ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Sportage 1.6 Diesel 48V Hybrid vs Nissan Qashqai 1.7 dCi 4×4 [test drive]

Δύο ώριμα SUV με σύγχρονους κινητήρες diesel αλλά με διαφορετική φιλοσοφία πίσω από αυτούς. Τι προκύπτει από τη μεταξύ τους αντιπαράθεση;

Kia Sportage και Nissan Qashqai. Το πρώτο είναι ελαφρά πιο σύγχρονο και σαφώς πιο μοντέρνο εμφανισιακά. Το δεύτερο μετράει αρκετά χρονάκια στην πλάτη του, αποτελεί όμως ένα πραγματικό best seller και όχι άδικα. Επιπροσθέτως, προέρχεται από ένα facelift και εφοδιάζεται με ένα καινούριο, πολλά υποσχόμενο κινητήρα. Βέβαια, το ίδιο ισχύει και για το Kia. Και μάλιστα, στην κατάληξη του τίτλου του αντικρύζουμε ένα 48V Hybrid, που ανεβάζει περαιτέρω το ενδιαφέρον σε αυτή την άτυπη κόντρα. Ποιο είναι το καλύτερο;

Στη μεταξύ τους σύγκριση μπορούμε να βρούμε αρκετά κοινά σημεία, όπως και διαφοροποιήσεις. Ας ξεκινήσουμε όμως να ξετυλίγουμε το κουβάρι, αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση. Όπως προείπαμε, το Sportage δείχνει πιο νεανικό οπτικά, τη στιγμή που το Qashqai διατηρεί μια κομψότητα, ακολουθώντας πιο συμβατικές γραμμές. Περί γούστου, βέβαια, δεν τίθεται ζήτημα. Το καθένα τραβάει το δικό του δρόμο.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το εσωτερικό, εδώ όμως μπορούμε ευκολότερα να καταλήξουμε σε ορισμένα συμπεράσματα. Αρχίζοντας από τα χρησιμοποιούμενα υλικά, το Qashqai θα πούμε πως έχει το πάνω χέρι, αφού τα πλαστικά που χρησιμοποιεί δείχνουν ελαφρά καλύτερης ποιότητας. Στο θέμα τώρα της εργονομίας τα πράγματα αντιστρέφονται, με το Sportage να περνάει οριακά μπροστά. Παρότι και τα δύο αυτοκίνητα τα πηγαίνουν καλά, μας αρέσει η υψηλότερα τοποθετημένη κεντρική οθόνη του Kia, καθώς και το User Interface της, που είναι απλούστερο στη χρήση.

Κολακευτικά σχόλια θα αποσπάσουν και τα δύο τιμόνια. Flat bottom σχεδίασης, με σωστή διάμετρο στεφάνης και πολλούς διακόπτες, φέρνουν σχεδόν τα πάντα στα χέρια του οδηγού. Εκτιμούμε τον οριακά πιο σπορ σχεδιασμό του τιμονιού της Kia, όπως αντίστοιχα, από άποψης καθίσματος, θα επιλέγαμε το κάπως πιο άνετο της Nissan. Τώρα, στην κόντρα των διαθέσιμων χώρων, μπορείτε να σημειώσετε Χ. Αμφότερα προσφέρουν επαρκείς εσωτερικές διαστάσεις για να μην νιώσουν στρυμωγμένοι οι πίσω επιβάτες και παράλληλα να χωρέσουν και οι απαραίτητες αποσκευές για ένα μικρό ταξίδι.

photos: nmarinopoulos

Αφήνοντας λοιπόν κατά μέρος τα του εσωτερικού, ήρθε η ώρα να περάσουμε στο κομμάτι των κινητήρων. Εδώ, φαινομενικά, η Kia έχει το πάνω χέρι, κρίνοντας από την τεχνολογία των 48V που έχει υιοθετήσει. Στην πράξη, ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι απόλυτα έτσι. Ας δούμε όμως τι έχει να προσφέρει το κάθε σύνολο.

Ο νέος 1600άρης που κινεί το Sportage διαθέτει επιπρόσθετα ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα, που βοηθά τόσο στην αμεσότητα της παροχής ισχύος, όσο και στη μείωση της κατανάλωσης κατά 10%, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, λειτουργεί ως γεννήτρια, αποθηκεύοντας την ενέργεια σε ένα μικρό συσσωρευτή, κάτω από το διαμέρισμα των αποσκευών. Με το πάτημα πάλι του δεξιού πεντάλ, το ηλεκτρικό αυτό μοτέρ δίνει ισχύ 4-12 kW, ανάλογα με τις περιστάσεις.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Qashqai μπορεί να μην έχει να αντιπαραθέσει κάτι ανάλογο, διαθέτει όμως ελαφρά μεγαλύτερο κυβισμό και αρκετές σύγχρονες τεχνολογίες στο υπόβαθρό του. Ως εκ τούτου, προσφέρει αυξημένη ισχύ και ροπή, κάτι που γίνεται αισθητό οδηγώντας το ένα μοντέλο μετά το άλλο. Στην πράξη και τα δύο σύνολα θα αποσπάσουν καλές κριτικές. Αμφότερα λειτουργούν καλά και είναι οικονομικά, αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο και το βάρος των αυτοκινήτων που κινούν. Η ισχύς, δε, που προσφέρουν, θα ικανοποιήσει το μέσο οδηγό.

Ως συμπεριφορά, πάντως, παρότι το σύνολο της Kia είναι απόλυτα ικανοποιητικό, τον πόντο μας θα τον δώσουμε σε αυτό της Nissan. Η σχεδόν παντελής έλλειψη κραδασμών, θορύβων και η εν γένει υποδειγματική λειτουργία του κατάφερε να μας κερδίσει, δίνοντας αυτό το κάτι παραπάνω. Η διαφορά μάλιστα στις επιδόσεις φαίνεται και στο δρόμο, όπου το Qashqai δείχνει κάπως πιο σβέλτο από το Sportage. Εδώ να σημειώσουμε ότι από τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα της δοκιμής, το πρώτο ήταν τετρακίνητο ενώ το άλλο όχι. Αυτό παίζει κάποιο ρόλο αλλά όχι τόσο σημαντικό, όταν μιλάμε για την εντός δρόμου συμπεριφορά.

Σαν αίσθηση και τα δύο πατάνε καλά και σταθερά στο οδόστρωμα. Το Qashqai, μετά τις βελτιώσεις των μηχανικών της φίρμας, δείχνει πιο πολιτισμένο και με αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης. Ένα όχημα που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς. Το Sportage με τη σειρά του, χωρίς να χάνει σε χαρακτήρα και άνεση, θα προσφέρει μία πιο πιπεράτη συμπεριφορά. Θα δώσει περισσότερα στοιχεία στον οδηγό ώστε να ευχαριστηθεί τη διαδρομή του. Είτε μιλάμε για την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, είτε για το γενικότερο feeling που προσφέρει, ως πρόταση.

Αμφότερα μπορούν να κινηθούν σβέλτα, χωρίς να αγχώσουν τον οδηγό τους. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, ενώ διαθέτουν και καλά φρένα, για παν ενδεχόμενο. Εκτός δρόμου το πλεονέκτημα πηγαίνει σαφώς στο Qashqai -λόγω τετρακίνησης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου- μπορεί όμως κανείς να επιλέξει και το Sportage ως τετρακίνητο. Με όποιους, φυσικά, περιορισμούς μπορούν να θέσουν τα ασφάλτινα σετ ελαστικών τους.

Στο τέλος της μέρας, είναι δύσκολο να δώσει κανείς μία ξεκάθαρη απάντηση στο ποιο είναι καλύτερο. Στα επί μέρους σημεία κάπου υπερισχύει το τετρακίνητο Qashqai, σε κάποια άλλα το προσθιοκίνητο Sportage. Επίσης, η πρόταση της Kia έρχεται με 7 χρόνια εγγύηση, ελαφρά καλύτερη κατανάλωση και χαμηλότερη τιμή. Εάν τώρα βρίσκεστε προ της αγοράς αυτοκινήτου –και δη SUV- και ζαχαρώνετε κάτι ανάλογο, ζυγίστε τι βαρύνει περισσότερο και αποφασίστε το. Σε κάθε περίπτωση θα αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο τα λεφτά σας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Kia Sportage 1.6D 48V Hybrid Nissan Qashqai 1.7 D
Κυβισμός 1.598 cc 1.749 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,0 x 85,8 mm 80,0 x 87,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.000 rpm 110 kW (150 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000-2.250 rpm 340 Nm (32,8 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec 9,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h 192 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,9 lt/100 km 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,7 / 4,5 lt/100 km 6,1 / 5,1 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt 65 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 983 km 970 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 127 g/km (NEDC) 155 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact 5, 245/45 R19 Continental ContiEcoContact, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Γωνίες πρόσβασης/ διαφυγής/ ράμπας
Απόσταση αμαξώματος
4.485×1.855×1.645 mm
16,8/ 26,1/ 17,3
172 mm
4.394×1.806×1.590 mm
18,8/ 26,3/ –
185 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.609/1.620 mm 1.565/1.560 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm 2.646 mm
Χώρος αποσκευών 439-1.428 lt 430 lt
Απόβαρο 1.609 kg 1.620 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 24.990€

από 25.890€ (27.990€ το 4×4)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!