GP Μεξικό – Προεπισκόπηση: Ελαστικά από το μέσο της γκάμας σε μεγάλο υψόμετρο

Το Μεξικό είναι μια σχετικά νέα πίστα που έχει τις ρίζες της στο παρελθόν και περιέχει λίγο απ’ όλα. Επελέγησαν ελαστικά από το μέσο της γκάμας Pirelli και για τους δυο, διαδοχικούς αγώνες επί Αμερικανικού εδάφους.

Φέτος προηγείται το Μεξικό και ακολουθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες, μια βδομάδα μετά. Οπότε στο Αυτοκινητοδρόμιο Hermanos Rodriguez – που πήρε το όνομά του από τους δυο πιο γνωστούς ντόπιους οδηγούς αγώνων – θα δούμε τη γόμα C2 ως σκληρή/άσπρη, τη γόμα C3 ως μέση/κίτρινη και τη γόμα C4 ως μαλακή/κόκκινη. Πέρυσι ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου, στο Μεξικάνικο Grand Prix: Φέτος έχει ακόμη μια ευκαιρία να σφραγίσει τον τίτλο στην πόλη του Μεξικό.

Χαρακτηριστικά πίστας

  • Η επιλογή γομών για το Μεξικό είναι ένα επίπεδο πιο σκληρή από το 2018 μια τάση που έχουμε δει σε κάποιους αγώνες φέτος, όπως ο προηγούμενος στην Ιαπωνία. Αυτό οφείλεται στο ότι οι ομάδες στοχεύουν σε μια αλλαγή, οπότε μια πιο σκληρή επιλογή επιτρέπει στους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος κάθε τμήματος αγώνα αντί να επαφίενται στον έλεγχο του ρυθμού.
  • Τούτων δοθέντων η στρατηγική δυο αλλαγών έδωσε πέρυσι τη νίκη στο Μax Verstappen και στη Red Bull (ο αγώνας επηρεάστηκε από εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας). Είχαμε δει όμως πληθώρα διαφορετικών τακτικών. Οι μισοί από τους 10 πρώτους οδηγούς στην τελική κατάταξη έκαναν μια αλλαγή. Υπήρξαν έξι διαφορετικές στρατηγικές στην βαθμολογούμενη δεκάδα. Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas τερμάτισε 5ος με στρατηγική 3 αλλαγών.
  • Η πίστα του Μεξικό είναι πολυσύνθετη καθώς διαθέτει ευρεία ποικιλία ταχυτήτων και στροφών.  Υπάρχουν δυο ευθείες υψηλών ταχυτήτων, ένα τμήμα σταδίου με πολλές στροφές (κυριολεκτικά καθώς πρόκειται για παλιό γήπεδο μπέιζμπολ) εκεί κάποτε βρίσκονταν η θρυλική στροφή Peraltada.
  • Πέρυσι με την πιο μαλακή επιλογή γομών είχαμε παρατηρήσει κάποια παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Ελπίζουμε φέτος αυτό να μειωθεί χάρη στην πιο σκληρή επιλογή γομών. Αυτή η παραμόρφωση εν μέρει οφείλονταν στο μεγάλο υψόμετρο, καθώς ο αραιός αέρας, έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, οπότε τα μονοθέσια γλιστρούν περισσότερο.
  • Πάρα ταύτα, έσπασαν τα ρεκόρ γύρου αγώνα και πίστας στο περσινό GP του Μεξικό.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

“Το Μεξικό ήταν πάντα ένας σκληρός και απρόβλεπτος αγώνας με φανταστική ατμόσφαιρα: ειδικά στο τμήμα του σταδίου όπου οι οδηγοί μπορούν ν’ ακούσουν τους οπαδούς να ζητωκραυγάζουν. Υπάρχουν μερικές καλές ευκαιρίες για προσπέρασμα στο γύρο. Έχουμε δει διαφορετικές στρατηγικές προσεγγίσεις στο παρελθόν. Επίσης οι καιρικές συνθήκες είναι ευμετάβλητες. Το υψόμετρο στην πόλη του Μεξικού ξεκάθαρα επηρεάζει το σετάρισμα των μονοθεσίων και αυτό έχει αντίκτυπο και στα ελαστικά. Παρότι οι κλίσεις στις αεροτομές είναι μεγάλες, η αεροδυναμική απόδοση είναι μειωμένη, αυτό οδηγεί σε πολλά γλιστρήματα. Ακόμη μια φορά κάναμε πιο σκληρή επιλογή γομών απ’ ότι πέρυσι: αυτό θα επιτρέψει στους οδηγούς να πιέσουν τα ελαστικά στο όριο ”.

Άλλα νέα της Pirelli

  • Το επόμενο τεστ για τα ελαστικά 18 ιντσών Formula 2 για το 2020 θα γίνει στην Γαλλία πριν το Μεξικάνικο Grand Prix. Αντίθετα με το προηγούμενο τεστ στη Βαρκελώνη όπου έγινε παράλληλα με δοκιμές της Formula 1 αυτό το τεστ F2 είναι αποκλειστικό, οπότε το μονοθέσιο δοκιμών θα μπορεί να γυρίζει αδιάκοπα. Οι επόμενες περίοδοι δοκιμών είναι προγραμματισμένες στην Ισπανία και στο Άμπου Ντάμπι.
  • Το πρόγραμμα Pirelli Hot Laps επιστρέφει στο Μεξικάνικο και στο Αμερικάνικο Grand Prix. Τυχεροί καλεσμένοι θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν τη δράση σε μια πίστα F1. με οδηγό αγώνων κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που διεξάγεται το Grand Prix.
  • Οι οδηγοί της Ferrari και ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton έχουν κάνει πανομοιότυπη επιλογή ελαστικών για το Μεξικό. Ο οδηγός της Mercedes Valtteri Bottas επέλεξε ένα επιπλέον σετ σκληρής γόμας ενώ στη Red Bull πόνταραν στην μαλακή γόμα. 
Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close