GP Σιγκαπούρης: οι πιο μαλακές γόμες για την δεύτερη πιο αργή πίστα

Φεύγοντας από τις ευθείες «τέρμα γκάζι» της Monza, η Formula 1 αποχαιρετά, για το υπόλοιπο της σεζόν, την Ευρώπη. Τώρα βαδίζει προς τον μοναδικό, αποκλειστικά νυχτερινό αγώνα: Σιγκαπούρη.

Είναι μια διαδρομή σε δημόσιους δρόμους με τις περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα (23). Γι’ αυτήν επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας P Zero Formula 1: C3 ως άσπρη/σκληρή, C4 ως κίτρινη/μέση, C5 ως κόκκινη/μαλακή. Η διαμόρφωση «σταμάτα/ξεκίνα» της Marina Bay είναι γνωστή για την χαμηλή πρόσφυση. Οι ομάδες επιλέγουν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο για να βελτιώσουν την ταχύτητα στις στροφές, στον δεύτερο πιο αργό γύρο – μετά το Μονακό – της χρονιάς.

Χαρακτηριστικά πίστας

  • Η επιλογή γομών είναι παρόμοια με την περσινή όπου υπήρχαν η μαλακή, η πάρα πολύ μαλακή και η εξαιρετικά μαλακή γόμα. Οι επιλεγμένες γόμες ταιριάζουν με την απαιτητική φύση της διαδρομής. Πέρυσι ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε με μια αλλαγή, από εξαιρετικά μαλακή σε μαλακή γόμα. Είδαμε μερικές ακόμη στρατηγικές.
  • Στη Σιγκαπούρη η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι στάνταρ (100%). Αυτό οφείλεται στα στενά περάσματα και στις μπαριέρες που δε συγχωρούν. Ως συνέπεια οι στρατηγικές πρέπει να είναι ευέλικτες ώστε να είναι εφικτό να εκμεταλλευτείς μια ευκαιρία που πιθανόν θα ανακύψει.
  • Καθώς η διαδρομή είναι δημόσιοι δρόμοι που χρησιμοποιείται μια φορά το χρόνο ως πίστα, το κράτημα βελτιώνεται αισθητά. Τα συνήθη σε δημόσιους δρόμους, καπάκια υπονόμων και οι διαγραμμίσεις, επηρεάζουν την πρόσφυση.
  • Η ζέστη καταπονεί τις μηχανές, η υγρασία επίσης, ενώ δεν υπάρχει λόγω φύσης της διαδρομής, σημείο όπου γίνεται σημαντική ψύξη και απαγωγή θερμότητας.
  • Ο αγώνας διεξάγεται νύχτα και δεν υπάρχει μεταβολή θερμοκρασίας όπως συνήθως έχουμε το απόγευμα. Οι ελεύθερες δοκιμές γίνονται πιο νωρίς, οπότε δεν επικρατούν αντιπροσωπευτικές συνθήκες αγώνα.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

“Είναι δύσκολο να βρεις κάτι τόσο αντίθετο με τη Monza, όσο η Σιγκαπούρη. Οι ομάδες πρέπει να κάνουν διαφορετική προσέγγιση καθώς ξεκινά το τελευταίο μέρος της σεζόν, εκτός Ευρώπης. Οι μοναδικές προκλήσεις της Σιγκαπούρης είναι γνωστές, οι ομάδες ξέρουν λίγο πολύ τι τους περιμένει από την Παρασκευή, στην πίστα. Όπως έχουμε δει στο παρελθόν πάντα προσπαθούν να βρουν διαφορετική στρατηγική. Καθώς τα προσπεράσματα είναι δύσκολα, οι ομάδες εξετάζουν προσεκτικά τις στρατηγικές που μπορεί να τους δώσουν πλεονέκτημα, για να κερδίσουν θέσεις. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε την πολύ μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας, που μπορεί ν’ ανατρέψει τις ισορροπίες στον αγώνα. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν κάποιος προσπαθήσει να καταταγεί με μέση γόμα αντί για μαλακή, ώστε να έχει περισσότερη ευελιξία στη στρατηγική. Υπάρχουν διαφορετικές επιλογές γομών ανάμεσα στους οδηγούς, οπότε μπορεί να δούμε ποικίλες προσεγγίσεις”.

Άλλα νέα της Pirelli

  • H Pirelli ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρώτο τεστ με ελαστικά Formula 1, 18 ιντσών, την προηγούμενη εβδομάδα στο Paul Ricard της Γαλλίας με ένα μονοθέσιο Renault που οδηγούσε ο Sergey Sirotkin. Την ίδια στιγμή η Mercedes πραγματοποίησε το τελευταίο τεστ δοκιμών εξέλιξης, με ελαστικά 13 ιντσών για την επόμενη χρονιά, με οδηγό τον Esteban Ocon.
  • Οι Lamborghini και Mercedes πήραν από έναν τίτλο στο Blancpain GT World Challenge Europe. Το πλήρωμα της Lamborghini Andrea Caldarelli και Marco Mapelli πήρε τον τίτλο των οδηγών και η ομάδα Black Falcon Mercedes τον τίτλο στις ομάδες.
  • Ο μόνος κατασκευαστής μονοθεσίων για χρήση σε δημόσιους δρόμους η Βρετανική BAC έχει ως αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών την Pirelli. Πρόσφατα άνθρωποι της εταιρείας επισκέφτηκαν τα κεντρικά της Ιταλικής φίρμας στο Μιλάνο στο πλαίσιο εορτασμού  για την κατασκευή του 100ού τους μονοθεσίου. Από την αρχή της χρονιάς το BAC Mono φοράει P Zero Trofeo R: Πρόκειται για ένα μοναδικό ελαστικό πίστας από την Pirelli για χρήση σε δημόσιο δρόμο, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογία από τη Formula 1.
Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close