Opel Combo Life 1.5 BlueHDi [test drive]

Επταθέσιο, με άφθονους χώρους και γονίδια επαγγελματικού. Εάν αναζητάτε κάτι τέτοιο, το Combo Life είναι μία καλή επιλογή.

Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Βέβαια, με τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις και κόστος ενός μικρομεσαίου, θα μπορούσε να αγοράσει κανείς ένα πραγματικά ευρύχωρο και πρακτικό όχημα, με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Ας μην πάμε όμως την κουβέντα μας προς τα εκεί και να εστιάσουμε στα όσα το νέο Combo Life έχει να προσφέρει.

Αρχικά να πούμε ότι αυτή είναι η «κοντή» εκδοχή του αυτοκινήτου. Η Opel έχει φροντίσει να το παράγει και σε μία μεγαλύτερη, Combo Life XL, έκδοση, με μακρύτερο μεταξόνιο και μήκος 4,75 μέτρα. Ακόμα όμως και έτσι, οι προσφερόμενοι χώροι θα ικανοποιήσουν και με το παραπάνω.

Η συνάφειά του με την επαγγελματική έκδοση, έχει και καλά και κακά. Ένα από αυτά είναι η εξωτερική εμφάνιση, που σε κάποιους μπορεί να αρέσει, ενώ άλλους να τους ξενίσει. Ο επιπλέον όγκος μπορεί να αυξάνει την αντίσταση του αέρα, από την άλλη όμως μεταφράζεται σε ένα πραγματικά μεγάλο σαλόνι, ικανό να φιλοξενήσει έως και 7 άτομα, σε ξεχωριστά καθίσματα. Από αυτούς, οι δύο που θα κληθούν να καθίσουν στην τρίτη σειρά θέσεων, καλό είναι να είναι παιδιά. Οι υπόλοιποι δεν έχουν κανένα πρόβλημα, ακόμα και αν παίζουν επαγγελματικά μπάσκετ…

Το ταμπλό είναι εμφανές ότι απευθύνεται τόσο στον ιδιώτη, όσο και στον επαγγελματία. Η σχεδίασή του, οι τεράστιοι χώροι για αντικείμενα (ακόμα και ογκώδη) και τα χρησιμοποιούμενα υλικά, συνηγορούν περί τούτου. Από την άλλη, οι πάντες θα μείνουν ικανοποιημένοι με το προσφερόμενο επίπεδο εξοπλισμού.

Από τη βασική έκδοση το Combo Life εξοπλίζεται με cruise control, αισθητήρα κόπωσης του οδηγού, σύστημα αυτόματης πέδησης, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, διατήρησης λωρίδας και διάφορες ακόμα ηλεκτρικές ευκολίες. Στην πλούσια έκδοση Innovation, της δοκιμής, προσθέστε ακόμα ένα χορταστικό infotainment σύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών και σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, ακόμα και πτυσσόμενα τραπεζάκια στηριγμένα στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων, για να κάνουν καλύτερη τη ζωή των πίσω.

Το μόνο, ίσως, προβληματικό σημείο εντός, είναι το διαμέρισμα των αποσκευών. Και αυτό όχι γιατί δεν είναι τεράστιο, αλλά γιατί θα πρέπει κανείς να επιλέξει. Στην επταθέσια διαμόρφωση, πρακτικά, δεν περισσεύει χώρος για άλλα πράγματα. Οπότε αν κανείς όντως χρειάζεται και 7 θέσεις και επιπλέον χώρο για αποσκευές, καλό είναι να στραφεί στην XL έκδοση.

photos: nmarinopoulos

Ένα ακόμα στοιχείο που μας άρεσε, έχει να κάνει με τον κινητήρα. Ο 1.500άρης diesel της Opel αποδίδει στη συγκεκριμένη διαμόρφωση 130 ίππους και 250 Nm ροπής, τιμές ικανές να κινήσουν με αξιοπρέπεια το βάρους 1.337 κιλών όχημα. Εδώ υπάρχει μία τραχύτητα και η γνωστή ηχητική υπογραφή του πετρελαιοκινητήρα, αυτά όμως εύκολα μπορεί κανείς να τα αποδεχτεί. Στην πράξη, το συγκεκριμένο μοτέρ τραβάει από χαμηλά και παρέχει αρκετή δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Παράλληλα, συνεργάζεται καλά με το -ίσως λίγο πιο κοντό από όσο θα θέλαμε- μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Όσο για την κατανάλωση, παραμένει πάντα σε λογικά επίπεδα.

Στο δρόμο το Combo Life συμπεριφέρεται όπως θα περίμενε κανείς. Γενικά είναι άνετο και μάλιστα δεν θα δυσκολευτεί κανείς να συνηθίσει τον επιπλέον όγκο (καθώς στην πράξη οι διαστάσεις του δεν είναι και τόσο μεγάλες…). Πλεονέκτημα για τον οδηγό αποτελεί η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και τα τεράστια παράθυρα, που προσφέρουν καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι αναρτήσεις του δεν θα ενθουσιάσουν, καταφέρνουν όμως να ακολουθούν αξιοπρεπώς το ανάγλυφο της ελληνικής ασφάλτου, απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών.

Στις στροφές το αμάξωμα παίρνει κλίσεις, χωρίς όμως να χαρακτηρίζεται από κάποια αστάθεια που θα αγχώσει τον οδηγό. Στα σίγουρα δεν μιλάμε για ένα μοντέλο που θα το πάρει κανείς για να τρέξει, μπορεί όμως να κινηθεί αξιοπρεπώς παντού, ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες στον ανοικτό δρόμο. Εκεί, βέβαια, υπολογίστε κάποιον αεροδυναμικό θόρυβο, λόγω της μετωπικής επιφάνειας του αυτοκινήτου. Το τιμόνι δεν διαθέτει ιδιαίτερη αίσθηση, υπακούει όμως στις εντολές του οδηγού. Όσο για τα φρένα, είναι καλά.

Εν κατακλείδι, το Combo Life προσφέρει ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία, για τα χρήματα που ζητάει. Τεράστιους εσωτερικούς χώρους -και μάλιστα με πολύ εύκολη πρόσβαση, χάρη στις συρόμενες πίσω πόρτες- ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού και ένα καλό, οικονομικό κινητήρα. Εάν αυτά αποτελούν προτεραιότητα, τότε έχει νόημα να του ρίξετε μία ματιά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Combo Life 1.5 BlueHDi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (130 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,3 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 769 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 113 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.403 x 1.848 x 1.841 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.556 / 1.567 mm
Μεταξόνιο 2.785 mm
Χώρος αποσκευών 597-2.126 lt
Απόβαρο 1.337 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 19.100€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close