Kia XCeed 1.0 T-GDi [test drive]

Αυτή την φορά οι Κορεάτες της Kia φαίνεται να βρίσκουν την χρυσή τομή με ένα μοντέλο που επαναπροσδιορίζει τον ορισμό του crossover.

Κάποιοι θεωρούν πως για το μέγεθος τους τα SUV δεν προσφέρουν τους καλύτερους χώρους και πως απλά γεμίζουν το μάτι. Άλλοι έχουν πάψει πλέον να δελεάζονται από το κλασικό hatch σχήμα και θέλουν το κάτι διαφορετικό. Και εδώ έρχεται να μπει σφήνα το νέο XCeed το οποίο σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί ένα υπερυψωμένο Ceed ή μία περιπετειώδη εκδοχή του τελευταίου που να το ντύνουν μερικά πλαστικά.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρό crossover ή αν θέλετε με ένα CUV (Crossover Utility Vehicle) όπως το αποκαλούν οι Κορεάτες. Η συγγένεια του με το Ceed έχει ένα πολύ μεγάλο βαθμό και με την πρώτη ματιά θαρρείς πως πρόκειται για μία απλά «σηκωμένη» εκδοχή του. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι για το μήκους 4,395 μέτρων αμάξωμα (όντας μακρύτερο κατά 8,5 εκ. από το Ceed) που είναι πολύ ελκυστικό και διαφέρει σχεδόν σε κάθε σημείο.

Αναπόφευκτα η αύρα του μπροστινού μέρους να είναι ίδια με του Ceed αλλά με μια πιο προσεκτική ματιά η «διπλή» μάσκα προσδίδει την απαιτούμενη διαφορετικότητα. Όπως και τα μικρά LED που θυμίζουν κάτι από Porsche. Αισθητικά πρόκειται για μια από τις καλύτερες crossover προσεγγίσεις για ένα πραγματικά όμορφο Kia που χάρη στο αυξημένο πλάτος του (+25 χιλιοστά σε σχέση με το πεντάθυρο Ceed), τις δικές του αναλογίες (οι πρόβολοι π.χ. είναι μεγαλύτεροι κατά 25 και 60 χιλιοστά μπροστά και πίσω αντίστοιχα) έχει ένα δυναμικό και σπορτίφ χαρακτήρα.

Από το πλάι και γύρω από τα χαμηλά του αμαξώματος υπάρχουν προστατευτικά πλαστικά ενώ το πίσω μέρος συμπληρώνει το κομψό και όμορφο XCeed. Μάλιστα το διαφορετικό χρώμα του διαχύτη κάνει αντιληπτή την καλή απόσταση από το έδαφος που είναι στα 18,4 εκατοστά με τις 18άρες ζάντες (στα 17,2 εκ. με τις 16άρες).

Περνώντας στο εσωτερικό η γενικότερη εικόνα θα ήταν αδύνατο να μην παραπέμπει στο μεγαλύτερο μέρος της στο Ceed. Ωστόσο, την διαφορά έρχεται να κάνει η εντυπωσιακή μακρόστενη και προαιρετική οθόνη 10,25 ιντσών με το πολύ καλό μενού και τα γραφικά. Ένα νέο στοιχείο είναι και ο ψηφιακός (για πρώτη φορά σε Kia) πίνακας οργάνων Supervision με οθόνη 12,3 ιντσών που ωστόσο δεν υπήρχε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Φυσικά, υπάρχει πλήρης εξοπλισμός, με όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphones, τα πολλά και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης, το προαιρετικό ηχοσύστημα της JBL αλλά και το εξελιγμένο σύστημα infotainment.

Οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετή απόσταση για τα γόνατά τους. Όσο για το χώρο αποσκευών τα 426 λίτρα (31 λίτρα μεγαλύτερο από του Ceed) μαζί με τον διαιρούμενο χώρο αποτελούν εξαιρετική τιμή, ενώ η μελετημένη σχεδίαση του στα άκρα βολεύει στην μεταφορά μακριών αντικειμένων (π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης). Μάλιστα αν διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, που για πρώτη φορά σε Kia διαιρούνται σε τρία τμήματα (40:20:40), μπορούν να μετακινηθούν αντικείμενα με συνολικό όγκο έως και 1.378 λίτρα.

photos: nmarinopoulos

Από την θέση του οδηγού υπάρχει μια crossover θέα. Τι εννοώ; Πως δεν κάθεσαι τόσο χαμηλά όπως στο Ceed αλλά ούτε και ψηλά όπως σε ένα Sportage. Στην σχετικά πλούσια έκδοση της δοκιμής μας τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική πλευρική πρόσφυση. Ως crossover το XCeed έχει ένα κλικ πιο μαλακή ρύθμιση ανάρτησης από το Ceed, αλλά σε καμία περίπτωση δεν το λες χαλαρό. Από τα πρώτα χιλιόμετρα σου βγάζει μια σπορ crossover διάθεση με την ανάρτηση να μοιάζει σφιχτή αλλά σε καμία περίπτωση δεν αντιδρά ξερά.

Τουναντίον ακόμη και στις πιο δύσκολες εγκάρσιες ανωμαλίες έχει το απαιτούμενο βάθος απόσβεσης με το XCeed να περνά εντυπωσιακά άνετα πάνω από τα σαμαράκια. Μάλιστα o crossover χαρακτήρας του μερικές φορές σε κάνει να ξεχνάς την σχετικά μεγάλη απόσταση που έχεις από το έδαφος για να περνάς από διάφορα εμπόδια ή για μια άνετη βόλτα σε χωματόδρομους, χάρη και στις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησής και στα υδραυλικά στοπ των αμορτισέρ που απορροφούν πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες.

Από εκεί και πέρα το XCeed είναι ευχάριστο στις στροφές και παίρνει λογικές κλίσεις και για να φτάσεις στα όρια του αυτοκινήτου θα πρέπει να υπερβάλλεις πολύ. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και παρά μια κάπως τεχνητή αίσθηση γύρω από την ευθεία, τα φρένα είναι δυνατά. ενώ ο εξάρης επιλογέας κουμπώνει απροβλημάτιστα.

Και φτάνουμε στον γνωστό αλουμινένιο τρικύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα ο οποίος παρά τα μόλις 150 χιλιόμετρα που είχε «γράψει» στο ολοκαίνουργιο XCeed που παραλάβαμε μας έδειξε ψυχωμένος και ροπάτος, αν και από τις μεσαίες σ.α.λ. και πάνω δείχνει να «λαχανιάζει». Αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να κινείσαι τόσο ψηλά. Προσωπικά θεωρώ πως αυτή η έκδοση είναι μια χαρά αφού τα 120 άλογα εκτελούν με το παραπάνω το έργο τους και με μία μέση κατανάλωση στα περίπου 7,5-8,0 λίτρα ανά 100 χλμ. (μην ξεχνάμε το άστρωτο του μοτέρ).

Συνοψίζοντας, αν είστε από αυτούς που θεωρούν κουραστικά τα SUV λόγω του αυξημένου τους ύψους και αν θεωρείτε πως τα απλά πεντάθυρα σας περιορίζουν ή σας αφήνουν αδιάφορο, τότε το XCeed μάλλον είναι αυτό που ψάχνετε. Με την τουλάχιστον ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος κάνει ότι και ένα προσθιοκίνητο SUV, ενώ με το crossover σουλούπι του ταξιδεύει στον ανοιχτό δρόμο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης (παρά έναν διακριτικό και μάλλον απαρατήρητο θόρυβο από τα λάστιχα στην μέτριας ποιότητας άσφαλτο) και δίχως αεροδυναμικούς θορύβους.

Αλλά για να μην σας κουράζω άλλο με τέτοιου είδους λεπτομέρειες και για να δώσω την γενικότερη εικόνα, το σίγουρο είναι πως το XCeed αποδεικνύεται πολύ πιο απολαυστικό στον δρόμο από τα περισσότερα SUV και δίχως να υπολείπεται σημαντικά σε ελευθερία κίνησης ή σε πρακτικότητα. Αρκεί να ξεπεράσετε τα από 20.590€, από τα οποία ξεκινούν οι τιμές πώλησης του νέου Kia XCeed.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia XCeed 1.0 T-GDI – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 172 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec
Τελική ταχύτητα 186 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,7-7,9 / 6,1-6,6 / 5,1-5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 649 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124-130 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continenal ContiSportContact5, 235/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.395 x 1.826 x 1.483 mm
184 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585/1.583 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 426-1.378 lt
Απόβαρο 1.332 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 20.590€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close