ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Skoda Kamiq στην Γαλλία [first drive]

Το Kamiq μπορεί να είναι πλέον το πιο μικρό SUV της Skoda αλλά ο ρόλος του για τη μάρκα είναι πρωταγωνιστικός.

Όχι μόνο γιατί η κατηγορία στην οποία ανήκει, αυτή των κόμπακτ SUV αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα αλλά γιατί σε αυτήν τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά των Skoda, η άνεση από πλευράς χώρων αλλά και η πρακτικότητα -μαζί με τα στοιχεία Simply Clever- παίζουν ακόμα πιο καθοριστικό ρόλο.

Τo Kamiq, κατά την προσφιλή συνήθεια της Τσέχικης εταιρείας κινείται στα όρια της κατηγορίας του. Έτσι είναι το πιο μεγάλο σε μήκος (4,241 μέτρα) και αυτό με το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.653 χιλιοστά), γεγονός που έχει φυσικά άμεσο αντίκτυπο στους χώρους του. Τόσο για τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 400 έως 1.395 λίτρα), που του επιτρέπουν να παίξει τόσο το ρόλο ενός ευέλικτου αστικού SUV όσο και ενός οικογενειακού μέσου μεταφοράς.

Κάπου εδώ έρχονται κάποια προαιρετικά στοιχεία να ολοκληρώσουν αυτή την εικόνα. Στοιχεία όπως η ηλεκτρική 5η πόρτα που με το Kamiq μπαίνει στη συγκεκριμένη κατηγορία και βέβαια τα Simply Clever που προαναφέραμε, όπως η βάση για ομπρέλα κ.λπ.

Φυσικά δεν είναι καθόλου τυχαίο που η Skoda επέλεξε το πιο μικρό των SUV της για να παρουσιάσει την νέα της αισθητική προσέγγιση. Που χαρακτηρίζεται από μια πιο εμφατική μάσκα με λογική ανάλογη με αυτήν που ακολουθήθηκε και στο Scala και κυρίως από τους διαχωρισμένους προβολείς. Οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας και κατορθώνουν να προσδώσουν στο Kamiq, που σε γενικές γραμμές ακολουθεί την οικογενειακή γραμμή τόσο συνολικά της Skoda όσο και ειδικά των SUV της, μια καλοδεχούμενη προσωπικότητα και ένα πιο νεανικό στυλ.

Σε σχέση με τα πιο μεγάλα Karoq και Kodiaq, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως η συνολική του εικόνα δεν ακολουθεί τη γενικά σοβαρή προσέγγιση της τσέχικης εταιρείας. Η οποία είναι και ιδιαίτερα επιτυχημένη με βάση τις παγκόσμιες πωλήσεις της.

Ο δεύτερος τομέας στον οποίο είναι εμφανής η προσοχή που έχει δείξει η Skoda στο Kamiq είναι ο εσωτερικός του διάκοσμος. Σύγχρονη σχεδίαση, με μια μεγάλη ελεύθερη οθόνη για το infotainment που κυριαρχεί στο χώρο -αν αποφασίσεις να «πατήσεις» το χέρι σου στη μικρή επιφάνεια από κάτω της για κάνεις του χειρισμούς, θα εκτιμήσεις την στήριξη και την άνεση που παρέχει- έναν προαιρετικό πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και κυρίως με μαλακά πλαστικά. Τα οποία κάθε άλλο παρά αυτονόητα είναι στην κατηγορία και αν μη τι άλλο προσθέτουν πόντους στο Kamiq.

Το οποίο απέχει αρκετούς πόντους από το έδαφος, με αποτέλεσμα να μπορεί να κινηθεί με άνεση σε βατούς χωματόδρομους, καλύπτοντας έτσι και όποιες εκδρομικές ανησυχίες. Στην άσφαλτο δεν υπάρχει κάτι που να σε εμποδίζει να κινηθείς από σβέλτα έως γρήγορα σε κάθε είδους διαδρομή.

Στους αυτοκινητοδρόμους είναι σταθερό και οικονομικό, ενώ σε αυτές με διαδοχικές καμπές και εύκολα το τοποθετείς χάρη στις σχετικά μικρές του εξωτερικές διαστάσεις και η ανάρτηση ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος και περιορίζει τις κλίσεις. Ειδικά δε αν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα Sport του προαιρετικού Sport Chassis Control -με μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά- που επεμβαίνει τόσο στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης όσο και του κινητήρα.

Τα Kamiq που οδηγήσαμε στην Αλσατία κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του μοντέλου ήταν εξοπλισμένα με τον 1.0 TSI είτε με τον 1.6 TDI. Τόσο ο τρικύλινδρος turbo βενζίνης όσο και ο τετρακύλινδρος turbo diesel αποδίδουν 115 ίππους και συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη.

Ο χιλιάρης είναι και εδώ ελαστικός, όπως και στα άλλα μοντέλα του ομίλου Vokswagen που χρησιμοποιείται, ενώ αν στην περίπτωση που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ο οδηγός ασχοληθεί λίγο με το τελευταίο διατηρώντας τον στη μεσαία περιοχή στροφών του όπου αποδίδει καλύτερα, τότε θα αποδίδει ομαλά και γραμμικά και θα αποδειχθεί και οικονομικός. Η μεγαλύτερη ροπή του diesel είναι αυτή που κάνει τη διαφορά υπέρ του, ειδικά σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο που θα είναι στάνταρ στη χώρα μας.

Από κει και πέρα υπάρχει και ο 1.0 TSI των 95 ίππων, αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, και θα ακολουθήσει ο 1.0 TGI των 90 ίππων που κατά βάση καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG) που συνδυάζεται με ιδιαίτερα χαμηλά λειτουργικά έξοδα, καθώς και ο 1.5 TSI των 150 ίππων.

Το καινούργιο Skoda Kamiq θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το Νοέμβριο -το 1.0 TGI από το νέο χρόνο- και σε τιμές που θα ξεκινούν κάπου μεταξύ 16.500 και 17.000 ευρώ.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!