Μια εβδομάδα με το Renault Megane 1.5 dCi [blog]

Αλήθεια, ποιοι είναι οι παράγοντες που κάνουν τη σχέση οδηγού και αυτοκινήτου απροβλημάτιστη και ξένοιαστη;

Είναι η οικονομία καυσίμου, η άνεση της ανάρτησης, η σβελτάδα ισχύος, η αξιοπιστία των μηχανικών μερών; Ποιο εγχειρίδιο τα λέει αυτά, θα μου πείτε. Κανένα, θα ομολογήσω ξεκάθαρα. Κάθε σχέση είναι υποκειμενική και χωράνε όλες οι απόψεις. Και ανήκοντας στο χώρο του τουριστικού ρεπορτάζ, κυρίως βιωματική είναι και η εκτίμηση μου, κάθε φορά που βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι ενός νέου μοντέλου.

Ευρισκόμενος, λοιπόν, πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Renault Megane με τον κινητήρα 1.5 Blue dCi των 115 ίππων και την μάχιμη όψη GT Line… δεν σας κρύβω ότι μελαγχόλησα. Όντας κάτοχος ενός οχήματος 10ετίας και βάλε… Βλέπετε είναι εντυπωσιακά ταχύ το βήμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και αυτοκίνητα προηγούμενων γενεών…φαντάζουν ως φτωχοί συγγενείς!

Ο όμιλος Renault-Nissan, ηγήθηκε θα έλεγε κανείς μιας επανάστασης στο χώρο των επιχειρηματικών κοινοπραξιών, κάτι που ακολούθησαν με τη σειρά τους κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι στιγμή για να αναλύσουμε τα οφέλη και μειονεκτήματα αυτού του εγχειρήματος, ωστόσο εστιάζοντας στο τελικό προϊόν τα αποτελέσματα είναι προς όφελος του καταναλωτή, τόσο σε επίπεδο τιμής όσο και σε εικόνας προϊόντος.

Όπως το Renault Megane 1.5 Blue dCi, το οποίο ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη φινετσάτη εμφάνιση του, για την οικονομική και σβέλτη οδήγηση και φυσικά για την άνεση που παρέχει στους επιβάτες του. Το κεφάλαιο άνεση είναι ξεχωριστό και οι Γάλλοι ανέκαθεν έπαιρναν υψηλό βαθμό. Στο εν λόγω μοντέλο…θα έλεγε κανείς ότι η κατάσταση έχει απογειωθεί… Να αναφέρω το φωτισμό του εσωτερικού, που αλλάζει ανάλογα με τι προφίλ οδήγησης θα επιλέξεις;

Ή την οθόνη αφής 8,7 ιντσών, με τις πολλαπλές λειτουργίες ή την επιλογή στον κλιματισμό, που με τα ειδικά φίλτρα… ξεχνάς ότι ζεις στο κέντρο της Αθήνας. Η καμπίνα του Renault Megane σε απομονώνει από εξωτερικούς θορύβους και αν είστε και λάτρεις της Yoga ή άλλων μορφών χαλάρωσης ο κατάλληλος φωτισμός και η αντίστοιχη μουσική θα σε ταξιδεύσει. Τι πιο ιδανικές συνθήκες για έναν οδηγό να κινηθεί στους ελληνικούς δρόμους με αυτά τα δεδομένα.

Περνώντας στην πιο δύσκολη διαδικασία… αυτής της οδήγησης, ο οδηγός δεν θα χρειαστεί κλειδί… αφού όλα θα γίνουν από ένα “μαγικό” λευκό πραγματάκι… συγνώμη ηλεκτρονική κλειδί. Όταν ακουστεί ο γνωστός 1.5 diesel του Ομίλου Renault-Nissan, ο οποίος έχει δεχθεί επεμβάσεις ώστε να πληροί τις προδιαγραφές του νέου κύκλου δοκιμών WLTP, έχοντας  κερδίσει σε ισχύ 5 ίππους, τότε θα κληθεί ο οδηγός να επιλέξει τι στυλ οδήγησης επιθυμεί. Συνολικά η τεχνολογία Multi Sense περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης, τα οποία επιλέγονται από την οθόνη αφής: Eco, Comfort, Neutral, Sport και Perso.

Το Renault Megane 1.5 Blue dCi κινείται υποδειγματικά και με τα 260 Nm να δίνουν ζωηρό παρόν από τις 2.000 rpm και να απλώνονται στρωτά και ραφιναρισμένα. Λες και όλα είναι φτιαγμένα για να εξυπηρετούν τον εκάστοτε οδηγό. Άνετη θέση οδήγησης, χειριστήρια,  ομπρέλα ασφαλείας ADAS με όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, ρυθμιζόμενο cruise control ) και σίγουρα κάτι θα έχω ξεχάσει…

Πως μεταφράζονται όλα αυτά στο δρόμο; Μα σε αυτό το μότο που ξεκίνησα να γράφω το ρεπορτάζ.

  • Οικονομία: 5.3 λίτρα στα 100 χλμ. με πολύ βαρύ πόδι εντός και εκτός αστικών ορίων.
  • Άνεση: Μέχρι το επόμενο test-drive θα έχει ενδιαφέρον να ανακαλύψουμε κάτι εξίσου ενδιαφέρον στο σκέλος της άνεσης.
  • Σβελτάδα: Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι που θα γίνουν κάτοχοι του εν λόγω μοντέλου θα κοιτάνε και θα ξανακοιτάνε το εγχειρίδιο του κινητήρα και την απόδοση του. Ο συνδυασμός ροπής, κιβωτίου και συστήματος διεύθυνσης δημιουργούν συνθήκες καυτού GTI.
  • Αξιοπιστία: Ναι,  εδώ ο χρόνος θα σφραγίσει αν το Renault Megane 1.5 Blue dCi θα αποκτήσει τη φήμη του αξιόπιστού οχήματος. Τα πέντε χρόνια εγγύηση πάντως δείχνουν εμπιστοσύνη του κατασκευαστή στον προϊόν του.

Πάντως εμείς στην Κρήτη έχουμε μια μαντινάδα για το χρόνο…

Ο χρόνος είναι αφεντικό κι ότι τ’ αρέσει κάνει,
αυτός θ’ ανθίσει το κλαδί, αυτός θα το ξεράνει…

Ετικέτες

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close