Με το αναβαθμισμένο Opel Astra στην Γερμανία [first drive]

Το Astra συνεχίζει πλήρως αναβαθμισμένο με μια εντελώς νέα γκάμα τρικύλινδρων κινητήρων. Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τα τέλη Οκτωβρίου.

Περίπου στο μισό της διαδρομής της, η τρέχουσα γενιά του δημοφιλούς Astra περνά από ένα διακριτικό επιφανειακά, αλλά  ουσιαστικό κάτω από το καπό facelift. Οπτικά η ανανέωση δεν αποκλίνει από τον ελαφρύ επανασχεδιασμό της μάσκας, των φωτιστικών σωμάτων και των προφυλακτήρων. Με τις διαστάσεις να παραμένουν ως έχει θα έλεγα πως ο αέρας της ανανέωσης είναι πιο αισθητός πίσω από το τιμόνι με το νέο ψηφιακό πίνακα (διαθέσιμος στις πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού).

Επίσης, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια νέα οθόνη αφής 8’’ που υποστηρίζει το νέο σύστημα πολυμέσων (με ηχοσύστημα της Bose) με πιο όμορφα και καθαρά γραφικά. Στα συστήματα υποβοήθησης υπάρχει νέα κάμερα μπροστά (για διάφορες λειτουργίες π.χ. όπως η προειδοποίηση και η αποφυγή σύγκρουσης), ενώ η λίστα του εξοπλισμού είναι μακριά περιλαμβάνοντας ενεργητικό cruise control με stop&go, προβολείς IntelliLux LED ή matrix, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κ.α.

Ωστόσο, η μεγάλη είδηση στο ανανεωμένο Astra δεν είναι άλλη από τους ολοκαίνουργιους τρικύλινδρους κινητήρες, που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με των Peugeot-Citroen. Τα νέα μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου είχαν ξεκινήσει να εξελίσσονται πολύ πριν η Opel ενταχθεί στον γαλλικό όμιλο, αλλά η συμπτωματικά ίδια χωρητικότητα τους δημιούργησε λανθασμένες εντυπώσεις. Και για να αποκαταστήσουμε… την τάξη να ξεκαθαρίσουμε πως όλοι οι κινητήρες (αλουμινένιοι, τούρμπο, με αντικραδασμικό άξονα) είναι «made in Germany». Μετά το Astra θα τοποθετηθούν και στο Insignia (από εκεί και πέρα και στις επόμενες γενιές μοντέλων θα δούμε της PSA, π.χ. όπως στο επερχόμενο Corsa).

Έτσι, ο τρικύλινδρος 1.0 αντικαθίσταται από έναν νέο ίδιας διάταξης στα 1.199 κ.εκ. (CO2 από 99 γρ./χλμ. σε NEDC) που αποδίδει 110, 130 και 145 ίππους με αντίστοιχη ροπή στα 195, 225 και 225 Nm. Πλήρως ενσωματωμένη στο «καπάκι» του μοτέρ είναι η υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής, υπάρχει μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων, στάνταρ είναι το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Την θέση του τετρακύλινδρου 1.4 παίρνει ένας τρικύλινδρος ίδιας χωρητικότητας (στα 1.342 κ.εκ.) που αποδίδει 145 ίππους και 236 Nm (CO2 από 112 γρ./χλμ.), ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο CVT κιβώτιο με 7 διαβαθμίσεις.

Με ένα νέο αυτόματο 9αρι κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής) συνδυάζεται και ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος diesel των 1.496 κ.εκ. (που αντικαθιστά τον 1.6) στην έκδοση με τους 120 ίππους (CO2 από 112 γρ./χλμ.), ενώ υπάρχει και μικρότερη σε ισχύ εκδοχή του με 103 ίππους (CO2 από 90 γρ./χλμ.). Ο στροβιλοσυμπιεστής είναι μεταβλητής γεωμετρίας, το common rail έχει μέγιστη πίεση στα 2.000 bar, το καταλυτικό σύστημα SCR έχει ψεκασμό AdBlue και DPF. Πέρα από τους κινητήρες υπάρχουν βελτιώσεις στην ανάρτηση (με νέα αμορτισέρ) για αισθητά πιο ήσυχη κύλιση, στην αεροδυναμική (με μείωση του συντελεστή από το 0,29 στο 0,26 για το hatchback), ενώ το τιμόνι θα μπορούσε να έχει στις υψηλότερες ταχύτητες περισσότερο «βάρος» γύρω από την ευθεία του.

Στην Φρανκφούρτη είχα μια σύντομη οδηγική εμπειρία με σχεδόν με όλες τις εκδόσεις. Στην έκδοση με τους 130 ίππους ο νέος 1.200άρης είναι στρωτός και ελαστικός στην λειτουργία του με αισθητή την τρικύλινδρη χροιά του κυρίως στις μεσαίες σ.α.λ. Το κυριότερο είναι πως είναι ψυχωμένος και ροπάτος με τα κάτι παραπάνω από ικανοποιητική δύναμη. Ακόμη πιο ολοκληρωμένη είναι η εικόνα από τον 1.400άρη με την λειτουργία του CVT να εντυπωσιάζει και να προσομοιώνει αυτή ενός κανονικού αυτόματου περιορίζοντας σημαντικά το «πατινάρισμα ισχύος» στις υψηλές σ.α.λ.

Θετική και η εικόνα του 120άρη πετρελαιοκινητήρα με την χαρακτηριστική αλλά ήσυχη ντίζελ χροιά του να επισκιάζει την τρικύλινδρη λειτουργία του. Χάρη στην πυκνή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου με τις 9 σχέσεις οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές και γρήγορες. Ωστόσο, στην σβέλτη οδήγηση το κιβώτιο έδειξε κάποιες φορές να κρατά την σχέση λίγο παραπάνω απ΄ ότι θα έπρεπε ή να μην κατεβάζει στον χρόνο που θα ήθελα.

Οι τιμές πώλησης θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες και θα είναι πολύ χαμηλότερες από τις 19.990€ που ξεκινά το Astra στην Γερμανία. Ακόμη περισσότερα όμως θα έχουμε να πούμε μέσα στο Νοέμβριο από την σχετική δοκιμή στην χώρα  μας.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close