ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz A 180 d Sedan vs CLA 180 d [test drive]

Σε ένα παιχνίδι «κυκλώστε τις διαφορές» η Mercedes-Benz προσθέτει μία ακόμα επιλογή στα μικρομεσαία sedan. Είναι όμως τα δύο μοντέλα τόσο ίδια;

Αν κοιτάξουμε τα χαρτιά, ναι, σε μεγάλο βαθμό είναι. Ίδια πατώματα, ίδια εσωτερικά, (άντε, με μικρό-αλλαγές για δυνατούς λύτες), ίδιοι κινητήρες. Αλλάζει φυσικά η εξωτερική εμφάνιση, αφού στόχος είναι να καλυφθούν καλύτερα οι ανάγκες ενός κοινού που συνεχίζει να δίνει την ψήφο του στις μπερλίνες. Όσο για εμάς, θα πούμε ένα μπράβο στη Mercedes-Benz, τόσο για το τελικό αποτέλεσμα, όσο και για το γεγονός ότι προχωράει σε μία «εξειδίκευση» που μόνο όφελος μπορεί να έχει για το αγοραστικό κοινό.

Ποιο σπορτίφ ή πιο οικογενειακό, θα μπορούσε να είναι το βασικό ερώτημα εδώ. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, μιλάμε για δύο πραγματικά όμορφες και κομψές σιλουέτες, που αποπνέουν κύρος και δυναμισμό. Από κοντά, η CLA τραβάει σαφώς περισσότερα βλέμματα. Είναι και λίγο μακρύτερη, οπότε το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο επιβλητικό.

Εντός, βέβαια, οι ουσιαστικές διαφορές εντοπίζονται μόνο πίσω. Στη δεύτερη σειρά θέσεων η A-Class προσφέρει ικανοποιητικό -άλλα όχι πολύ- χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών. Η CLA, από την άλλη, λόγω της καμπυλότητας της οροφής, προσφέρει τον ίδιο χώρο μεν για τα πόδια, αλλά λιγότερο αέρα επάνω, με αποτέλεσμα ένας ενήλικας ύψους 1.80 σχεδόν να ακουμπάει το κεφάλι του στη μαλακή επένδυση του ουρανού. Όμορφη λεπτομέρεια εδώ -αφού μιλάμε για μία πιο σπορτίφ πρόταση- τα δύο πίσω προσκέφαλα που είναι ενσωματωμένα στα καθίσματα, θυμίζοντας κάτι από μπάκετ.

Μπροστά θα απολαύσει κανείς το ίδιο ακριβώς ταμπλό, με τις εντυπωσιακές οθόνες 10,25 ιντσών του συστήματος MBUX. Η ψηφιακή εποχή έχει μπει για τα καλά, με τα δύο οχήματα να διαθέτουν όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας, φωνητικές εντολές, AR συστήματα πλοήγησης και άλλα καλούδια που θα εντυπωσιάσουν τους φίλους των gadget. Αυτό που μας ξένισε λίγο στην A 180 d ήταν το σύστημα αυτόματης πέδησης, το οποίο κάποιες φορές μπέρδεψε, ακόμα και αν επιλέγαμε τη διαμόρφωση late (αντί των early/ medium), ώστε να μην είναι πολύ ευαίσθητο. Κάτι τέτοιο δεν παρατηρήθηκε στη CLA, οπότε δεν είναι απίθανο να είναι και μεμονωμένο περιστατικό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.

Παράλληλα με τα ηλεκτρονικά, η Mercedes-Benz δείχνει ότι δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του. Η φροντίδα που έχει δώσει στην καμπίνα δεν περιορίζεται μόνο στο θέμα των χρησιμοποιούμενων υλικών αλλά και στην πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, με εύχρηστους χώρους για μικροαντικείμενα. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, λόγω αυξημένου όγκου η CLA προσφέρει μεν περισσότερα λίτρα (460 έναντι 410), έχει όμως ψηλότερο κατώφλι και μικρότερο άνοιγμα φόρτωσης.

Περνώντας στους κινητήρες, αμφότερα τα μοντέλα μοιράζονται το ίδιο μηχανικό σύνολο και κιβώτιο ταχυτήτων. Ως εκ τούτου και οι επιδόσεις τους είναι παραπλήσιες. Με δεδομένο ότι μιλάμε για τις μικρότερες diesel εκδόσεις των A-Class και CLA, η ισχύς του μοτέρ των 1,5 λίτρων περιορίζεται στα 116 PS και τα 260 Nm. Στην πράξη, ο μέσος χρήστης δεν θα χρειαστεί κάτι παραπάνω, αφού υπάρχει αρκετή ροπή από χαμηλά και μία ικανοποιητική επιτάχυνση, όταν πατήσει το δεξί πόδι στο πάτωμα. Σίγουρα όμως για τη CLA, ως πιο σπορτίφ μοντέλο, θα ταίριαζε ένα πιο ισχυρό σύνολο.

photos: nmarinopoulos

Στα θετικά του μοτέρ, πέρα από τη γραμμική λειτουργία, είναι οι πολύ περιορισμένοι κραδασμοί και η λογική κατανάλωση. Χαμηλά ο κλασικός θόρυβος του diesel ίσως να φανεί κάπως -αφού μιλάμε για δύο premium προτάσεις- και πάλι όμως αυτή η κριτική γίνεται με αρκετή αυστηρότητα. Τέλος, θετική είναι και η συνεργασία με το εφτάρι αυτόματο κιβώτιο, που προσφέρει ομαλές και γρήγορες αλλαγές. Μία ακόμα υποσημείωση εδώ είναι ότι δεν μας άρεσε ένα κλότσημα στην A 180 d, στην αλλαγή από πρώτη σε δευτέρα, στο πρόγραμμα sport και με αρκετό γκάζι, πράγμα που δεν παρατηρήθηκε ποτέ στη CLA 180 d.

Στο δρόμο και τα δύο αυτοκίνητα έχουν παρόμοια συμπεριφορά, με μικροδιαφορές όμως που γίνονται αντιληπτές όσο τα οδηγείς περισσότερο. Η μεν Α 180 d είναι ας πούμε λίγο πιο οικογενειακά στημένη. Η θέση οδήγησης προσφέρει καλύτερη περιμετρική ορατότητα, ενώ το κάθισμα του οδηγού είναι λίγο πιο σκληρό από όσο θα θέλαμε αλλά με καλή πλευρική στήριξη.

Οι αναρτήσεις δείχνουν να κάνουν εξαιρετική δουλειά στην ελληνική άσφαλτο, χαρίζοντας μία ποιότητα κύλισης που λίγα αυτοκίνητα κάτω από τα 35.000 ευρώ μπορούν να πετύχουν. Παράλληλα, η οδική της συμπεριφορά παραμένει ουδέτερη και φιλική προς τον οδηγό, σχεδόν ότι και αν κάνει. Αντίστοιχα και η ευθυβολία στις υψηλές ταχύτητες είναι χαρακτηριστική. Χάρη, δε, στο Dynamic Select, μπορεί να μεταβάλλει τη γενικότερη συμπεριφορά της με βάση τα προγράμματα Eco, Comfort, Sport και Individual.

photos: nmarinopoulos

Από την πλευρά της, η CLA 180 d κερδίζει κάτι σε δυναμισμό αλλά μην θεωρήσετε ότι η διαφορά είναι συγκλονιστική. Καταρχήν, σε αντίθεση με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα της A-Class Sedan, εδώ συναντάμε πολλαπλούς συνδέσμους, οι οποίοι θα κάνουν μία μικροδιαφορά στη συμπεριφορά του πίσω μέρους (περισσότερα πιθανά θα καταλάβαινε κανείς σε μία ισχυρότερη έκδοση). Πάλι με βάση τα προγράμματα του Dynamic Select ο οδηγός μπορεί να επέμβει στη χαρτογράφηση του κινητήρα, του τιμονιού και σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου, μεταβάλλοντας ελαφρά τη γενικότερη συμπεριφορά του.

Στο τέλος της μέρας θα μείνει ικανοποιημένος από το τιμόνι, που έχει το σωστό βάρος και σχετικά καλή πληροφόρηση, τα φρένα που έχουν ωραία αίσθηση και απόκριση, ενώ θα πρέπει να ζήσει (στις υψηλές ταχύτητες) με έναν ελαφρά εντονότερο -αλλά όχι ενοχλητικό- αεροδυναμικό θόρυβο, λόγω της έλλειψης πλαισίων στα πλευρικά παράθυρα.

Στο δια ταύτα, η Mercedes-Benz πετυχαίνει το στόχο της, να προσφέρει περισσότερες και πιο στοχευμένες επιλογές σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Το κόστος κτήσης κλίνει ελαφρώς υπέρ της A 180 d, αν ρωτάτε όμως τη γνώμη μας, θα κατευθυνόμασταν προς τη CLA 18 0d. Όχι με βάση αντικειμενικά κριτήρια αλλά χάρη στην εξωτερική της εμφάνιση, που με χαρά θα γέμιζε τα πρωινά μας, πηγαίνοντας στη δουλειά…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Mercedes-Benz A 180d Sedan Mercedes-Benz CLA 180d
Κυβισμός 1.461 cc 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0×80,5 mm 76,0×80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.000 rpm 85 kW (116 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 206 km/h 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,3 lt/100 km 6,1 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,6 lt/100 km 3.8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 682 km 704 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 110 g/km 102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 Evo, 205/55 R17 Pirelli Cinturato P7, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.549×1.796×1.446 mm 4.688×1.830×1.439 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567/1.547 mm 1.588/1.570 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 410 lt 460 lt
Απόβαρο 1.455 kg 1.490 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 33.041€

από 33.300€
(34.967 το αυτόματο)

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
setTimeout("__gaTracker('send','event','adjusted bounce rate','page visit 20 seconds or more')",20000);
Close
Close