MENOYΔΟΚΙΜΕΣ

Με το ανανεωμένο Toyota C-HR στην Πορτογαλία [first drive]

Μαζί με τη νέα δίλιτρη υβριδική έκδοση του το facelift C-HR θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας στις επόμενες μέρες.

Το C-HR είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά, αλλά και τα πιο εμπορικά σύγχρονα μοντέλα που έχει κατασκευάσει η Toyota. Από το 2016 έχουν βγει από το εργοστάσιο της εταιρίας στην Τουρκία περισσότερα από 400.000 C-HR εκ των οποίων τα 4.500 κυκλοφορούν στην χώρα μας. Δύο είναι τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του: η τολμηρή κουπέ-SUV σχεδίασή που ξεπερνά ότι άλλο μας  έχει συνηθίσει η Toyota και φυσικά η υβριδική του τεχνολογία.

Η οποία συνεχίζει ως είχε στην έκδοση HSD (Hybrid Drive Synergy) με τον κινητήρα βενζίνης στα 1.800 κ.εκ. ισχύος 122 ίππων και διευρύνεται  με την δίλιτρη HDF (Hybrid Drive Force) έκδοση η οποία προέρχεται από την Corolla. Κάπου στο βάθος υπάρχει και ο συμβατικός υπερτροφοδοτούμενος 1.200άρης των 116 ίππων (με χειροκίνητο 6άρι, η AWD έκδοση δεν εισάγεται), ο οποίος ωστόσο έχει την μικρότερη ζήτηση.

Επί της ουσίας το ενδιαφέρον στο C-HR επικεντρώνεται στο δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζίνης (σε κύκλο Atkinson, 41% απόδοση, συμπίεση στο 14:1, με διπλό VVT-i, διπλό ψεκασμό 4D-S) που συνδυάζεται με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 80 kW με την συνολική  ισχύ να διαμορφώνεται στους 184 ίππους, με εκπομπή CO2 στα 118-120 γρ./χλμ. (WLTP). Και ενώ το δίλιτρο C-HR έχει μια μπαταρία νικελίου υδριδίου-μετάλλου (NiMH 216V), το μικρότερο υβριδικό έχει μια νέα λιθίου ιόντων (Li-Ion 207,2 V).

Η επιτάχυνση και οι ρεπρίζ του δίλιτρου C-HR είναι αισθητά καλύτερες από  το μικρότερο υβριδικό C-HR με την Toyota να δίνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα και τελική στα 180 χλμ./ώρα (έναντι 11,0 και 170, αντίστοιχα, του 1.8 HSD). Αν και αυτή η επίδοση δεν μπορεί να αποτυπώσει την μεγαλύτερη υπεροχή του 2.0 HFD, δύσκολα όμως θα μπορούσες να αποκαλέσεις και αυτό το C-HR σπορ ελέω της CVT μετάδοσης με την γνωστή του λειτουργία. Η οποία, πάντως, είναι πολύ πιο ήσυχη, όπως και στη νέα Corolla. Άλλωστε, σε ένα υβριδικό δεν είναι αυτό το ζητούμενο αφού λίγες είναι οι φορές που θα «κολλήσεις» το γκάζι στο πάτωμα για να επιδιώξεις πλήρη ισχύ.

Έτσι, γίνεται αντιληπτό πως το δίλιτρο C-HR απευθύνεται κυρίως σε όσους θέλουν το κάτι παραπάνω σε δυναμική οδήγηση και επιδόσεις. Για αυτό και η ανάρτηση έχει νέα αμορτισέρ προσφέροντας ένα πιο συμπαγές «πάτημα» και γενικότερα μια πιο άμεση αντίδραση του πλαισίου σε κάθε του κίνηση. Βελτιωμένα είναι τα επίπεδα NVH, δηλαδή του θορύβου κύλισης και των όσων περνούν στην καμπίνα, με την ανάρτηση να λειτουργεί άψογα και να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης. Το τιμόνι έχει μια ελαφριά αλλά ακριβή αίσθηση και στις στροφές αυτό το C-HR έχει ένα πιο αεράτο πέρασμα.

Εξωτερικά το C-HR έχει περάσει από ένα εντελώς διακριτικό facelift με την μάσκα να έχει ελαφρώς πλατύνει, οι προβολείς έχουν μετακομίσει πιο ψηλότερα, οι προφυλακτήρες έχουν επανασχεδιαστεί, όπως και τα φωτιστικά σώματα. Στο προσεγμένο ποιοτικά διάκοσμο το μέγεθος των αλλαγών είναι ανάλογα διακριτικό με το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων να περιλαμβάνει την συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto.

Από εκεί και πέρα το C-HR είναι αυτό που  γνωρίζουμε. Το C-HR παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα Toyota, αλλά και ένα από τα πιο «κλειστοφοβικά» (σ.σ. αέρας για τα γόνατα υπάρχει ικανοποιητικός) σε ότι αφορά τους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ τα 377 λίτρα (358 στο δίλιτρο) για τις αποσκευές αντιστοιχούν σε ένα ευρύχωρο supermini.

Οι τιμές πώλησης έχουν ήδη ανακοινωθεί και βάσει του εξοπλισμού κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα  με την δίλιτρη να ανεβαίνει αρκετά και να απευθύνεται σε πιο συνειδητοποιημένους οδηγούς. Άλλωστε, η ίδια η Toyota έχει ως στόχο το 30% των πωλήσεων στην ελληνική αγορά να αναλογούν στο 2.0 HDF και το 20% στο 1.8 ΗSD.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close