Renault Captur 1.3 TCe 130 [test drive]

Το σύγχρονο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.3 λίτρων έρχεται να δώσει μία σημαντική ένεση φρεσκάδας στο γαλλικό SUV.

Για το νέο μοτέρ της Renault έχουμε ξαναγράψει. Είναι τόσο καλό που μπορεί να αναβαθμίσει οτιδήποτε και αν το φορέσει. Είτε έχει ανάγκη αναβάθμισης, είτε όχι… Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για το Captur, το γνωστό SUV της γαλλικής εταιρίας. Ένα μοντέλο που μετράει μερικά χρονάκια στην πλάτη του, οπότε η συγκεκριμένη προσθήκη είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.

Αναφορικά με τη μικρή έκδοση των 130 ίππων (καθώς υπάρχει και η μεγαλύτερη, των 150 ίππων) που είχαμε στη διάθεσή μας, δεν χρειάζεται να διανύσεις πολλά χιλιόμετρα για να καταλάβεις τη διαφορά. Καταρχήν είναι αυτή η γραμμικότητα και η πολιτισμένη λειτουργία που κάνουν το Captur ένα κλικ πιο premium από ότι ήταν μέχρι σήμερα. Είναι προφανώς ιδέα μας, αλλά μέχρι και το πλαίσιο δείχνει κάπως καλύτερο με το συγκεκριμένο μοτέρ…

Χρησιμοποιώντας μία σειρά από εξελιγμένες τεχνολογίες, όπως το Bore Spray Coating για τη μείωση των τριβών στα χιτώνια, το βελτιστοποιημένο Dual Variable Timing Camshaft αλλά και το φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων, το μοτέρ αυτό δεν είναι μόνο φιλικό προς το περιβάλλον αλλά και ένα από τα πιο οικονομικά της αγοράς. Παρά τους 130 ίππους του, προσφέρει μία πολύ καλή κατανάλωση, η οποία μειώνεται ακόμα περισσότερο εάν επιλέξει κανείς το Eco, μέσω ενός κουμπιού στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Κρίνοντας αυστηρά, το μόνο που θα μπορούσε κανείς να του προσάψει είναι ότι θα ήθελε λίγο πιο γρήγορη απόκριση στο γκάζι. Και αυτό όμως, κρίνοντας όχι με τα κριτήρια των μικρών SUV… 

photos: nmarinopoulos

Κατά τα άλλα, η συγκεκριμένη έκδοση του Captur είναι αρκετά σβέλτη στο δρόμο και αυτό αποτελεί σίγουρα ένα πλεονέκτημα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι φυσιολογικές, ενώ η απορρόφηση των κραδασμών θα ικανοποιήσει το μέσο χρήστη. Τιμόνι και φρένα είναι αυτά που θα περίμενε κανείς από ένα ανταγωνιστικό μοντέλο, στην εν λόγω κατηγορία.

Περνώντας στο εσωτερικό, δεν έχει αλλάξει κάτι. Παρότι όμορφο σχεδιαστικά και με το δικό του χρώμα, διαθέτει -καλά μεν αλλά- αρκετά σκληρά πλαστικά. Η οθόνη του infotainment, στη συγκεκριμένη έκδοση εξοπλισμού, διαθέτει navi και όλες τις βασικές δυνατότητες, είναι όμως σχετικά μικρή, κρίνοντας με βάση υλοποιήσεις της τελευταίας διετίας. Οι χώροι, ωστόσο, καθώς και η θέση οδήγησης, θα ικανοποιήσουν και με το παραπάνω, για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.

Για όσους βρίσκονται σε φάση αναζήτησης, θα πρέπει να συνυπολογίσουν επίσης τα 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και τα 3 χρόνια οδική βοήθεια που προσφέρει η Renault. Πρωτίστως όμως θα πρέπει να δουν την πολύ ανταγωνιστική τιμή των 15.980 ευρώ, από την οποία ξεκινά η συγκεκριμένη έκδοση του Captur. Εν κατακλείδι, ίσως να μην είναι το πιο σύγχρονο SUV της αγοράς, σε θέμα κινητήρα όμως δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να το κοιτάξει αφ’ υψηλού.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Captur 1.3 TCe 130 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.333 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / – rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0-7,2 / 5,6-5,8 / 4,7-5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 692 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 128-132 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.122 x 1.778 x 1.556 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.531/1.516 mm
Μεταξόνιο 2.606 mm
Χώρος αποσκευών 377-1.235 lt
Απόβαρο 1.304 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 15.980€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close