NEA

Τέλη κυκλοφορίας: Τέλος στην «τρομοκρατία» για τις τρελές αυξήσεις!

Με στόχο τα περισσότερα «clicks και views» κυκλοφόρησαν αρκετά δημοσιεύματα τρομοκρατώντας χιλιάδες οδηγούς με αναφορές μέχρι και για διπλασιασμό των τελών κυκλοφορίας του 2020.

Η υπόθεση είναι λίγο πολύ γνωστή για τα νέα αυτοκίνητα και την αλλαγή του συστήματος μέτρησης αλλά και του υπολογισμού των ρύπων. Με απλά λόγια, το παλιό σύστημα NEDC ήταν περισσότερο «εργαστηριακό και θεωρητικό» δίνοντας μη ρεαλιστικές συνθήκες. Ο νέος κύκλος μέτρησης WLPT γίνεται σε πραγματικές συνθήκες. Έτσι, είναι λογικό οι WLTP μετρήσεις να είναι υψηλότερες, αν και η εκπομπή ρύπων ως εκπομπή σε ένα αυτοκίνητο παραμένει η ίδια (δηλ. αν μετρηθεί με NEDC θα δείχνει χαμηλότερο CO2).

Τώρα, με αφορμή την πλήρη ισχύ του WLTP από την 1 Σεπτεμβρίου έσπευσαν οι τρομολάγνοι να μιλήσουν για διπλασιασμό των τελών και άλλα σχετικά κουραφέξαλα. Ωστόσο, αυτό το θέμα δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα (το σύστημα εκπομπής CO2 ισχύει από τον Οκτώβριο του 2010), αλλά και σχεδόν όλη την Ευρώπη και τις αγορές με παρόμοιο σύστημα τελών κυκλοφορίας. Έτσι, τι είναι το πιο απλό και το πιο λογικό; Να υπάρξει αναπροσαρμογή και αντιστάθμιση με χαμηλότερη τιμή CO2 ανά γραμμάριο!

Για αυτό το λόγο έσπευσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ο οποίος τόνισε ότι θα υπάρξει κυβερνητική παρέμβαση για να λυθεί το ζήτημα, όπως είχε συμφωνήσει και η προηγούμενη κυβέρνηση, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

«Έχουμε επικοινωνήσει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα οδηγήσει σε επιβάρυνση των πολιτών από τέλη κυκλοφορίας. Θα γίνει όποια αναγκαία προσαρμογή χρειάζεται ώστε η όποια αλλαγή να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη» ξεκαθάρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Σύμφωνα με τον WLTP, τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα.

Κάτι πολύ σημαντικό είναι πως πρέπει να υπάρξει αναπροσαρμογή στην κλίμακα CO2 μιας και επηρεάζει ως φορολογικός συντελεστής και την τελική τιμή του αυτοκινήτου. Αυτό ας μην το αγνοούν τα hoax δημοσιεύματα. Περισσότερα για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας για όλα τα αυτοκίνητα και τον υπολογισμό της τιμής των νέων αυτοκινήτων μπορείτε να μάθετε στο σχετικό μας άρθρο.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
setTimeout("__gaTracker('send','event','adjusted bounce rate','page visit 20 seconds or more')",20000);
Close
Close