Υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας παιδικών καθισμάτων που θα έχουν το ίδιο δέρμα, επένδυση ή γαζί με αυτά του αυτοκινήτου ή με οποιαδήποτε άλλο συνδυασμό επιλέξει ο πελάτης
  • Στο ταμπλό του αυτοκινήτου είναι δυνατό να αποτυπωθεί τρισδιάστατα οποιαδήποτε παράσταση επιθυμεί ο πελάτης, ακόμα και ένας θυρεός, με τη χρήση CAD τεχνολογίας, με απαιτούμενο χρόνο περίπου 8-10 ανθρωποωρών με το τελικό αποτέλεσμα να έχει πάνω από 20.000 γαζιά
Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close