Η απόλυτη ισορροπία ενός Ford Kuga 1.5 Duratorq TDCi [blog+test drive]

SUV υπάρχουν πολλά. Στο επίπεδο όμως της ωριμότητας και της ολοκλήρωσης που διαθέτει το Ford Kuga, περιορίζονται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Δεν ξέρω γιατί, το τελευταίο όμως διάστημα η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που πέφτει στα χέρια μου είναι SUV. Και με τα περισσότερα από αυτά βρίσκω την ευκαιρία να κάνω πραγματικά πολλά χιλιόμετρα. Μία από τις πρόσφατες ολιγοήμερες αποδράσεις μου έλαβε χώρα στη Λακωνία, με συνοδοιπόρο την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Ford Kuga και δη στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ST Line. Ένα μοντέλο που δεν το παίρνουμε για πρώτη φορά, πάντα όμως αφήνει τις ίδιες, καλές, εντυπώσεις.

Πρώτο, λοιπόν, θετικό, η αυτονομία. Παρά τον όγκο και το βάρος του, το Kuga καταφέρνει να διανύσει εύκολα πάνω από 800 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ. Και πριν σκεφτείτε ότι αυτό το κάνουν και άλλα diesel, θα πρέπει να αναλογιστείτε ότι στο ισοζύγιο οικονομία vs επιδόσεις, το συγκεκριμένο κερδίζει και στα δύο. Μπορεί να μην φτάνει σε ισχύ τους 180 ίππους του νέου, δίλιτρου Duratorq, ο χιλιοπεντακοσάρης όμως κινητήρας των 120 ίππων κάθε άλλο παρά δείχνει λίγος.

Χωρίς πολλή σκέψη, το συγκεκριμένο μοτέρ αποτελεί σίγουρα ένα από τα πιο καλά σύνολα που κυκλοφορούν εκεί έξω, τοποθετημένα σε SUV. Ρωμαλέος σε όλο το εύρος των στροφών, με μηδενικό lag, πολύ καλή γραμμικότητα και ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα. Στην Εθνική μαζεύει χιλιόμετρα εύκολα. Στα σταμάτα-ξεκίνα της πόλης, δεν δείχνει ούτε στιγμή να κρεμά. Και σε όλα τα ενδιάμεσα, είναι απλά ένα σύνολο που κάνει τη δουλειά, χωρίς να αφήνει περιθώρια για κριτική.

Με δεδομένες τις επιδόσεις και την ποιότητα κύλισης, που είναι από τις υψηλότερες στην κατηγορία, το άλλο στοιχείο που σε κερδίζει είναι αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό. Αξιοπρεπή υλικά, πλούσιος εξοπλισμός και μία συγκρατημένα δυναμική σχεδίαση, συνθέτουν ένα όμορφο περιβάλλον για να περνάς αρκετή από την καθημερινότητά σου. Επιτρέψτε μου να εστιάσω εδώ στο SYNC3, το σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας της εταιρίας που συνδυάζεται με μία οθόνη αφής 8 ιντσών. Ίσως αυτό να είναι υποκειμενικό, ο συνδυασμός όμως των φυσικών κουμπιών με το interface του συστήματος είναι από τους πιο φιλικούς και εύχρηστους της αγοράς. Τα πάντα γίνονται απλά, στα μέτρα του χρήστη και, το κυριότερο, με την ελάχιστη δυνατή απόσπαση της προσοχής του από το δρόμο.

Το τελευταίο ίσως να το εκτιμά κανείς περισσότερο σε άγνωστες διαδρομές. Εκεί που θέλει να χειρίζεται το σύστημα πλοήγησης, να ψάχνει πιθανά για σταθμούς και ταυτόχρονα να ακολουθεί ορεινές, φιδίσιες διαδρομές με συνεχείς στροφές και «εκπλήξεις», λόγω του κακού οδοστρώματος. Εκεί ακριβώς που το Kuga αναδεικνύει και το μεγαλύτερο προτέρημά του. Στιβαρό και δεμένο, γίνεται ένα με τον οδηγό του και προσφέρει μία από τις πιο οδηγοκεντρικές εμπειρίες που μπορεί να απολαύσει κανείς με ένα όχημα 1.700+ κιλών. Από τον τρόπο που σε αγκαλιάζει το κάθισμα (χωρίς να το παρακάνει), μέχρι την αίσθηση του τιμονιού, αυτό το όχημα τιμά το μπλε οβάλ που φέρει στη μάσκα του.

Στο δια ταύτα, ναι. Το Kuga, στη συγκεκριμένη έκδοση εξοπλισμού και με το συγκεκριμένο κινητήρα μπορεί να χαρακτηριστεί ως ολοκληρωμένο. Δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα να ζητήσεις από αυτό. Περισσότερες ξέγνοιαστες ημέρες, διακοπών, ίσως, για να το ευχαριστηθείς.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close