Volvo V60 D4 AWD Cross Country [test drive]

Έχοντας πίστη στη φιλοσοφία των Cross Country, η Volvo παρουσιάζει ένα όχημα που θα βοηθήσει να πιστέψουν και όσοι το οδηγήσουν…

Εντάξει, δεν πρόκειται να ξεκινήσει και νέα «θρησκεία», με το χέρι όμως στην καρδιά, το νέο V60 Cross Country είναι ένα μοντέλο που πραγματικά θα ικανοποιήσει, στο ακέραιο, το ειδικό κοινό στο οποίο απευθύνεται. Βασισμένο στο V60, χρησιμοποιεί προφανώς την ίδια πλατφόρμα, Scalable Product Architecture (SPA) και μηχανικά μέρη. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της εταιρίας, ωστόσο, φρόντισαν να το διαφοροποιήσουν στο βαθμό που χρειάζεται, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να ισορροπεί ανάμεσα στα V60 και XC60.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η κύρια διαφορά έχει να κάνει με τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά που αγκαλιάζουν το κάτω μέρος του αμαξώματος. Αυτά φροντίζουν για την ενίσχυση του δυναμισμού, ενώ προστατεύουν από τις όποιες μικροφθορές μπορεί να προκύψουν κατά την κίνηση εκτός δρόμου. Και αναφέροντας το τελευταίο, οι πιο προσεκτικοί θα αντιληφθούν μία αισθητή ανύψωση του αυτοκινήτου. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά περισσότερα από 6 εκατοστά, σε σχέση με το συμβατικό V60, φτάνοντας πλέον τους 21 πόντους.

Εδώ οι άνθρωποι της Volvo έρχονται να προσθέσουν ένα σύγχρονο σύστημα τετρακίνησης, Hill Descend Control, καθώς και μία ειδική διαμόρφωση off road στα βασικά οδηγικά modes, Eco, Comfort και Dynamic. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που έχει τη δυνατότητα να κινείται με περίσσεια άνεση σε κακοτράχαλους χωματόδρομους και να βγαίνει και λίγο εκτός δρόμου, όσο τουλάχιστον του επιτρέπουν τα ασφάλτινα, σχετικά χαμηλού προφίλ ελαστικά και ο μεγάλος εμπρόσθιος πρόβολος.

Φυσικά, το V60 Cross Country κινείται με ακόμα μεγαλύτερη άνεση εντός δρόμου. Ήσυχο, με μαλακές, καλοδουλεμένες αναρτήσεις, που έχουν μεν μεγαλύτερες διαδρομές αλλά δεν είναι τέτοιες που να προβληματίζουν με τις κλίσεις τους στις στροφές. Το τιμόνι είναι μάλλον αδιάφορο σε αίσθηση, ελέγχει όμως αποτελεσματικά το μπροστινό μέρος και παράλληλα δείχνει να κόβει αρκετά, βοηθώντας όσο μπορεί στην κίνηση, παρά το αυξημένο μήκος του αυτοκινήτου.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τον οδηγό, έχει κάθε λόγο να αισθάνεται καλά. Βολεμένος σε ένα άνετο και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη κάθισμα, εύκολα θα φέρει τα πάντα στα μέτρα του. Μπροστά του απλώνεται ένας ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων, ενώ γύρω του ένα μοντέρνο, μινιμάλ σαλόνι, κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά και με μία κατακόρυφη, κεντρική οθόνη να κλέβει την παράσταση.

Η στατική αυτή αίσθηση είναι ευχάριστη, ενώ γίνεται ακόμα καλύτερη εν κινήσει. Εκεί που ανακαλύπτει τη δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση και στην ποιότητα κύλισης. Στη μείωση του οδηγικού φόρτου συμβάλλει και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Αυτό ίσως να μην είναι το πιο γρήγορο της αγοράς, προσφέρει όμως καλή κλιμάκωση και ομαλές αλλαγές, ενώ συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα.

Το σύνολο που κρύβει στα σπλάχνα του το V60 Cross Country είναι ένας τετρακύλινδρος diesel των 2.0 λίτρων και 190 ίππων. Ίσως ο,τι πιο ταιριαστό θα μπορούσε να περιμένει κανείς στη συγκεκριμένη περίπτωση. Χάρη σε αυτή την ισχύ και στα 400  Nm ροπής του, διαθέτει άφθονη δύναμη από χαμηλά και ένα σχετικό νεύρο, οποιαδήποτε στιγμή και να επιλέξει κανείς να πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ. Παράλληλα, φροντίζει να μην καίει πολύ, τηρουμένων των αναλογιών και των 1,8+ τόνων του βάρους του αυτοκινήτου.

Το όλο πακέτο, κινητήρας/ τιμόνι/ φρένα/ αναρτήσεις θα ικανοποιήσουν σε κάθε διαδρομή. Παρόλα αυτά, η μεγαλύτερη χαρά ίσως έρχεται στα μεγάλα ταξίδια και στην κίνηση σε ελαφρά ανώμαλο έδαφος, όπου το V60 Cross Country ξεδιπλώνει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα.

Ευχάριστο, σταθερό και άνετο, θα δικαιώσει όλους όσους το επέλεξαν, έναντι των συμβατικών εκδόσεων του V60. Μπορεί να κοστίζει κάτι παραπάνω, έχει όμως όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά, τη χάρη, την τεχνολογία και επιπλέον μία πιο «άγρια» εμφάνιση και τη δυνατότητα της κίνησης σε πιο δύσβατες περιοχές. Εμείς, λοιπόν, το πιστεύουμε…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo V60 D4 AWD Cross Country – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 140 kW (190 PS) / 4.250 rpm
Ροπή 400 Nm (40,6 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 / 5,1 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 759 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.784 x 1.850 x 1.499 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.640/1.625 mm
Μεταξόνιο 2.875 mm
Χώρος αποσκευών 529-1.441 lt
Απόβαρο 1.854 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 61.770€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close