Mazda CX-3 1.8 Auto AWD [test drive]

Η επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα αποτελεί καλό νέο! Πόσο μάλιστα όταν εισέρχεται με μοντέλα που απευθύνονται στις πιο ενδιαφέρουσες εμπορικά κατηγορίες.

Κυρίες και κύριοι, το CX-3. Ένα μικρό SUV, το οποίο προσφέρεται σε δικίνητες, όσο και τετρακίνητες εκδόσεις, βασίζεται επάνω στο πάτωμα του Mazda 2 και έρχεται να δώσει το παρών στην απαιτητική κατηγορία Β. Τετρακίνητο και αυτόματο, στην προκειμένη περίπτωση, αποτέλεσε το ιδανικό όχημα για μία καλοκαιρινή εξόρμηση από την Αθήνα στο Πήλιο, δίνοντας μας την ευκαιρία να το χορτάσουμε σε χιλιόμετρα. Τόσο στην εθνική, όσο και σε κάθε άλλου είδους διαδρομή.

Η πρώτη εντύπωση προέρχεται από την εξωτερική εμφάνιση και είναι απόλυτα θετική. Οι σχεδιαστές της φίρμας έχουν κάνει πραγματικά πολύ καλή δουλειά, δίνοντας με διαφορά το πιο δυναμικό αμάξωμα αλλά και ένα από τα πιο καλαίσθητα που μπορεί κανείς να βρει, μεταξύ του άμεσου ανταγωνισμού. Αυτό μάλιστα τονίζεται ακόμα περισσότερο από τον εξαιρετικό Soul Red Crystal χρωματισμό.

Και μέσα όμως, η γεύση που αφήνει είναι θετική. To design του ταμπλό έχει μία μεταμοντέρνα προσέγγιση, με διαφορετικού σχεδιασμού αεραγωγούς για τον οδηγό και το συνοδικό. Από τα τετριμμένα ξεφεύγει και ο πίνακας οργάνων, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει το στροφόμετρο. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας. Αντικειμενικά, δεν θα βρει κανείς εύκολα στον ανταγωνισμό φιλέτα alcantara στο ταμπλό και στις πόρτες, αλλά και άλλες επενδύσεις δέρματος, σε σημεία όπως το πάνω μέρος του πίνακα των οργάνων. Παρόλα αυτά, ο πλουραλισμός των διαφορετικών χρωματικών τόνων αυτών, ίσως έπρεπε να διατηρηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα.

Από άποψης εξοπλισμού, στην πλούσια έκδοση revolution top της δοκιμής, δεν λείπει απολύτως τίποτα. Από το Mazda Radar Cruise control και τον έλεγχο κόπωσης του οδηγού, μέχρι το HUD, το ηχοσύστημα της Bose και όλα τα ηλεκτρονικά που ελέγχουν τις τυφλές γωνίες, τη διατήρηση λωρίδας και την αυτόματη πέδηση σε περίπτωση ανάγκης, τα πάντα είναι εδώ. Υπό ένα πολύ αυστηρό πρίσμα, θα θέλαμε ίσως μία μεγαλύτερη από τη διαθέσιμη 7 ιντσών οθόνη, η οποία μάλιστα να είναι και αφής. Με δεδομένο όμως ότι το CX-3 δεν είναι καινούριο σαν υλοποίηση -μετράει ήδη 4 χρόνια στην πλάτη του- δεν μπορεί κανείς να έχει τα πάντα.

Το άλλο που θα θέλαμε -αυτή τη φορά πιο ρεαλιστικό- θα ήταν να υπάρχει λίγο περισσότερος διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Εκεί, καλώς ή κακώς, όσοι χρειαστεί να κάτσουν πίσω δεν θα μπορέσουν να νιώσουν τόσο άνετα. Τουλάχιστον, υπάρχει αρκετός αέρας πάνω από το κεφάλι τους. Σε ο,τι αφορά τώρα το διαμέρισμα των αποσκευών, δεν πρόκειται να ενθουσιάσει με τα 350 λίτρα χωρητικότητας που προσφέρει, έχει όμως μεγάλο άνοιγμα και είναι πλήρως αξιοποιήσιμο.

photos: nmarinopoulos

Για τις ανάγκες της κίνησης, η γκάμα του CX-3 περιλαμβάνει σύνολα τόσο βενζίνης, όσο και πετρελαίου. Η diesel έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας έχει χωρητικότητα 1,8 λίτρων και ισχύ 116 ίππων, με 270 Nm ροπής. Οι τιμές αυτές είναι παραπάνω από αρκετές για να κινήσουν αξιοπρεπώς το βάρους 1.385 κιλών αυτοκίνητο. Στο ρελαντί υπάρχει εμφανής ο κλασικός ήχος του πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος όμως αλλάζει χροιά με το πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Γενικά, ως σύνολο, θα ικανοποιήσει με την ελαστικότητα και τη ροπή που προσφέρει από χαμηλά. Συνεργάζεται επίσης καλά με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Το τελευταίο προσφέρει και σειριακές αλλαγές μέσω των paddles, ενίοτε όμως -στην αυτόματη διαμόρφωση- μπορεί να μπερδέψει με την εναλλαγή των σχέσεων. Το λιγότερο δυνατό σημείο στο συγκεκριμένο πακέτο κινητήρας-αυτόματο κιβώτιο-τετρακίνηση είναι η κατανάλωση. Στην πράξη είναι σχεδόν αδύνατο να καταφέρει κανείς να πετύχει τιμή κάτω από τα 7 λίτρα/ 100 χλμ. Η τιμή αυτή δεν είναι βεβαίως υπερβολική, κρίνεται όμως αυξημένη, σε σχέση με άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, το CX-3 κλίνει περισσότερο προς μία σπορτίφ λογική, παρά στην απόλυτη άνεση. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν οι 18 ιντσών τροχοί και το σχετικά σφιχτό setup των αναρτήσεων. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές, το τιμόνι σχετικά γρήγορο -αν και λίγο ασαφές- ενώ και τα φρένα δείχνουν πρόθυμα να επιβραδύνουν άμεσα, ακόμα και από πολλά χλμ./ώρα. Η προσφερόμενη άνεση είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο όχημα, οι αναρτήσεις όμως σε μία σχετικά μεγάλη λακκούβα μπορούν να τερματίσουν, περνώντας κατόπιν τον κραδασμό αφιλτράριστο εντός.

Αντίστοιχα ελλιπής είναι και η ηχομόνωση του εσωτερικού. Ο ήχος του κινητήρα, σε συνδυασμό με το θόρυβο από την κύλιση, αρχίζουν να ενοχλούν από κάποιο σημείο και μετά, όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Σχετικά με τον οδηγό, θα ικανοποιηθεί από τη θέση οδήγησης, παρότι η περιμετρική ορατότητα προς τα πίσω περιορίζεται κάπως από τα μικρά παράθυρα.

Στο δια ταύτα, το CX-3 αποτελεί σίγουρα μία ενδιαφέρουσα προσθήκη στην κατηγορία των μικρών SUV. Με σαφή πλεονεκτήματα ως προς τον εξοπλισμό, την ποιότητα των υλικών και την εξωτερική (και ας είναι αυτό υποκειμενικό…) εμφάνιση, αλλά και με σημεία που δείχνει κάπως τα χρόνια του, μπορεί να διεκδικήσει τη δική του θέση στην αγορά. Από την πλευρά μας, πιθανά να στρεφόμασταν σε κάποια πιο απλή εκδοχή του, χωρίς την -πιθανά αχρείαστη- τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο, όπου ανεβάζουν το ούτως ή άλλως σχετικά υψηλό τελικό κόστος.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MAZDA

Mazda CX-3 1.8 Auto AWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.759 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 89,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθέτηση/ τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.600-2.600 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 179 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,6 / 5,2 / 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 602 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 137 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Aυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Toyo Proxes R52, 215/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.275 x 1.765 x 1.535 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.520 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.260 lt
Απόβαρο 1.385 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 24.263€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close