Hyundai Tucson Hybrid 1.6 CRDi 7-DCT 4WD 48V [test drive]

Συνδυάζοντας την πετρελαιοκίνηση με την υβριδική τεχνολογία, η Hyundai ρίχνει στο τραπέζι μία αρκετά ενδιαφέρουσα έκδοση του δημοφιλούς της SUV.

Από τον μακρόσυρτο τίτλο και μόνο καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για ένα μοντέλο σχετικά «φορτωμένο». Και, πράγματι, έτσι είναι. Με τη νεότερη εκδοχή του Tucson η Hyundai φαίνεται λες και προσπαθεί να επιδείξει κάποιου είδους τεχνολογική υπεροχή και ολοκλήρωση έναντι των υπολοίπων. Δεν θα σχολιάσουμε το αν τα καταφέρνει, θα πούμε όμως ότι το συγκεκριμένο είναι ένα μοντέλο που τράβηξε την προσοχή μας.

Ξεκινώντας από τη σημαντικότερη, ίσως, προσθήκη, αυτό το 48V που θα διαβάσει κανείς στα λογότυπα επάνω στα φτερά σημαίνει πως το Tucson ανοίγει πλέον την πόρτα της ηλεκτροκίνησης. Ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα ανάλογης τάσης έρχεται να προστεθεί στο ήδη υπάρχον. Μαζί του ένας συσσωρευτής ιόντων λιθίου 0,44 KWh, με χωρητικότητα 9,7 Ah και μέγιστη ένταση 400 Α, καθώς και ένας ηλεκτροκινητήρας 16 PS, που λειτουργεί ταυτόχρονα ως γεννήτρια και μίζα.

Πρακτικά, μιλάμε για ένα mild-hybrid σύστημα, που δεν έχει αρκετή ισχύ για να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Έρχεται όμως να υποβοηθήσει το έργο του συμβατικού κινητήρα, δίνοντας πιο γρήγορα περισσότερη ροπή σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ και περιορίζοντας παράλληλα την κατανάλωση κατά 7%. Στην πράξη, αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και γίνεται εμφανές τόσο στην αίσθηση του αυτοκινήτου όσο και μέσω του σχετικού γραφήματος στον πίνακα οργάνων.

Ως κύρια μονάδα ισχύος παραμένει ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων και των 136 ίππων. Ο συνδυασμός των δύο προσφέρει ικανοποιητική ροπή, από τις στροφές του ρελαντί. Υπό κανονικές συνθήκες, ο οδηγός δεν θα νιώσει ποτέ κενό. Αντιθέτως, θα εκτιμήσει τον πολιτισμένο χαρακτήρα, την ελαστικότητα και τη χαμηλή ηχητική υπογραφή. Σε έναν βαθμό, τα εύσημα ανήκουν στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, των 7 σχέσεων, το οποίο κάνει ακόμα πιο ομαλή την όλη διαδικασία της κίνησης. Με στρωτές αλλαγές στον σωστό χρόνο, αναβαθμίζει τη συνολική άνεση, αφήνοντας όμως ορισμένες λαβές για κριτική στο θέμα του kickdown, που δεν δείχνει τόσο γρήγορο.

Αυτή ακριβώς η άνεση και η ευχάριστη ατμόσφαιρα έρχεται να ενισχυθεί από την εικόνα του εσωτερικού. Από το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας δεν έλειπε τίποτα. Το αντίθετο μάλιστα. Από ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα δερμάτινα καθίσματα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα (ένα χαρακτηριστικό που διαθέτουν μόνο πολύ ακριβότερες προτάσεις), ένα πλήρες και λειτουργικό infotainment, μέχρι όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, αυτόματης πέδησης, Surround View Monitor 360 μοιρών και ό,τι άλλο μπορεί κανείς να ζητήσει.

Όλα αυτά, τυλιγμένα σε ένα καλαίσθητο ταμπλό, με ποιοτικά υλικά, προσεγμένη συναρμογή και καλή εργονομία. Ο μεν οδηγός θα εκτιμήσει την άνετη και εύκολα ρυθμιζόμενη στον σωματότυπό του θέση οδήγησης, καθώς και την καλή περιμετρική ορατότητα. Οι υπόλοιποι επιβάτες θα νιώσουν κι αυτοί άνετα, χάρη στον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω, καθώς και χάρη στη δυνατότητα της πίσω πλάτης να ρυθμίζεται σε διαφορετικές κλίσεις.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με το διαμέρισμα των αποσκευών, οι παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν ότι έχει περιοριστεί σε όγκο. Κάτι περισσότερο από 50 λίτρα του δαπέδου έχουν καταληφθεί από τον συσσωρευτή του υβριδικού συστήματος. Και πάλι, όμως, τα 459 λίτρα που απομένουν δεν μπορούν να θεωρηθούν λίγα.

Για όσους σκοπεύουν να αξιοποιήσουν τον SUV χαρακτήρα του –πέρα από θέματα εικόνας–, η εν λόγω έκδοση έρχεται με σύστημα τετρακίνησης. Υπό φυσιολογικές συνθήκες το 100% της ροπής οδηγείται στον μπροστινό άξονα, ενώ ανάλογα με τις ανάγκες η κατανομή φτάνει στο 50-50. Μάλιστα, υπάρχει και επιλογή κλειδώματος της ροπής 50-50 μεταξύ των δύο αξόνων. Εάν, ωστόσο, σκοπεύετε να κινείστε συχνά εκτός δρόμου, φροντίστε να μην επιλέξετε τα χαμηλοπρόφιλα supersport ελαστικά της Continental με τις ζάντες των 19 ιντσών…

Από άποψη επιδόσεων, το mild-hybrid Tucson δεν θα εντυπωσιάσει, ούτε όμως και θα προβληματίσει. Για όσους μετράνε τα νούμερα, μπορούν να στραφούν στη βενζινοκίνητη έκδοση των 177 ίππων. Δύναμη υπάρχει κι εδώ, όμως το σχετικά αυξημένο βάρος των 1.700 κιλών δεν είναι κάτι που κρύβεται. Αντίστοιχα, το γενικότερο στήσιμο του συνόλου είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένο προς την άνεση. Οι αναρτήσεις είναι μέτριας σκληρότητας κι έτσι διατηρούν λογικές κλίσεις στις στροφές, απορροφώντας παράλληλα τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το τιμόνι είναι μάλλον αδιάφορη, καθώς δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση. Παρ’ όλα αυτά, υπακούει στις εντολές και αλλάζει εύκολα και με σχετική ακρίβεια τη διεύθυνση του αυτοκινήτου. Η κίνηση στην πόλη γίνεται απροβλημάτιστα, όπως ακριβώς και η κίνηση στην εθνική, με την ευστάθεια να δίνει επιπλέον πόντους. Αν τώρα κανείς προσπαθήσει να το πιέσει σε δρόμο με στροφές, το Tucson θα ακολουθήσει, παραμένοντας προοδευτικό και δείχνοντας τα όριά του, χωρίς να αγχώσει. Ειδικά για το τελευταίο, πέρα από τη διαμόρφωση Sport που κάτι παραπάνω δίνει, υπάρχει και το ATCC, ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης στις στροφές, που συνεργάζεται με την τετρακίνηση και το ESP.

Με όλα αυτά, το πετρελαιοκίνητο, τετρακίνητο, αυτόματο και mild-hybrid Tucson καταφέρνει να προσδώσει μια σχεδόν premium νότα στις μετακινήσεις αυτού που θα το επιλέξει. Ποιοτικό και άνετο –άνω του μέσου όρου–, με δυναμική εμφάνιση, ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού, 5 χρόνια εγγύηση συν οδική βοήθεια και μια τιμή λογική για τα όσα προσφέρει, είναι ένα μοντέλο που έχει οπωσδήποτε λόγο ύπαρξης στην αγορά των μεσαίων SUV.

Μιλώντας με τιμές το υβριδικό Tucson ξεκινά απο τις 24.990€ στην έκδοση με τα 115 άλογα. Με το μοτέρ της δοκιμής μας οι τιμές ξεκινούν απο τις 26.190€ (χειροκίνητο με κίνηση μπροστά) και κορυφώνονται στο μοντέλο που οδηγήσαμε (αυτόματο 4×4) έως τις 31.990€.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Tucson1.6 CRDi 7-DCT 4WD 48V Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6kgm) / 2.000-2.250 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση/ Mild Hybrid κύκλωμα 48V με ηλεκτροκινητήρα 16 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,2 / 5,3 / 5,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 939 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 127 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Aυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact 5, 245/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.480 x 1.850 x 1.660 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Offroad γωνίες
Απόσταση από το έδαφος

1.604 / 1.615 mm
Πρόσβασης 17,9, Διαφυγής 24,5, Ράμπας 19,5
172 mm

Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 459-1.449 lt
Απόβαρο 1.701 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 26.190€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close