ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κιβώτια ταχυτήτων;

Στα συμβατικά αυτοκίνητα μια μηχανή εσωτερικής καύσης εξαρτάται σε τεράστιο βαθμό από ένα σωστά κλιμακούμενο κιβώτιο.

Στα ηλεκτρικά δεν ισχύει το ίδιο αφού ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να μεταφέρει απευθείας την ισχύ του στο διαφορικό μέσω ενός μονοβάθμιου μειωτήρα. Τόσο λόγω της αμεσότητας της ροπής του όσο και επειδή έχει πολύ μεγάλο εύρος στροφών. Ωστόσο, στην πράξη απαιτείται σωστή διαχείριση της ισχύος και της διαχείρισης ενέργειας και για αυτό συνήθως χρησιμοποιούνται κιβώτια με δύο σχέσεις.

Όπως ένα νέο που παρουσίασε η ZF για αποκλειστική χρήση σε ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα. Μάλιστα το κιβώτιο δύο σχέσεων είναι ενσωματωμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 140 kW (218 PS). Μάλιστα η ZF έχει προβλέψει και μεγαλύτερη ισχύ έως 250 kW (340 PS) για σπορ μοντέλα.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία και σε σχέση με ένα κιβώτιο μονής σχέσης επιτυγχάνεται έως 5% μεγαλύτερη αυτονομία. Η αλλαγή από την 1η στην 2η σχέση πραγματοποιείται στα 70 χλμ./ώρα, ενώ μέσω της γραμμής CAN και με τα δεδομένα του GPS υπάρχει βέλτιστη λειτουργία Eco-mode με πρόβλεψη διαδρομής.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close