ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Peugeot 208 και το ηλεκτρικό e-208 στην Πορτογαλία [first drive]

Στην Ελλάδα το νέο 208 θα είναι διαθέσιμο από τα τέλη του μήνα και θα ξεκινά λίγο κάτω από τις 14.000 ευρώ στην έκδοση 1.2 με τους 75 ίππους.

Κυριολεκτικά και μεταφορικά μιας και παρουσιάζει μια upper class εικόνα και έχει ευθύς εξαρχής μια ενδιαφέρουσα ηλεκτρική έκδοση στην οποία, σύμφωνα με τους ανθρώπους της γαλλικής εταιρείας, θα αντιστοιχεί στο 10% των συνολικών του πωλήσεων. Το 20% θα είναι diesel που εξακολουθεί να επιμένει και να μην πεθαίνει και ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα supermini, ενώ το υπόλοιπο 70% θα είναι με τα τρικύλινδρα σύνολα βενζίνης των 1.200 κυβικών, ατμοσφαιρικά και turbo. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Με την προσθήκη και της Opel στο πορτοφόλιο της PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobiles και Opel) ο διαχωρισμός και η όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη τοποθέτηση των τεσσάρων μαρκών στον αυτοκινητικό χάρτη είναι η δεδομένη και σε σημαντικό βαθμό επιβεβλημένη κίνηση από την πλευρά του γαλλικού ομίλου.

Σε αυτήν την ιεράρχηση λοιπόν ο ρόλος της Peugeot είναι αυτός της upper class ή αν προτιμάτε premium μάρκας και προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται συνειδητά εδώ και κάποια χρόνια. Αρχικά με το 3008, που εγκαινίασε τη συγκεκριμένη προσέγγιση και με το 5008, με το 508 που υπερθεμάτισε και πλέον με το 208, που σαφώς και απευθύνεται σε ένα ακόμα πιο μεγάλο κοινό.

Σχεδιαστικά το νέο γαλλικό υπερμίνι ακολουθεί την πολύ καλή προσέγγιση της γαλλικής εταιρείας στο συγκεκριμένο τομέα, με μια χαρακτηριστική όσο και άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση. Η οποία προσδιορίζεται τόσο από την εμφατική του μάσκα, τις δυναμικές του αναλογίες -είναι πιο μεγάλο, πιο φαρδύ αλλά και πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του- και το πρωτότυπο design του πίσω μέρους του.

Το βέβαιο είναι πως δεν περνά απαρατήρητο και αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να πιστώσουμε στους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με την εικόνα του, ενώ το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του. Με το χαρακτηριστικά μικρό τιμόνι των Peugeot νέας εσοδείας και το i-cockpit, ο ψηφιακός πίνακας του οποίου στις top εκδόσεις έχει και ενδείξεις σε ολογράμματα αλλά και τρισδιάστατες απεικονίσεις. Με τις οποίες οι πιο σημαντικές πληροφορίες έρχονται πιο μπροστά και γίνονται πιο γρήγορα αντιληπτές από τον οδηγό. Ο οποίος πάντως δεν έχει πάντα ανεμπόδιστη ορατότητα προς αυτές. Φυσικά και δεν λείπουν οι πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης και τα πολλά συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ των οποίων δυνατότητες ημι- αυτόνομης οδήγησης σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 των 8 σχέσεων, αλλά και αυτόματης στάθμευσης.

Από κει και πέρα ο διάκοσμος είναι σύγχρονος και ποιοτικός και χάρη στα μαλακά πλαστικά -κάτι όχι αυτονόητο στη συγκεκριμένη κατηγορία- αλλά και στις δύο διαφορετικού τύπου επενδύσεις στην έκδοση Allure π.χ. υποστηρίζει τον upper class χαρακτήρα. Και θα τον υποστήριζε καθολικά αν τα πλαστικά ήταν μαλακά και στις πόρτες.

Οι Γάλλοι πάντως έχουν επενδύσει σαφώς περισσότερο στη δημιουργία ενός ποιοτικού, premium υπερμίνι παρά στη δημιουργία ενός που θα μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Και αυτό γιατί οι χώροι του, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους -πορτμπαγκάζ από 309 λίτρα- δεν ξεπερνούν το μέσο όρο της ομολογουμένως πλουραλιστικής κατηγορίας Β.

Σε αυτήν την προσέγγιση εντάσσεται και ο σπορτίφ χαρακτήρας του στο δρόμο, με το άμεσο σύστημα διεύθυνσής του, την καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς -αναμενόμενο σε μεγάλο βαθμό για γαλλικό μοντέλο γενικά και Peugeot ειδικά- και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσής του.

Το νέο 208 στους δρόμους γύρω από τη Λισαβόνα που το οδήγησα αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευχάριστο. Προβλέψιμο και άμεσο στις αντιδράσεις του, άνετο και αρκετά ήσυχο, χωρίς τριγμούς και κραδασμούς και δυναμικό. Τόσο στις εκδόσεις του των 100 ίππων, την βενζίνης PureTech με τον τρικύλινδρο 1.200 turbo τόσο και την diesel BlueHDi με τον καινούργιο τετρακύλινδρο των 1.500 κυβικών όσο και με την top έκδοση του βενζινοκινητήρα, αυτή των 130 ίππων, που συνδυάζεται στάνταρ με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων -διατίθεται προαιρετικά στην έκδοση βενζίνης των 100 ίππων.

Με το ηλεκτρικό 208

Ακόμα πιο δυναμικό είναι όμως το e-208, η ηλεκτρική έκδοση του γαλλικού υπερ- μίνι που είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του είναι 100 kW, δηλαδή 136 ίπποι -μόλις 6 περισσότεροι από την κορυφαία έκδοση βενζίνης- όμως το γεγονός ότι είναι άμεσα διαθέσιμοι, με το που πατάς το γκάζι, δίνουν μια άλλη διάσταση στην επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Αυτό φυσικά αντικατοπτρίζεται πέρα από την αίσθηση και στα νούμερα, με ένα 0-100 σε 8,1 δεύτερα (PureTech 130 σε 8,7 δεύτερα), ενώ κατά τα άλλα και παρά το σημαντικά μεγαλύτερο βάρος του είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο, ευχάριστο και δυναμικό με τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.

Σε ότι αφορά την αυτονομία του φτάνει μέχρι και τα 340 χιλιόμετρα κατά WLTP, ενώ η πλήρης φόρτισή του στο σπίτι -υπολογίζεται πως το 90% των φορτίσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνεται στην κατοικία ή στο χώρο εργασίας των κατόχων τους- θα διαρκεί με wall box 7,5 ώρες -με κοινή οικιακή παροχή 16 ώρες.

Το Peugeot e-208 θα κοστίζει και στην Ελλάδα όπως και στη Γαλλία 30.000 ευρώ. Στη Γαλλία όπως, χάρη στις κρατικές και μη επιδοτήσεις, ο αγοραστής του θα κληθεί να καταβάλλει από 20 έως 22.000 ευρώ για να το αποκτήσει. Τιμή ιδιαίτερα λογική, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του τα πολύ πιο χαμηλά λειτουργικά έξοδα σε σχέση με τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που αν θέλουμε να υπάρξει διείσδυση του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων στη χώρα μας κάνει τη θέσπιση κινήτρων και μάλιστα σημαντικών, από την πολιτεία επιτακτική ανάγκη.

Έρχεται τέλη του μήνα

Στην Ελλάδα το νέο 208 θα ξεκινά ενδεικτικά λίγο κάτω από τις 14.000 ευρώ με το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.200 κυβικών και των 75 ίππων, που οδήγησα και θεωρώ ότι είναι κατάλληλο αν το συντριπτικό ποσοστό των χιλιομέτρων που θα διανύει θα καλύπτονται μέσα στην πόλη και κατά κύριο λόγο με έναν επιβάτη. Στην περίπτωση αυτή το επίπεδο εξοπλισμού θα είναι το βασικό Like -η επωνυμία είναι ενδεικτική του συνολικά lifestyle προσανατολισμού.

Η έκδοση βενζίνης των 100 ίππων σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο και το πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Allure θα είναι λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ, ενώ με το χειροκίνητο των 6 σχέσεων θα είναι και πάλι ενδεικτικά λίγο πάνω από τις 18.000 ευρώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!